Příznivý vývoj skupiny Zetor, vyrábějící traktorovou techniku stejnojmenné značky, potvrdily dnes zveřejněné hospodářské výsledky za rok 2013. Podle nich činí konsolidovaný zisk před zdaněním 323 milionů Kč, v meziročním srovnání se tak jedná o 7% nárůst. Za dobrými výsledky stojí jak velký zájem o nejnovější modely, tak i zefektivnění výroby.
„Nárůst konsolidovaného zisku před zdaněním v meziročním srovnání považujeme za dobrý výsledek, který svědčí mimo jiné o stabilitě skupiny Zetor. Nárůstu se nám totiž podařilo dosáhnout i v situaci, která nebyla, především ve druhém pololetí, pro zemědělskou techniku příliš příznivá,“ řekl Marián Lipovský, zástupce výkonného ředitele a provozní ředitel společnosti ZETOR TRACTORS a.s. „Vliv na zájem o traktorovou techniku měla celá řada faktorů, ať už jde o pokles dotací či vývoj počasí,“ upřesnil Lipovský.
Konsolidované tržby skupiny Zetor se drží stabilně na stejné úrovni jako v roce 2012, tedy na hodnotě 4,5 miliardy Kč.
Mimořádně úspěšné jsou traktory Zetor v zahraničí. V roce 2013 bylo na zahraniční trhy určeno 86 % produkce, přičemž mezi nejvýznamnější destinace v daném roce patří například USA, Velká Británie, Maďarsko, Litva, Gruzie, Polsko či Skandinávie. Traktory Zetor si svou oblibu získaly například díky své vysoké kvalitě a nízkým nákladům na servis a provoz.
Populární jsou traktory Zetor také u českých a slovenských zákazníků. Zatímco z traktorů Zetor vyrobených v roce 2012 zůstalo na obou těchto trzích dohromady 8 % traktorů, v roce 2013 se jednalo o 14 %. Ve výkonové kategorii 61–140 koňských sil jsou traktory značky Zetor z hlediska podílu na českém trhu v roce 2013 jasnou jedničkou s výrazným předstihem před ostatními značkami.
S úspěchem se setkala novinka značky Zetor pro rok 2013, model Zetor Major. Poptávka velmi výrazně předčila původní očekávání výrobce. Původní odhad při zahájení sériové výroby v únoru 2013 činil 900 kusů. Do konce roku se však vyrobilo 1 300 kusů. Zetor Major 80 se navíc v Polsku stal nejprodávanějším modelem roku 2013 v rámci všech značek a výkonových kategorií.
„Do budoucna je naším cílem maximálně efektivně pracovat na rozšiřování produktového portfolia a jeho obohacování o nové modely u stávajících řad. Neustále také inovujeme a zkvalitňujeme produkt jako takový a jeho jednotlivé díly tak, aby naše traktory splnily očekávání náročných zákazníků,“ uzavírá Marián Lipovský.
Komentáře