Od roku 2010, kdy bylo poprvé představeno nové vozidlo do těžkého terénu Volvo FMX uplynulo již 5 let. Za tu dobu si našlo své pevné místo na trhu. Zákazníkům Volvo Trucks a Volvo Stavební stroje jsme chtěli předvést další novinky a vylepšení, kterými model FMX za tu dobu prošel.
Celá předváděcí akce byla umístěna do nádherného a fotogenického kamenolomu Výkleky na Olomoucku, který patří společnosti Českomoravský štěrk. A ač tomu předcházející den příprav nenasvědčovalo v den konání akce tedy 29.4.2015 bylo nádherně slunečně. Opravdu jsme nemohli vybrat lepší místo. Českomoravský štěrk nám povolil udělat v lomu drobné úpravy pro stavbu zázemí na občerstvení a statickou výstavu nákladních vozidel a stavebních strojů Volvo. Největší práci měli naši zaměstnanci s přípravou terénu pro testovací jízdy a hlavně poté s choreografií, která oživovala po celý den program předváděcí akce. Celkově jsme měli na akci 9 modelů vozidel Volvo FMX a 3 stavební stroje Volvo.
Už z praxe mnoho zákazníků potvrzuje obrovská zlepšení, kterými vozidlo FMX prošlo. Je mnohem lepší viditelnost z vozidla díky novému druhy zpětných zrcátek, vyšší světlá výška a robustnější přední maska vozidla s ochrannými štíty pro světla. Řidiči si nemohou vynachválit systém VDS, který jim velmi usnadňuje jejich každodenní práci, ale hlavně zvyšuje komfort v kabině.
Systém Volvo Dynamic Steering téměř zcela eliminuje vibrace přenášené do volantu a dovoluje řídit nákladní vozidlo s nebývalou přesností. FMX se systémem VDS měli možnost vyzkoušet i naši zákazníci ve Výklekách a i v náročném a deštěm zkropeném terénu model FMX obstál.
„ Při porovnání běžného řízení a systému VDS byl na první dojem cítit rozdíl v chování celého vozidla.Teprve až po vyzkoušení v náročném terénu kamenolomu, naši zákazníci ocenili výhody systému VDS", řekl po akci manažer Driver Development Vladimír Myslík."
Společnost Volvo Trucks chce v tomto roce předvést další vylepšení, kterými se vozidla do těžkého terénu ještě více zdokonalí. Do těchto inovativních technologií jistě patří automatické řízení trakce, které je standarní výbavou vozidel Volvo FMX ve verzích 4*4, 6*6, 8*6 a je nabízeno ke všem motorům splňujícím normy Euro 3, 4, 5 a 6. V nedávné době byla představena novinka pro vozidla Volvo FH, který je nyní dodáván také s robustním předním nárazníkem. Jeho koncept vychází právě z úspěšných a spolehlivých vozidel Volvo FMX.
Jak funguje Volvo Dynamic Steering (VDS):
Systém VDS je založen na konvenčním mechanickém systému řízení, u něhož je řídicí tyč spojena s převodkou řízení. Hydraulický posilovač řízení generuje sílu, kterou řidič potřebuje k otáčení volantem. VDS používá elektronicky řízený elektromotor, který je připojen k řídicí tyči. Tento elektromotor pracuje společně s hydraulickým posilovačem řízení a je elektronickou řídicí jednotkou několikatisíckrát za sekundu ustavován. Při nízké cestovní rychlosti poskytuje elektromotor přídavnou sílu, zatímco při vyšší cestovní rychlosti elektromotor automaticky reguluje řízení tak, že kompenzuje všechny nerovnoměrnosti, které směřují do hřídele volantu, vzniklé například působením bočního větru nebo děr ve vozovce.
Komentáře