Společnost DAF představuje nová nákladní vozidla Euro 6 LF a CF Construction

6 září 2013, 14:22

Společnost DAF představuje nová nákladní vozidla Euro 6 CF Construction, vyvinutá zejména pro dopravu ve stavebnictví, kde je vyžadována častá jízda v terénu. Vozidla CF Construction mají díky zvětšenému nájezdovému úhlu a větší světlé výšce podvozku vynikající průjezdnost v terénu, řada promyšlených detailů pak zajišťuje vysokou odolnost proti poškození, nízké provozní náklady a snadné ovládání. Robustní stylové prvky vozidel CF Construction dodávají individuální vzhled také novým vozidlům řady LF Construction.

Jako první vás na nových modelech CF Construction zaujme jejich charakteristický design. Příznačná černá mřížka chladiče s rozměrnými lamelami a zcela nový design nárazníku, vyrobeného z galvanizované oceli pro odolnost proti poškození v těžkém terénu, dodávají dojem síly a nepřemožitelnosti. Proti poškození jsou chráněny i atraktivně tvarované hlavní světlomety, jejichž kryty jsou vyrobeny z velmi odolného materiálu Lexan. Výrobce nepodcenil ani ochranu chladiče, o kterou se stará ocelový kryt pod nárazníkem, vyrobený ze 3 mm silného plechu. Tento ochranný kryt vydrží zatížení až 4 tuny a jeho spodní část tvoří praktický a široký schod.

V nárazníku nových vozidel DAF CF Construction mohu být na přání zákazníka integrovány mlhové světlomety spolu se světly pro osvětlení zatáčky. Nárazník tvoří tři oddělené části, které lze v případě poškození měnit nezávisle na sobě, což snižuje náklady na opravy. Robustní nárazník je umístěn vysoko a umožňuje vozidlu dosáhnout velký nájezdový úhel 25O. V kombinaci se světlou výškou 40 cm – díky použití předních náprav s upraveným zavěšením –  to znamená výbornou průjezdnost po nezpevněných cestách a v terénu.

Optimální pohodlí
Dalšími požadavky, které byly při vývoji nových vozidel CF Construction pro společnost DAF důležité, bylo pohodlí řidiče a co nejjednodušší obsluha.Jako volitelné vybavení je k dispozici praktický schod umístěný na boku kabiny, díky kterému je pro řidiče velmi snadné nahlédnout na korbu sklápěcí nebo valníkové nástavby, přičemž šikovně umístěné rozměrné madlo na střeše zajišťuje bezpečný pohyb. Široké schody jsou základem pro snadný a bezpečný přístup do kabiny. Modely s 12,9-ti litrovým motorem PACCAR MX-13 jsou vybaveny třemi schody, modely s 10,8-ti litrovým motorem PACCAR MX-11 jsou standardně vybaveny dvěma schody. Další schod je v tomto případě dostupný jako volitelné vybavení. Je uchycen pružně, čímž se sníží možnost jeho poškození.

Vozidla CF Construction jsou přirozeně vybavena pohodlnými sedadly stejně jako ostatní modely nové řady CF, jakož i stylovou přístrojovou deskou s integrovaným asistentem hodnocení jízdního stylu řidiče a novými, ergonomicky umístěnými ovládacími prvky. Do ruky dobře padnoucí volant s příjemným povrchem a integrovanými tlačítky pro ovládání tempomatu, otáček motoru a třetí brzdy je v případě nových vozidel Construction ve standardní výbavě.

Tandemová poháněná náprava
Nové modely DAF CF Construction se dodávají ve více variantách. Mohou být ve verzi třínápravového podvozku pro montáž nástaveb v konfiguraci 6×4 s 8-ti tunovou nebo 9-ti tunovou přední nápravou, případně s 19-ti, 21-ti nebo 26-ti tunovou tandemovou zadní nápravou. Tato vozidla jsou ideální pro využití ve stavebnictví nebo dřevozpracujícím průmyslu. Další variantou jsou tahače se třemi nápravami v konfiguraci 6×4, které se skvěle hodí pro těžkou nákladní přepravu, případně k přepravě nadrozměrných nákladů – například stromů nebo sloupů.Podvozky pro montáž nástaveb konfigurace 8×4 jsou ideální pro sklápěčky nebo domíchávače betonu. S dvojicí předních řízených 7,5-ti, 8-ti nebo 9-ti tunových náprav a 19-ti, 21-ti nebo 26-ti tunovou tandemovou zadní nápravou poskytují optimální provedení vozidla o celkové hmotnosti 32 až 44 tun. U všech modelů naleznete proslulou tandemovou zadní nápravu s osmityčovým zavěšením značky DAF, pro kterou je typická vysoká stabilita při naklopení a velká zkřižitelnost náprav (až 270 mm) při překonávání nerovností v terénu.

Hospodárné motory PACCAR
O pohon se stará 12,9-ti litrový motor PACCAR MX-13 s výkonem 303 kW (410 k) a 375 kW (510 k) a nový, 10,8-ti litrový motor PACCAR MX-11 s výkonem 210 kW (290 k) až 320 kW (440 k). Průměrná spotřeba paliva motoru PACCAR MX-11 je až o 3% nižší než u již tak velmi úsporného 12,9-ti litrového motoru PACCAR MX-13. Navíc je lehčí o více než 180 kg, díky čemuž umožňuje dosáhnout ještě většího užitného zatížení.

K dispozici je (na přání zákazníka) automatizovaná převodovka AS Tronic se speciálním programem pro jízdu v terénu a se strategií řazení vyvinutou zvláště pro tento účel. Tím je zajištěno rychlé řazení a rychlejší ovládání spojky. Pro vozidla CF Construction je pochopitelně připraven výběr pomocných pohonů PTO. U verzí s motorem PACCAR MX-11 je – vedle PTO motoru v poloze 1 hodina – dostupná také lehká verze v poloze 11 hodin s točivým momentem 250 Nm.

Nový podvozek: Lehký, pevný a připravený pro snadnou montáž nástaveb
Nový podvozek pro modely CF Construction byl vyvinut pro maximální tuhost a špičkové jízdní vlastnosti. Nabízí dostatek místa pro rozmístění různých komponent, jako jsou například opěrné nohy nakládacího jeřábu. Podvozek s nosným rámem tvaru Y poskytuje dostatek místa pro nové motory Euro 6 s velkou chladicí kapacitou. Ta zajišťuje, aby motor pracoval stále při optimální provozní teplotě a dosahoval tak maximální hospodárnosti.Dalším novým prvkem je příprava pro montáž DIN desky v přední části, která se používá například k připevnění sněžného pluhu. Všechny modely jsou k dispozici s vertikálním výstupem výfuku, ve kterém je v případě podvozků konfigurace 8 x 4 dokonce integrována jednotka katalytického systému SCR.

Značnou pozornost věnovali konstruktéři přípravě pro snadnou montáž nástaveb. Dobrým příkladem je způsob připevnění nástavby (BAM), který lze objednat s podvozkem FAD 8 x 4, vybaveným kompletní přípravou pro montáž nejběžnějších sklápěcích nástaveb. To zahrnuje montáž různých držáků na podvozek přímo ve výrobním závodě a zajištění specifického rozmístění otvorů v rámu vozidla.

Vozidlo CF Construction je standardně dodáváno se sáním vzduchu na střeše; pro prašné prostředí je možné objednat podtlakový cyklonový filtr.

Novinka: LF Construction
Společnost DAF uvádí na trh také verze Construction populárních vozidel LF. Design těchto 19-ti tunových vozidel LF Construction přesně zapadá do řady CF Construction. Vyznačuje se také černou maskou chladiče s masivní mřížkou, typickým nárazníkem umístěným výše (poskytuje tak nájezdový úhel více než 25 O) a zvětšenou světlou výškou (32 cm). Stejně jako vozidla CF Construction jsou i vozidla LF Construction vybavena typickými schody a 3 mm silným krytem pod nárazníkem, který chrání chladič.

Vozidla LF Construction jsou k dispozici s 6,7litrovým motorem PACCAR PX-7 o výkonu 164 kW (220 k) až 231 kW (310 k). Nová vozidla LF Construction se pochopitelně pyšní řadou vlastností vysoce ceněných u vozidel LF. Vozidla DAF LF mají díky malému poloměru otáčení ve své třídě jedinečnou ovladatelnost a jejich nízká pohotovostní hmotnost umožňuje co největší užitné zatížení.

Společnost DAF začne dodávat nová vozidla LF Construction a CF Construction začátkem příštího roku. Pro využití, ve kterých nehraje velký nájezdový úhel a velká světlá výška zásadní roli, nabízí společnost DAF také modely CF 6×4 a 8×4 s atraktivním provedením exteriéru jako v případě standardních modelů CF.

Tisková zpráva DAF Trucks CZ, s.r.o.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!