První pololetí je téměř za námi a trendy předpovídané v logistice na rok 2016 jsou stále konkrétnější. Vývoj směrem k logistice 4.0 přináší ve firmách velké změny. TimoCom, jeden z předních poskytovatelů IT v odvětví dopravy, vychází z toho, že témata v oblasti automatizace, propojení a především digitalizace budou stále důležitější.
Mobilní datová komunikace
Mobilní datová komunikace a mobilní používání internetu, kdekoliv a kdykoliv, již nejsou jen záležitostí soukromé sféry. Právě pro dopravu má rychlost, mobilita a flexibilita zásadní význam. Firmy musí mít možnost vyřizovat bezpečně zakázky na přepravy i mimo kancelář. Uživatelé již považují za samozřejmost, že mají možnost používat své aplikace na různých přístrojích bez omezení – tedy synchronizovaně.
Chytrá rozhraní
Bez IT se v logistice, jak známo, nepohne nic. Téměř každá spedice pracuje se softwarem na dispozice a jednou či několika burzami nákladů. Největší evropská dopravní platforma TimoCom propojuje oba softwary rozhraním TC Connect, které bylo zavedeno již před 10 lety. Díky němu odpadá manuální přepisování volných přeprav nebo volných vozů z vlastního systému do managementu přeprav v dopravní burze. Kromě úspory času získá dopravní firma díky tomuto propojení dat také větší přehled o svých vlastních aktivitách. Lze tak lépe měřit produktivitu a dále ji optimalizovat.
Transparentnost díky sledování vozidel
Dle hesla „Důvěra je dobrá, transparentnost lepší“ roste v přepravě zboží potřeba a používání telematických systémů. Zadavatelé chtějí být v reálném čase informováni o tom, kde se jejich zboží právě nachází, dopravní firmy mohou díky telematice ještě lépe plánovat své zdroje. Aby například disponenti i přes používání velkého počtu telematických systémů neztratili přehled, propojil TimoCom sledování vozidel s burzou nákladů. V platformě pro sledování vozidel jsou k dispozici rozhraní ke všem běžným poskytovatelům systémů pro sledování vozidel v Evropě.
Digitální výměna dat a jejich bezpečnost
Uložení dat a dokumentů v cloudu, jejich nahrávání a stahování z datových serverů, zasílání e-mailem či prostřednictvím veřejných komunikátorů je dnes již běžnou součástí pracovního dne. Zkrátka – vše, co lze digitalizovat, bude v budoucnu digitalizováno, tato změna je nezadržitelná. Digitalizace v zásadě představuje výrazné zlepšení vlastní konkurenceschopnosti. Informační tok mezi všemi zúčastněnými je optimalizován, současně se pracovní procesy zrychlují a zprůhledňují. Existuje zde však nepoměr mezi pocitovou a skutečnou bezpečností a také povědomím o tom, co se s příslušnými daty děje. Proto firmy potřebují digitální strategii pro způsob, jakým se svými daty nakládají. Uživatelé a poskytovatelé se v budoucnu budou stále více snažit, aby zajistili zodpovědnou elektronickou výměnu dat.
Komentáře