Na českém trhu působí jen hrstka přepravních společností, které se mohou pochlubit tradicí přesahující 20 let. Jednou z nich je firma Vincenci, založena v roce 1990. A v pondělí 23. června 2014 převzal pan Jiří Vincenci u nezávislého dealera ProScan a.s. v Pardubicích už padesátou Scanii.
I přes toto úctyhodné číslo pan Vincenci dodnes nezapomněl na své vůbec první vozidlo s bájným Griffinem ve znaku. „První Scanii jsem koupil v roce 1999. Jednalo se o osmiválec ve verzi Topline a u nás ve firmě toto vozidlo ještě pořád jezdí,“ uvedl při předání Jiří Vincenci. „A nutno dodat, že od tohoto okamžiku jsem nekoupil jiné vozidlo, než Scanii.“
Že ale za pouhých patnáct let k první Scanii pana Vincenciho přibude dalších 49, to ani sám majitel společnosti nečekal. „Že jich jednou bude padesát, to by mě ani ve snu nenapadlo. Já jsem to původně nechtěl vůbec rozšiřovat, protože vím, jak složitá je práce s lidmi. Ale byl jsem k tomu donucen okolnostmi. Postupem času se práce nabalovala, my jsme rostli a bez rozsáhlého vozového parku bych se nikdy nedostal k zákazníkům, jako jsou například Mattoni, Poděbradka nebo Dobrá voda. Ale nakonec jsem rád, jakým vývojem to prošlo. Kromě samotného podnikání totiž mohu i několika lidem nabídnout práci, což mě těší.“
Padesátým vozidlem pro společnost Vincenci je Scania R490 Streamline s motorem Euro 6 druhé generace a stejně jako většina flotily, také tento tahač bude operovat převážně v České republice a na Slovensku při distribuci minerálních vod. Při slavnostním předání vozidla samozřejmě nechyběl ředitel dealerství ProScan a.s., pan Jaroslav Vojtěch. On sám má totiž lví podíl na tom, že Jiří Vincenci je už patnáct let věrný značce Scania. „V Pardubicích máme jen ty nejlepší zkušenosti. Ať už jde o prodej nových vozidel nebo servis, cítíme se tu jako doma,“ dodal na adresu ProScanu Jiří Vincenci.
Klíče od vozidla ale nepřevzal od Jaroslava Vojtěcha, nýbrž od Mariána Černocha, obchodního ředitele Scania Czech Republic, s.r.o. Následně pan Vincenci sám usedl za volant a s úsměvem zavzpomínal na doby, kdy byl ještě řidičem kamionu na plný úvazek. „Padesátou Scanii si odvezu do firmy sám, po vlastní ose. Nicméně už jezdím opravdu jen trasy ze servisu domů, nebo když se přebírá nové auto. Neříkám, že bych každodenní rutinu řidiče nezvládl, ale protože se musím starat o firmu čítající padesát zaměstnanců, na podobné aktivity mi bohužel nezbývá čas.“
Komentáře