Po několika měsících testování byla spotřeba Optifuel Lab 2, laboratorního vozidla Renault Trucks, nižší o 22%, což představuje úsporu 7,2 litrů na 100 kilometrů. Tyto údaje pocházejí z dvaceti různých technologií, které jsou ve vozidle instalovány s cílem snižovat spotřebu paliva v porovnání se sériovým modelem Renault Trucks T. Clauda Covo ředitele projektu, tyto velmi dobré výsledky nepřekvapily a přidává vysvětlení.
Po několika měsíčním testování na silnicích a při zkouškách na válcové stolici, které měly za cíl dosáhnout ekvivalentu 20.000 ujetých kilometrů, známe výsledek: prototyp laboratorního vozidla Optifuel Lab 2 dosáhl nižší spotřeby paliva o 22% v porovnání se sériově vyráběným modelem Renault Trucks T. Tato úspora představuje 7,2 litrů pohonných hmot na 100 kilometrů a snížení vylučovaných emisí CO2 o 194 gramů na ujetý kilometr. Optifuel Lab 2 v sobě spojuje 20 různých technologií, z nichž každá reaguje na čtyři hlavní oblasti zásadně ovlivňující spotřebu paliva: hospodaření s energií, aerodynamiku, valivý odpor a pomoc při řízení.
„S těmito výsledky jsme samozřejmě velmi spokojení“ vysvětluje Claude Covo, „nejsou pro nás překvapením, ale potvrzují skutečné hodnoty z reálného provozu, jejichž výši jsme odhadovali už na začátku projektu.“ Ač hodnota – 22% představuje celkový souhrn úspor díky všem použitým technologiím, tak navíc přínos každé z těchto technologií byl zkoumán separátně. Během testování jsme mohli velmi přesně měřit, jakých úspor konkrétní technologie dosahuje. To je také důvodem, proč byly testy na silnici doplněny o zkoušky na válcové stolici. „Test na silnici je nepostradatelný a proto jsme realizovali několik zkušebních jízd v okolí Lyonu“ pokračuje Claude Covo „nicméně válcové stolice, které věrně kopírují silnici, poskytují tu výhodu, že výsledky nejsou ovlivněny klimatickými podmínkami a testování můžeme bezpočetně opakovat. Oba způsoby testování se vzájemně doplňují a pro naše potřeby byly zcela nezbytné.“
Laboratorní vozidlo Optifuel Lab 2, které není určeno pro prodej na trhu v této podobě, splnilo své závazky. Projekt, který se uskutečnil za podpory Agentury pro ochranu životního prostředí a energetiku (ADEME), obohatil Renault Trucks svými technickými znalostmi a znalostmi svých osmi dalších partnerů (Plastic Omnium, Michelin, Sunpower, Renault, IFP Energies Nouvelles, CEP-Armines, CETHIL-INSA de Lyon et LMFA-Ecole Centrale de Lyon) o budoucích technologiích.
Díky tomu, mohou dnes inženýři některé technologie potvrdit jako účinné či neúčinné anebo je dále rozvíjet. Tyto informace jim také umožní instalovat ty nejúčinnější a nejvýkonnější technologie do sériových vozidel a nabízet ještě úspornější modely Renault Trucks. Pro informaci – při uvedení na trh v roce 2013 byl Renault Trucks T vybaven polovinou technologií, které byly prezentovány čtyři roky předtím na prvním laboratorním modelu Optifuel Lab.
Silniční testy proběhly na vymezeném okruhu 200 kilometrů v okolí Lyonu, který simuloval trasu meziregionální dopravy. Průměrná naměřená rychlost Optifuel Lab 2 byla 72,6 km/h s celkovým nákladem 33 tun, což představuje obvyklé průměrné zatížení v Evropě.
Komentáře