ČESMAD Bohemia: Proč Sobotka trestá moravské řidiče?

, 29 října 2014, 13:46

Na pondělním jednání vláda schválila změny mýtných tarifů, došlo k tomu ovšem až poté, co předseda vlády Sobotka prosadil zachování zvýšení pátečních tarifů o 40% mezi 15. a 20. hodinou. Jejich zrušení bylo s ministrem Prachařem vyjednáno jako jedna z kompenzací za růst tarifů.

To, že páteční zvýšené tarify zůstávají, státní rozpočet viditelným způsobem nijak neobohatí, zato budou zachovány velké komplikace pro dopravce, a především řidiče z Moravy. Pětihodinové zvýšení mýtného v pátek odpoledne buď připraví moravské řidiče o možnost pátečního návratu domů na víkend, nebo moravským dopravcům neúměrně zvýší náklady na mýtné. To ostatně potvrzuje generální ředitel ČSAD Uherské Hradiště Radislav Kusák: „Pro naše řidiče je velmi nepříjemné, že nemohou svůj pracovní týden ukončit jako většina občanů v pátek, ale musí do páteční noci zastavit na naší západní hranici. Nutno dodat, že se tak mnohdy děje za zcela nevyhovujících hygienických podmínek a někde i na hranici bezpečnosti, kvůli léta neřešenému nedostatku parkovacích míst. Je velmi nepříjemné, že stát bude nadále na řidičích vynucovat omezení, pro jehož realizaci nevytvořil základní podmínky.“

Jedinou náplastí pro zhruba desetiprocentní navýšení mýtných tarifů tak pro dopravce zůstává zachování současné sazby pro vozidla ekologických tříd Euro V EEV a Euro VI, a to jak pro kamiony, tak pro autobusy, a snížení limitů pro získání množstevních slev na mýtném.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!