Společnost Schwarzmüller vykázala v roce 2014 růst o 37 milionů EUR

, 10 března 2015, 9:05

Hornorakouský výrobce užitkových vozidel Schwarzmüller uzavřel finanční rok 2014 s prodejním výsledkem 272 milionů EUR (v roce 2013 byl výsledek 235 milionů EUR). K tomuto růstu přispěly konsolidované prodejní aktivity na stávajících trzích, zavádění nových produktových inovací a rozšíření servisní činnosti. Pro letošní rok očekává Schwarzmüller Group další impuls k růstu. Tržby mají dosáhnout výše 300 milionů EUR. Dnes, ve středu 25. února, to v sídle společnosti ve Freinbergu oznámil generální ředitel Jan Willem Jongert.

Údaj 272 milionů EUR znamená, že společnost Schwarzmüller Group zvýšila ve srovnání s rokem 2013 (235 milionů EUR) svůj obrat nejméně o 37 milionů EUR . To odpovídá růstu o 16 procent, což výrazně překračuje vlastní prognózu společnosti z léta 2014, která předpověděla obrat 260 milionů EUR. Zisk společnosti zůstává nadále stabilně pozitivní. Konečná čísla budou k dispozici v roční účetní závěrce. 27 procent tržeb pochází z oblastí služeb zákaznického servisu, půjčování vozidel a prodeje ojetých vozidel. To představuje nejvyšší výsledek v odvětví, řekl Jongert, ale toto číslo chce firma dále zvyšovat: "Jako špičkový výrobce podporujeme naše zákazníky v průběhu celého životního cyklu našich vozidel a nabízíme komplexní služby, které neustále rozvíjíme. To nyní přináší své ovoce." Servisní síť se v současné době skládá z 350 stanic, ale plánované rozšíření má zajistit, aby žádný zákazník nebydlel dále než 40 až 50 km od stanice.

Silnější růst firmy než růst trhu
Jongert přisuzuje tento silný nárůst několika faktorům. Situace na trhu byla dobrá a investiční zátěž minulých let se postupně snižuje. Současně dokázala společnost Schwarzmuller růst rychleji než trh a tak získala větší podíl na trhu. To platí nejvýrazněji v odvětvích, ve kterých chce společnost v následujících letech dosáhnout růstu: "Stavebnictví je pro nás velmi zajímavé. V této oblasti máme vysokou úroveň odborných znalostí a specifické know-how. V předchozím roce byla velmi dobře přijata například nově vyvinutá tepelná izolace pro sklápěcí korby na přepravu směsí," říká Jongert. Došlo také k nárůstu tržeb v oblasti prodeje vozidel určených pro zpracování odpadů a v zemědělství. Největším zdrojem obratu jsou vozidla pro dálkovou silniční dopravu. Na tomto trhu dosáhla společnost Schwarzmuller mimořádného úspěchu s návěsem ULTRALIGHT. Díky hmotnosti od 4850 kg poskytuje tento návěs významné úspory při zatížení nákladem. Optimalizace hmotnosti konstrukce snižuje spotřebu paliva a tím také emise CO2.

Pokud jde o výrobu, vývoj kompetenčních center se ukázal být užitečný. Díky tomu tři výrobní závody v Hanzingu (Rakousko), Žebráku (Česká republika) a Budapešti (Maďarsko) produkují specifické skupiny výrobků. V roce 2014 byly dvě třetiny vozů vyrobeny v Maďarsku a České republice.

2015: Cílový prodej 300 milionů EUR
Strukturální změny ve výrobě, prodeji a poprodejních službách budou i nadále tvořit základ pokračujícího růstu v roce 2015. "Naším cílem je 300 miliónů EUR, což opět odpovídá dvoucifernému růstu,“ řekl Jongert. Současná velmi dobrá situace s objednávkami ukazuje jasně tímto směrem. Tento růst půjde ruku v ruce s dalším zlepšením produktivity a také s výsledky.

Společnost Schwarzmuller plánuje na rok 2015 investice ve výši zhruba deseti milionů EUR včetně automatizace hliníkových konstrukcí. Mezinárodní výrobní asociace skupiny bude dále optimalizována a kapacity opět rozšířeny.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!