Výrobce užitkových vozů, firma Schwarzmüller z Horních Rakous, očekává za rok 2014 růst o více než 10%. Po úspěšném prvním pololetí roku se firma do konce letošního finančního roku vrátí opět do zisku. Tyto informace dnes, 29. července 2014 oznámil generální ředitel skupiny Schwarzmüller Group, Jan Willem Jongert, v centrále společnosti ve Freinbergu. Díky plným knihám objednávek a strategickým změnám, které byly ve firmě provedeny, je tento výhled Schwarzmüller Group, velmi spolehlivý, řekl Jongert.
Již v minulém finančním roce vzrostly tržby společnosti o 3 procenta, oproti roku 2012, z 229 miliónů eur na 235 miliónů eur. Generální ředitel také zdůraznil, že i když byl provozní hospodářský výsledek za rok 2013 stále v záporných hodnotách (-2,9 miliónů eur), podařilo se oproti předchozímu období ztrátu snížit o zhruba 2,6 miliónů eur, respektive 47%. Důvody pro růst tržeb lze hledat v ekonomickém oživení tohoto průmyslového odvětví od léta 2013 a v přechodu z motorů splňujících normu Euro 5 na motory splňující normu Euro 6, ke které v Evropě právě dochází. V důsledku této změny je nutné zvýšenou hmotnost tažných jednotek kompenzovat lehčími návěsy a nástavbami nákladních vozů. Reakcí společnosti Schwarzmüller bylo rozšíření výroby a od té doby tři výrobní závody v Rakousku, Maďarsku a České republice jednou na plnou kapacitu. Počet objednávek v servisních střediscích firmy ve 12 různých zemích se ve stejné době také zvýšil, řekl generální ředitel společnosti.
Cíl v oblasti tržeb pro rok 2014: 260 miliónů eur
Vysoký počet objednávek v roce 2013 si firma udržela i v roce 2014, řekl Jongert. Přestože v posledních několika týdnech došlo v důsledku sezónních faktorů k lehkému poklesu, příznivá hospodářská situace v Německu, které je pro firmu Schwarzmüller jednou z nových obchodních priorit, stále pozitivně ovlivňuje tržby firmy. Skupina Schwarzmüller Group tak očekává, že se jí letos podaří dosáhnout tržeb ve výši 260 miliónů eur, což je o 10% více než v roce 2013. V důsledku této skutečnosti pak skupina bude poprvé po šesti letech zisková.
Strategie do roku 2020: Růst na hlavních trzích
"Jsme velmi spokojeni s cestou, kterou jsme se vydali. Upravená strategie, kterou uplatňujeme již od léta 2013, se již projevila v našich číslech," řekl Jongert. Abychom se v dlouhodobém měřítku dokázali vypořádat se změnami na trhu a zajistili si trvale udržitelné tržby, zaměřuje se Schwarzmüller na inovaci svých produktů, rozdělení výroby mezi několik zemí a na rozšiřování obchodních a distribučních kapacit na našich klíčových trzích. Kromě toho firma Schwarzmüller expanduje do nových oblastí průmyslu, včetně stavebnictví, ropného a dřevozpracujícího průmyslu.
Komentáře