Solaris předal městskému dopravci v Mnichově 10 autobusů s přívěsy pro cestující (v německé terminologii známé jako Buszug, ve volném překladu – “autobusový vlak”). Jedno z těchto vozidel je současně dvoutisícím Solarisem v Německu.
Jedenáctimetrové přívěsy pro cestující, které jsou spojeny s autobusy Solaris Urbino 12, tvoří soupravu o délce 23 metrů a mohou pobrat až 130 cestujících. Jsou srovnatelné s dvoučlánkovými autobusy. Takový „duet“ je spojením přednosti nabízené přepravní kapacity klasických osmnáctimetrových autobusů a možnosti pružného přizpůsobení délky soupravy k momentální intenzitě přepravní situace. Pro dopravce Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) je to výhodné a především ekonomické řešení.
"Výhoda takového spojení spočívá v jeho možnosti přizpůsobit se okamžitým požadavkům cestujících. Přepravní kapacita může být regulována odpojením nebo spojením přívěsu v závislosti na potřebách dopravce. Taková akce probíhá velmi snadno a rychle. Souprava, kterou tvoří autobus s přívěsem, je ekonomickým a ekologickým řešením. Mnichov je první německou miliónovou metropolí, ve které se taková vozidla objevila" – říká Herbert König, šéf MVG.
Jeden z předaných vozů je současně dvoutisícím Solarisem, dodaným polskou firmou na německý trh. Z tohoto důvodu byl "vyznamenán" speciálním označením "v MVG jezdí dvoutisící Solaris v Německu".
"Názor spolehlivého a inovačního partnera, který nacházíme uprostřed německých zákazníků, je pro nás opravdovým důvodem k hrdosti. Dodávka dvoutisícího autobusu na německý trh je velmi potěšující a rovněž motivující k dosažení ještě ambicióznějších cílů do budoucnosti. Děkujeme všem, kteří nám v uplynulých 13. letech působení Solarisu v Německu důvěřovali a spolupracovali s námi" – říká Małgorzata Olszewska, předseda představenstva Solaris Deutschland.
Solaris Bus & Coach působí na německém trhu od roku 2000. Polský výrobce rychle získal důvěru německých zákazníků a stal se největším zahraničním dodavatelem moderních autobusů. Autobusy se symbolem zeleného jezevčíka jezdí po ulicích sta německých měst. Nejvíce ve flotilách dopravců z Berlína, Brém, Bochumu, Düsseldorfu, Hannoveru a také Frankfurtu nad Mohanem.
Komentáře