Bezpečnostní situace na kanálu La Manche překročila další Rubikon. Tentokráte to neodnesly kamiony najíždějící na trajekt (jejichž situace se stále nelepší, ba naopak), hlavní atak migrantů v posledních dnech směřuje na podmořské spojení vlakem. V úterý přes dva tisíce imigrantů vzalo kamiony naložené na vlak ztečí a jediné, jak ochrana tunelu a policie řidičům pomohla, bylo varování, aby zůstali ve svých vozidlech a zachránili si zdraví a život. O ochraně vozidel a nákladu nemůže být řeč. Podobná situace se opakovala i včera.
S těmito takřka válečnými podmínkami, kde se umírá již doopravdy, neboť počet obětí patrně dosáhl první desítky, ostře kontrastuje práce kontrolních orgánů Francie a Velké Británie. S řidiči je jednáno spíše jako s pachateli než s oběťmi. Bohužel takový přístup je praktikován i přes protesty dopravců již několik let. Kdyby úřady věnovaly stejné úsilí řešení situace s uprchlíky v Calais jako šikanózním kontrolám řidičů, musely by situaci zvládnout. Dopravní svazy jsou z anglické i francouzské strany zásobeny manuály a radami, jak přesně se mají řidiči chovat v blízkosti přístavu, kde parkovat, jak často a zevrubně kontrolovat svá vozidla, kdy přijíždět do přístavu a kde se zdržovat, aby se u imigračních úředníků mohli případně vyvinit, když nedobrovolně převezou uprchlíky. Nedostatkem těchto ponaučení je, že v současné krizi jsou naprosto nepoužitelné, když se přeprava mezi Anglií a Francií protáhla z několika hodin na několik dnů a připomíná spíš než dopravní úkon cvičení v přežití.
ČESMAD BOHEMIA opět připomíná, že současné dění v Calais i dalších přístavech neohrožuje pouze dopravní firmy a jejich zaměstnance, ale je hrozbou pro celý obchod s Velkou Británií.
Komentáře