Již 4. ročník automobilové výstavy Prague Car Festival se konal ve dnech 29.-30. srpna na výstavišti PVA Expo Praha Letňany. Vystaveny byly stovky unikátních automobilů z mnoha směrů motorismu. V sekci Dream cars byly představeny lahůdky ze světa luxusních a sportovních vozů. Sekce Racing cars nabídl ukázku mnoha profesionálních závodních týmů a Tuning scene ukázal nejlepší tuningové vozy z osmi zemí Evropy.
V letošním roce byl poprvé součástí výstavy veletrh Gas&Electric Car Festival zaměřený na LPG, CNG, biopaliva a elektromobily, jediný takto zaměřený veletrh v České republice. Společnost PROFI AUTO CZ a.s., autorizovaný dealer Iveco, představil návštěvníkům této automobilové výstavy užitková vozidla IVECO na stlačený zemní plyn (CNG).
Tahač návěsů Stralis pro silniční dopravu s hnanou zadní nápravou v provedení 4×2 a zadním vzduchovým odpružením ECAS. Vozidlo pohání jednotka IVECO (FPT) F2BE0641 Cursor 8 – tedy přeplňovaný zážehový řadový šestiválec F2B CNG se sekvenčním vstřikováním plynu 6 vstřikovači Common rail Metafuel, zadním rozvodem OHC 24V a objemu 7790cm3. Přeplňování probíhá ve spolupráci s mezichladičem a regulací s Waste Gate. Maximální výkon této jednotky dosahuje 243 kW/2000 ot/min. 1300Nm/ 1200-1790 ot/min. Výkon motoru se přenáší na zadní nápravu pomocí plně mechanicky synchronizované a plně pneumaticky řazené 16 stupňové, 2-hřídelové převodovky. V praxi se pak dojezd tahače pohybuje okolo 370 km na jedno tankování.
Druhým vystaveným vozidlem byl Furgon Iveco Daily v označení 35S14N. Tedy dodávka do 3,5t s jednoduchou montáží na zadní nápravě pohonem na CNG a dojezdovou nádrží na benzín. V případě lehké řady užitkových jsou vozy osazovány motorem o objemu 2 998 cm3 s výkonem 100 kW/2.730 ot/min. 350 Nm/1.500-2.730 ot/min. Dojezdový benzínový režim. V našem případě vůz cílí na segment příměstských rozvážek a tomu to je přizpůsoben i objem skříně 12m3.
„Rozhodli jsme se zúčastnit veletrhu, neboť využití alternativních pohonů má pro naší společnost stále rostoucí význam. Používání stlačeného zemního plynu je pro motoristy stejně komfortní jako používání benzínu nebo nafty, je však významně úspornější nejen vzhledem k životnímu prostředí, ale i vzhledem k nákladům provozovatele vozidel. Předpokládáme, že počet vozidel na CNG bude dále narůstat, protože stále více nejen dopravců, ale i koncových klientů požaduje přepravu zboží pomocí dopravy nepoškozující naše životní prostředí“, řekl ředitel společnosti PROFIAUTO CZ Jiří Tovara. „Jsme společností, která výrazně propaguje používání vozidel na CNG v silniční dopravě a investovali jsme nemalé finanční prostředky do výstavba ČS na CNG a nákupu vozidel na CNG a to jak do vlastní společnosti, tak především do naší půjčovny vozidel a pro naše zákazníky“, dodal Jiří Tovara.
Komentáře