Scania se vydáním nových chytrých hodinek Scania Watch ujímá vedení v oblasti technologií na tělo. Novinka jasně ukazuje, jaké výhody přináší spojení elegance s nejmodernějšími technologiemi. Fůze módy a výpočetní techniky je poměrně nový trend a celá řada firem se snaží najít způsob, jak ho v maximální míře využít. A hlavně tímto způsobem zajistit tolik žádanou přidanou hodnotu pro své produkty a služby.
Marina Koytcheva, analytička mobilní komunikace CSS na toto téma uvedla, že technologie na tělo se zatím nacházejí někde v období doby kamenné. Proto je vývoj obecně chaotický a nikdo pořádně neví, co od nových produktů očekávat. Koytcheva navíc dodala, že zásadní změnu by mohlo přinést spojení významných společností z různých odvětví, což by bezesporu vedlo k vývoji nejednoho zajímavého zařízení. Není tedy žádným překvapením, že když Scania v prosinci loňského roku uvedla na trh hodinky, na jejichž vývoji se podílela firma Sony Mobile, okamžitě se zařadila mezi nejvýznamnější hráče v oblasti technologií na tělo.
Kristian Lövgren ze Sony Mobile je ze spolupráce na hodinkách Scania Black Griffin nadšený. "Většina firem se nových technologií podvědomě obává. Nepřijdou s jasnou vizí, čeho by chtěli dosáhnout. Ale Scania zvolila naprosto odlišný přístup. Od začátku jsme měli jasně dáno, na čem pracujeme." Lövgren byl obzvláště nadšen tím, že se Scania od samého začátku snažila vyjít vstříc požadavkům koncových uživatelů – řidičů nákladních automobilů a autobusů. "Scania je v mé dosavadní praxi první společností, která myslí hlavně na své zákazníky a ne jen na objemy prodejů. To považuji za správný přístup a doufám, že i další firmy začnou uvažovat stejným způsobem." Nápad na hodinky Scania Black Griffin vzešel z předchozího společného projektu Scanie a Sony, kterým je interaktivní nástroj Wickit pro školení řidičů. Wickit je unikátní kombinací tabletu a specializovaného softwaru, která komunikuje s kamionem a v reálném čase školiteli ukazuje nejen přesná data z přístrojové desky, ale také další informace týkající se provozu vozidla.
Hodinky Scania Black Griffin posouvají technologii z Wickit ještě dál tím, že jsou zařízením, které komunikuje s technickými systémy vozidel a navíc je může řidič nosit na zápěstí jako elegantní doplněk. Informace o spotřebě paliva, doba jízdy, průměrná rychlost nebo nepřečtené e-maily a zprávy ze sociálních sítí jsou jen některé z věcí, které mohou být na displeji hodinek zobrazeny. Cílem tohoto projektu bylo vyvinout technologii, která se stane přítelem řidiče. A Lövgren je přesvědčen, že přesně to se podařilo. "Výsledek předčil naše očekávání. Nejde jen o využití technologií, ale hlavně o praktický přínos pro řidiče." Mattias Lundholm je ve Scanii vedoucím online služeb a řešení, je tedy i vedoucím týmu, který stojí za vývojem hodinek Scania. Je si moc dobře vědom, že technologie na tělo jsou zatím v plenkách a také povědomí veřejnosti je nízké, nicméně je dle jeho názoru nezbytné, aby se Scania do tohoto segmentu zapojila.
"Máme k dispozici obrovské množství dat," říká. "Ale jak je využít mimo standardní aplikace? To byla otázka, kterou jsme si často kladli. A najednou se objevil nápad vytvořit chytré hodinky pro řidiče. Osobně si nemyslím, že uvedení hodinek na trh představuje riziko. Spíše bychom riskovali, kdybychom tento projekt vůbec nespustili. Pak by se nám totiž mohlo stát, že s podobným produktem přijde konkurence a my ztratili dva až tři roky. Teď jsme my ti aktivní, které je třeba dohánět." A stále jsme na samotném začátku, protože společným cílem Scanie a Sony Mobile je významné rozšíření funkcí do další verze hodinek. "Máme hodně nápadů a některé jsou opravdu odvážné," dodává Lundholm.
Více informací o limitované edici hodinek Scania Black Griffin naleznete na adrese www.scania.com/watch. Na téže adrese je také možné hodinky za cenu 295 EUR objednat.
Komentáře