Návěs Kögel Mega s hybridním rychlouzávěrem

1 října 2014, 14:14

Na výstavě užitkových vozidel IAA 2014 ukáže společnost Kögel, jak její návěs Mega pomáhá řidičům a dopravním firmám při plnění požadavků automobilového a nápojového průmyslu na zkrácení času nakládky – s výbavou hybridní rychlouzávěr Kögel: Ve srovnání s běžným uzavíracím systémem návěsu s certifikací podle normy DIN EN 12642 Code XL dochází díky promyšlené kombinaci rámu a uzavíracího mechanismu k podstatnému zkrácení doby zavírání a otevírání boční plachty. Hybridnímu rychlouzávěru Kögel byla udělena mezinárodní cena „Trailer Innovation 2013“. Toto ocenění podporuje vynikající nápady a inovace výrobků z oblasti návěsové techniky a nástaveb.

Návěs Kögel Mega se výborně hodí pro klasické standardní úkoly i  velkokapacitní přepravy. Díky vnitřní výšce 3 metry získá návěs objem, který je ideální pro využití v automobilovém sektoru. Sérivoá mechanicko-hydraulická zvedací střecha umožňuje  jednoduchou nakládku i vykládku tří gitter-boxů na sobě. Přizvednutím se zvětší manipulační prostor nad tři metry. U vystaveného návěsu Mega jsou namontovány nové sériové hliníkové zadní dveře Kögel. Vedle samočisticího trojhranného hřídelového vedení vynikají díky nenákladným a jednoduše vyměnitelným jednokloubovým závěsům a snadnou opravitelností.

Hybridní rychlouzávěr
Ve spojení s volitelnou výbavou hybridním rychlouzávěrem Kögel dochází k výraznému zkrácení doby nakládání. Díky vynikajícím schopnostem inženýrů společnosti Kögel lze za méně než 30 sekund – natáhnout plachtu, napnout ji pomocí navíjecích hřídelí a ovládací jednotkou automaticky uzavřít zámky. Otevření trvá pouhých 36 sekund a to v opačném pořadí, jen je třeba před manipulací s ovládací jednotkou uvolnit navíjecí hřídel. Pro lepší utěsnění mezi rámem a plachtou sází společnost Kögel na rozdíl od svých konkurentů na 19 upínacích kurtů na každé straně. Háky jsou standardní konstrukční díly, které jsou běžně k dostání. Kögel nabízí hybridní koncept s možností otevírání a zavírání jak konvečně ručně, tak i pneumaticky. Obvyklá ruční manipulace se využívá také při částečné nakládce a vykládce, pro přístup do přední a zadní části návěsu. I při odpojení od tahače je návěs s prázdným vzduchojemem plně funkční. Společnost Kögel se u nového hybridního rychlouzávěru vrací ke standardní plachtě. Ve shrnutém stavu zabírá pouhých 1,9 metru. Hybridní rychlouzávěr Kögel je navíc certifikován podle normy DIN EN 12642 Code XL. Při kompatibilních nákladech tak není potřeba žádné dodatečné zajištění, což vede k další úspoře času. Pro použití v oblasti přepravy nápojů je návěs Mega s hybridním rychlouzávěrem k dodání s individuální výbavou pro bezpečnou přepravu nápojových beden, palet a sudů, včetně osvědčení pro přepravu nápojů. Pro použití v automobilovém sektoru splňuje hybridní rychlouzávěr Kögel ve spojení s potřebnou individuální výbavou požadavky směrnice pro zajištění nákladu Daimler 9,5.

Individuální zajištění nákladu a bezpečnost
Vystavený model je navíc vybaven protiskluzovou podlahou, tato dovýbava je k dispozici i u dalších návěsů Kögel. Zde jsou překližkové podlahové desky opatřeny protiskluzovou vrstvou, díky čemuž je zajištění nákladu mnohem jednodušší a bezpečnější. Řidiči, zasilatelé a přepravci tímto ušetří čas, protože tak odpadá časově náročné vykládání pomocí protiskluzových podložek. Díky koeficientům smykového tření protiskluzové vrstvy o hodnotě µ* = 0,6 až 0,7 je  potřeba i méně upínacích prostředků. Z toho vyplývá, že je při upínání nákladu zapotřebí menší množství vynaložené práce a to vede k další úspoře času. Vystavený návěs Mega je kromě toho vybaven takzvaným odmrazovacím systémem. Tato dlouhá nafukovací vzduchová hadice je namontována pod střešní plachtou. V nafouknutém stavu vytlačí hadice plachtu směrem nahoru do tvaru šikmé střechy a nashromážděnou vodu, sníh a led tak lze jednoduše a pohodlně odstranit. Řidič tak splní povinnost před zahájením jízdy odstranit z plachtových střech nákladních automobilů vodu a led, a tím zabránit těžkým nehodám způsobeným pádem ledových ker.

Povrchová vrstva KTL: trvalá ochrana proti korozi
U návěsu Kögel Mega je celý rám vozidla trvale chráněn před korozí prostřednictvím nanokeramické technologie a povrchové vrstvy KTL s konečnou vrstvou laku odolným proti UV záření.

Tisková zpráva Kögel Trailer GmbH & Co. KG

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!