Nové pneumatiky vyhovují poptávce vozových parků s až o 35% lepším kilometrovým proběhem a o 10% nižším valivým odporem ve srovnání s předchůdkyněmi a umožňují roční úsporu na pohonných hmotách až 45.000 €.
Společnost Goodyear představuje dvě nové řady pneumatik pro nákladní vozidla – KMAX a FUELMAX. Tyto zbrusu nové pneumatiky pomohou snížit provozní náklady vozových parků díky vyššímu kilometrovému proběhu a nízkému valivému odporu, jež nabízejí. Nedávný průzkum mezi evropskými vozovými parky zadaný společností Goodyear potvrzuje, že dnešní provozovatelé vozových parků mají k nákupu pneumatik odlišný přístup: při volbě pneumatik upřednostňují výkonnost před typem provozu. KMAX a FUELMAX jim pomohou učinit snazší rozhodnutí, orientované na podnikání.
Řada Goodyear KMAX, jak již název napovídá, byla vyvinuta tak, aby nabízela lepší výkonnost v kilometrovém proběhu, aniž by musela dělat kompromis v jiných důležitých kritériích, jako jsou hospodaření s pohonnými hmotami či záběru. Obdobně je řada FUELMAX určena pro provozovatele, kteří se snaží optimalizovat hospodaření s pohonnými hmotami s dobrým kilometrovým proběhem.
Průzkum také odhaluje, že nejdůležitější oblastí výkonnosti je pro provozovatele valivý odpor, jež přímo ovlivňuje hospodaření s pohonnými hmotami. Z dotazovaných vozových parků jej 77% procent označilo za „velmi důležitý“ nebo „nesmírně důležitý“. Kilometrový proběh (76%) a přilnavost na mokru (75%) se umístily na druhém a třetím místě.
„Věříme, že KMAX a FUELMAX výrazně usnadní manažerům vozových parků výběr nových pneumatik,“ řekl Boris Stevanovic, Marketing Director Truck Tires EMEA, Goodyear Dunlop Tires Europe. „Úspory, které nabízejí, jsou jasné, což přispěje k úspěchu jejich podnikání. Výhody neplynou pouze z jejich vyššího kilometrového proběhu a pozitivního vlivu na spotřebu pohonných hmot, ale také z jejich všestrannosti a výkonnosti v zimních podmínkách.“
Tyto nové pneumatiky, které odpovídají nejvyšším prioritám vozových parků, nahrazují úspěšné řady pro dálkovou a regionální dopravu Goodyear, mezi něž patřily pneumatiky Regional RHS II, RHD II+ a RHT II a také hospodárné pneumatiky Marathon LHS II+, LHD II+ a LHT II, a lze je používat jak v dálkové, tak v regionální dopravě.
Pneumatiky Goodyear KMAX – až o 35 % lepší kilometrový proběh ve srovnání s předchůdkyněmi
KMAX je specializovaná řada orientovaná na kilometrový proběh určená pro silniční provoz. Nabízí vyšší kilometrový proběh a lepší celoroční výkonnost než předchozí pneumatiky Goodyear. Řadu tvoří pneumatiky pro řízenou nápravu KMAX S, pneumatiky pro hnací nápravu KMAX D a pneumatiky pro přívěsy a návěsy KMAX T. Ve srovnání s pneumatikami Goodyear RHS II a RHD II+ dokáží pneumatiky KMAX poskytnout až o 35% vyšší kilometrový proběh, a tak umožnit vozovým parkům ujet ještě větší vzdálenosti, s celoroční výkonností díky vylepšenému záběru a naprosté shodě hnacích pneumatik se zimními pneumatikami.
Testy prokazují, že ve srovnání s pneumatikou pro řízenou nápravu RHS II dosahuje KMAX S až o 30% vylepšený kilometrový proběh a ve srovnání s pneumatikou pro hnací nápravu RHD II+ poskytuje KMAX D zlepšení v kilometrovém proběhu až o 35%.
Pneumatiky Goodyear FUELMAX – až o 10% nižší valivý odpor ve srovnání s předchůdkyněmi
FUELMAX je řada orientovaná na hospodárnost v oblasti pohonných hmot, která nabízí nejlepší valivý odpor ze všech řad pneumatik Goodyear pro provoz na silnici a vyrovnanou komplexní výkonnost. Řadu tvoří pneumatiky pro řízenou nápravu FUELMAX S, pneumatiky pro hnací nápravu FUELMAX D a pneumatiky pro přívěsy a návěsy FUELMAX T. Valivým odporem nižším až o 10% šetří peníze za pohonné hmoty a snižují emise CO2. Dále poskytují až o 15% vyšší kilometrový proběh a zároveň zvyšují všestrannost zlepšeným záběrem. Ve srovnání s předchozími pneumatikami Goodyear LHS II a LHD II, vykazují FUELMAX S a FUELMAX D o 15% (FUELMAX S) a o 10% (FUELMAX D) lepší kilometrový proběh. V oblasti valivého odporu podávají pneumatiky FUELMAX S a FUELMAX D ve srovnání s pneumatikami LHS II+ a LHD II+ o 6% (FUELMAX S) a o 10% (FUELMAX D) lepší výkon. Hodnocení na štítku pneumatik FUELMAX potvrzují jejich vynikající výkon v této oblasti. To ilustruje známka A v hospodaření s pohonnými hmotami u některých pneumatik pro přívěsy a návěsy FUELMAX a hlavně hodnocení B u ostatních.
Terénní testy KMAX & FUELMAX
Předtím, než společnost Goodyear uvede na trh jakoukoli pneumatiku, ji vždy podrobí intenzivnímu internímu testování a také externím terénním testům ve spojení s provozovateli vozových parků. Jedním z účastníků testovací fáze řady KMAX byl také vozový park společnosti Transports Berthaud: „Výkon svých pneumatik jsme pečlivě sledovali, zejména jejich životnost a spotřebu pohonných hmot,“ řekl Stéphane Helaiem, generální ředitel společnosti Transports Berthaud. „S novými pneumatikami Goodyear KMAX můžeme potvrdit obrovské zlepšení, včetně prodloužení životnosti o více než 30% ve srovnání s regionální řadou Goodyear . Dobrý záběr na sněhu je pro nás obzvláště důležitý, protože naše zboží musíme doručit včas. V těchto podmínkách naši řidiči zaznamenali lepší záběr a přilnavost než u předchozích pneumatik.“
Společnost Transports Berthaud se sídlem v Nimes ve Francii vlastní vozový park o 118 vozidlech a vozí mražené zboží jako čerstvé ovoce a zeleninu. Ročně najedou kolem 12 milionů kilometrů a jejich provoz probíhá hlavně na plánovaných trasách mezi městy Lyon, Štrasburk, Bordeaux a Rungis u Paříže.
Společnost Transports Pedretti testovala obě nové řady KMAX a FUELMAX.
„Testovali jsme pneumatiky FUELMAX v dálkové dopravě a KMAX v regionální dopravě. Pneumatiky FUELMAX nám umožnily úsporu pohonných hmot v hodnotě 1.600 € na vozidlo za rok a životnost pneumatik KMAX byla významně lepší, než je u našich současných pneumatik,“ řekl Cédric Pedretti, majitel společnosti Transports Pedretti. „Obě nové pneumatiky vykazují dobrou rovnováhu mezi opotřebením a spotřebou pohonných hmot – FUELMAX poskytuje skvělý výkon s ohledem na spotřebu pohonných hmot, zatímco KMAX poskytuje vynikající životnost. S pneumatikami FUELMAX jsme během jednoho roku ujeli v průběhu všech čtyř ročních období okolo 150.000 kilometrů. Během tohoto období jsme dosáhli spotřeby pohonných hmot 33 litrů na 100 kilometrů. Ve srovnání se současnými pneumatikami nám to umožní roční úsporu okolo 1.600 € na vozidlo.“
“Při testování pneumatiky KMAX jsme ujeli okolo 100.000 kilometrů a ukázalo se, že životnost se zvýšila o přibližně 25% ve srovnání se současnými pneumatikami. Již mnoho let dodáváme zboží do zimních sportovních středisek za velmi náročných podmínek. Někteří naši řidiči, kteří do těchto středisek jezdí, zjistili, že nemusejí používat sněhové řetězy tak často, jako tomu bylo v minulosti.“
Transports Pedretti je padesát let stará rodinná spediční firma sídlící ve francouzském městě Savoy. Firma řídí tři různá obchodní portfolia: průmyslové zboží, chlazené zboží a transport vozidel. Své dopravní služby provozují po celé Francii.
Změna trendů a požadavků na zimu
V posledních letech se trendy v evropské silniční dopravě změnily. Dříve měly vozové parky tendenci specializovat se buď na dálkovou dopravu, nebo na regionální provoz a vozidla se věnovala jednomu, nebo druhému. To znamenalo, že jasnou volbou byly pneumatiky určené pro jeden z těchto typů provozu. Dopravní služby však začaly být pružnější a často vyžadují, aby vozidla fungovala v celé škále využití, od rozvozu po městě až po dálkovou dopravu. KMAX a FUELMAX se hodí pro oba typy provozu.
Další změna se týká zimních podmínek na silnici a s nimi spojených nařízení. Nepředvídatelné zimní podmínky doslova po celé Evropě i stále přísnější nařízení v souvislosti se zimními pneumatikami vedou k velké poptávce po běžných pneumatikách schopných zajistit mobilitu v zimních podmínkách. Nové pneumatiky KMAX a FUELMAX byly vyvinuty ve shodě s těmito požadavky tak, aby byly skutečně celoročně použitelné – hnané pneumatiky beze zbytku splňují požadavky na zimní pneumatiky a nesou symbol hory se třemi vrcholy a sněhovou vločkou a označení M+S. Průzkum společnosti Goodyear odhaluje, že 64% vozových parků by chtělo standardní pneumatiky s dobrou zimní výkonností – KMAX a FUELMAX přesně tohle poskytují.
Nové technologie
– Řady KMAX a FUELMAX charakterizují technologie KMAX a FUELMAX.
– Technologie KMAX zahrnuje technologii IntelliMax Rib a IntelliMax Tread. Technologie FUELMAX zahrnuje technologii IntelliMax Groove.
– Technologie IntelliMax Rib (použitá u KMAX S) zlepšuje valivý odpor i přilnavost na mokru a týká se dezénu, jenž využívá zpevňující technologii napomáhající při vysokých bočních sílách a zajišťuje lepší pocit z jízdy.
– Technologii IntelliMax Tread (použitá u KMAX D) tvoří dvojitá vrstva dezénu s vrchní směsí pro vysoký kilometrový proběh a základovou směsí, která zajišťuje nízký valivý odpor.
– Technologie IntelliMax Groove (použitá u FUELMAX S) optimalizuje valivý odpor díky „skrytému“ dezénu vlisovanému do pneumatiky.
– Delší životnost pneumatik
Stejně jako všechny ostatní pneumatiky Goodyear pro užitková vozidla jsou pneumatiky KMAX a FUELMAX prořezávatelné i protektorovatelné. TredaMax KMAX D a T i FUELMAX D a T se představují spolu s novými pneumatikami, které kopírují. Jsou založeny na kostrách Goodyear s nejnovějšími technologiemi a používají stejné dezény a materiály jako pneumatiky nové, aby jejich výkonnost byla velmi podobná.
S námi dojedete dál (We take you further)
„S námi dojedete dál“ je téma představení nových pneumatik, které podtrhává cíl programů vývoje produktů a služeb společnosti Goodyear podpořit zákazníky v jejich podnikání a pomoci jim ještě více uspět. To znamená představit pneumatiky, které jsou hospodárnější a které charakterizuje lepší výkonnost, a které zároveň vozovým parkům nabízejí služby a řešení, tak aby mohly snížit čas strávený údržbou a zvýšit návratnost investic z pneumatik. Goodyear KMAX a FUELMAX jsou toho dokonalým příkladem: zvýšeným kilometrovým proběhem a sníženou spotřebou pohonných hmot budou provozovatelé vozových parků schopni “dojet dál”.
Komentáře