Renault Trucks ČR se představil opět po roce jako generální partner Renault Trucks Czech Truck Prix, tradičního podniku FIA Evropského pohárů tahačů, který se konal o uplynulém víkendu na Autodromu Most. Vůbec poprvé měli čeští zákazníci i široká veřejnost příležitost prohlédnout si všechny nové modelové řady, které byly oficiálně představeny v předvečer závodního víkendu a současně podpořit tým Renault Trucks-MKR Technology na závodní dráze.
Renault Trucks ČR se jako generální partner Renault Trucks Czech Truck Prix 2013 představil v rámci okruhu prostřednictvím svého zázemí v paddocku, kterému dominoval VIP stan a vystavená vozidla nové modelové řady Renault Trucks T, K, C a D na ploše čítající více než 1.500 m2. Pro příznivce a fanoušky značky Renault Trucks byl již tradičně připraven butik s reklamními předměty doplněný o novou kolekci, která doprovází uvedení nové modelové řady. Pozvání do zázemí Renault Trucks ČR přijalo během závodního víkendu na 1 300 hostů z České republiky, Slovenska, Polska, Německa, Rumunska, Litvy a Norska, kteří měli jedinečnou příležitost prohlédnout si přímo v paddocku nové vystavené modely.
O zábavu a doprovodný program se po oba dny starali sportovní komentátor a moderátor Petr Svěcený s kolegyní Klárou Hajdinovou. Hostům ve stanu zprostředkovali exkluzivní přenosy ze startovního roštu, průběhu závodů, následného vyhlášení vítězů, ale i zázemí stáje Renault Trucks – MKR Technology.
Přítomné přišli do stanu osobně pozdravit i oba piloti závodního týmu Renault Trucks – MKR Technology Markus Bösiger a Adam Lacko, kteří byli při následné autogramiádě dlouho v jejich obležení. V neděli se navíc k oběma osobnostem týmu přidal i speciální host olympijský, stříbrný medailista, kajakář Vavřinec Hradílek.
Mostecké závodiště navštívilo během tohoto víkendu na 90.000 diváků a příznivců závodů tahačů a tak i pro ty, kteří se nedostali až do samotného paddocku připravil Renault Trucks ČR prezentaci nové modelové řady na diváckém svahu poblíž hlavní tribuny. Modely T, K, C a D spolu s vystaveným závodním speciálem Renault Trucks – MKR Technology zaslouženě poutaly pozornost davu proudících diváků.
Renault Trucks ČR podtrhl úspěšnou prezentaci v rámci okruhu nedělním defilé svých vozidel. Ve spolupráci se svými zákazníky, kteří ochotně zapůjčili vozidla jezdící v běžném provozu, prezentoval svoji širokou produktovou nabídku na závodní dráze.
Černo-červené speciály Renault s Adamem Lackem a Markusem Bösigerem se už od prvního dne postaraly o atraktivní průběh. Jeden z nejsledovanějších podniků sezóny si ale výborně rozjel především úřadující šampion Jochen Hahn, který po vyhraném sobotním super pole vyjížděl do hlavního závodu z první příčky, následně odrazil všechny útoky za ním jedoucího Antonia Albaceteho a radoval se z vítězství. Zmíněnou dvojici na pódium doprovodil třetí Markus Oestreich, který v závodě předjel Davida Vršeckého. Adam Lacko uzavřel nejlepší pětku, když kolega Markus Bösiger dojel v těsném závěsu hned za ním.
Diváky ze sedadel tradičně zvedal odpolední hendikep, který i tentokrát přinesl velké strkanice. Prakticky po první zatáčce skončily hned dva severočeské tahače. Po střetu s Vršeckým se zastavil truck Markuse Bösigera. Vršecký však následně s technickými problémy zajel do boxu. Naopak další dva severočeské speciály s Adamem Lackem a Frankiem Vojtíškem bojovaly o samotné čelo. Toho využil maďarský nováček Benedek Major. Teprve sedmnáctiletý jezdec si neohroženě jel stylem start-cíl pro vítězství. Za ním jel druhý Frankie Vojtíšek, kterého se dlouho snažil předjet právě Adam Lacko. To se mu sice povedlo, ale Major měl v té chvíli už značný odstup. „Frankie byl všude a byl velký problém se před něj dostat. Naštěstí udělal chybu, které jsem využil, ale měl jsem na mále a jsem rád za to, jak to dopadlo. Frankie byl dlouho jako špunt, takže si Benedek mezitím vytvořil slušný náskok, který pak nebylo možné dojet,“ popsal stříbrnou jízdu Adam Lacko.
Nedělní díl se pro MKR Technology vyvíjel takřka totožně jako ten sobotní. Lacko znovu dojel pátý a stříbrný, čímž zpečetil roli bodově nejlepšího českého závodníka. Kolega Markus Bösiger bodoval šestý a sedmý.Díky závěrečnému hendikepu diváci viděli jeden z nejkrásnějších závodů letošní sezóny.
Bouralo se, předjíždělo, ale hlavně to jednu chvíli vypadalo, že se podaří český pódiový hattrick. Na čele dlouho jel Frankie Vojtíšek, za něj se dostal Vršecký a třetí jel Lacko. Sen se českému divákovi splnit nepovedlo, když závodnické peripetie odsunuly Vojtíška až na šestou pozici. „Je to škoda. Mohli jsme podruhé dosáhnout historického momentu. Dříve se to už povedlo Martinu Kolocovi s Frankiem a Standou Matějovským,“ podotkl Adam Lacko.
Za Vršeckého s Lackem se na třetí příčku nakonec dostal Albacete. Markus Bösiger tentokrát bodoval sedmý. Další podnik FIA Evropského poháru tahačů se odehraje 21. a 22. září v belgickém Zolderu.
Komentáře