Volvo Trucks předvedlo nové standardy v oblasti stavebnictví

, 10 května 2016, 10:03

Nedaleko Loděnic v prostorách kamenolomu Branžovy uspořádala společnost Volvo Trucks v termínu 18.-22.4.2016 pro region střední a východní Evropa předváděcí akci zaměřenou na vozidla a techniku určenou do náročného terénu. Program byl opravdu nabitý informacemi a zákazníci přivítali možnost seznámit se se všemi novinkami v tomto segmentu.

V atraktivním prostředí kamenolomu Branžovy proběhla předváděcí akce společnosti Volvo Trucks zaměřenou na veškeré novinky a inovace v oblasti těžké nákladní dopravy, především stavebnictví, lesnictví a další.
Předváděcí akce měla dvě základní části teoretickou a praktickou. V teoretické části jsme zákazníkům detailně představili veškeré novinky, které pro vozidla do náročného terénu nabízíme a zároveň jsme jim předali informace o využití těchto nových prvků prostřednictvím našich techniků.

Druhá část prezentace probíhala přímo v terénu, kde si mohli zákazníci jednotlivé novinky a technické prvky "ošahat" a vše si vyzkoušet na konkrétních vozidlech v náročném terénu a na tratích, které se pro tento účel postavily.

Na třech zkušebních trasách měli návštěvníci možnost vyzkoušet Volvo Dynamic Steering, Automatickou kontrolu trakce, novou převodovku určenou do náročných podmínek I-Shift s plazivými převody a v neposlední řadě si vyzkoušeli unikátní novinku zvedací poháněnou nápravu – Tandem Axle Lift.

Celé akce se zúčastnilo téměř 600 zákazníků z celého regionu střední a východní Evropy, takže je vidět, že segment stavebnictví ožívá a techniku do náročného terénu je zájem.
V terénu bylo možné vyzkoušet 23 vozidel Volvo v různých specifikacích a výbavou.

Největší zájem byl o testování jízdní soupravy Volvo FH16 750 6×4 se sklápěcím návěsem a se všemi novinkami – Volvo Dynamic Steering, Tandem Axle Lift i I-Shift s plazivými převody.

Další atraktivitou bylo Volvo FMX 450 tridem s nástavbou  – domíchávač betonu, který byl vybaven kromě I-Shift převodovky s plazivými stupni i speciálním vyztuženým předním nárazníkem určeným do těžkého provozu. Tyto speciály byly doplněny dalšími vozidly ve specifikacích 8×4, 8×6, 6×6, 6×4 s různými typy nástaveb.


Stručné informace o lokalitě
Lom Branžovy se rozkládá na místě původních dvou lomů – Obecního a Záloženského. Původně sloužili pro výrobu vápna ve vápence Loděnice. Po revoluci byl těžený materiál využíván ve výrobně maltových směsí v Loděnicí a asi v polovině 90 let přešel do vlastnictví cementáren, které se změnami názvů a vlastníků transformovaly až na Českomoravského cementu a. s. , resp. Heidelberg cement. V současnosti se v lomu těží cca 230.000 t ročně vápenců ostatních, které slouží jako korekční surovina pro cementárnu Radotín.

Informace o novinkách Volvo Trucks do těžkého terénu

Volvo Dynamic Steering pro dvojité přední nápravy: Volvo Dynamic Steering je nyní dostupné také pro vozidla s dvojitou přední nápravou, což je konfigurace, která je ve stavebnictví často využívána. Vzhledem k tomu, že tato vozidla obvykle převážejí velmi těžké náklady nebo nástavby, má dynamické řízení pro řidiče zcela jasné výhody. Kromě toho, že řízení klade v nízkých rychlostech mnohem menší odpor, se volant také automaticky vrací zpátky do výchozí polohy, takže řidič se nemusí při manévrování v úzkých prostorech kamenolomu tolik namáhat, což mu ušetří čas i energii. Volvo Dynamic Steering, které bylo na trh uvedeno v roce 2013 a jehož přednosti si můžete prohlédnout například v populárním videu „Křeček za volantem" (The Hamster Stunt) na stránkách YouTube, se skládá z elektromotoru, který kompenzuje vibrace a pohyby volantu a také minimalizuje sílu potřebnou k otáčení volantem.

Funkce zvedání dvojité nápravy – Tandem Axle Lift
– Se systémem zvedání dvojité nápravy lze za jízdy odpojit a zvednout druhou poháněnou nápravu.
– Pneumatiky je možné zvednout až do výšky 140mm nad zemí.
– S aktivovaným systémem zvedání zadní nápravy lze snížit spotřebu paliva až o 4 procenta. Sníží se opotřebovávání pneumatik a o jeden metr se zkrátí průměr otáčení.

Převodovka I-Shift s plazivými stupni:
– Převodovka I-Shift s plazivými stupni posouvá automatizované převodovky I-Shift společnosti Volvo Trucks ještě dále.
– Nová verze převodovky I-Shift byla cíleně vyvinuta pro dosažení výjimečné trakce při rozjezdu a pro zvládnutí jízdy velmi nízkou rychlostí.
– Převodovka I-Shift s plazivými stupni umožňuje jízdu dokonce i rychlostí 0,5-2km/h a z klidového stavu rozjede i soupravu s nákladem o hmotnosti 325 tun. Mezi sériově vyráběnými nákladními vozidly s automatickou převodovkou se jedná o jedinečnou schopnost.
– Převodovka je k dispozici s přímým záběrem a s rychloběhem. Obě verze mohou mít jeden nebo dva plazivé stupně. Dále je také možné si zvolit dva další plazivé stupně pro jízdu vzad.
– Plazivé stupně rozšiřují běžnou převodovku I-Shift. Kvůli odolnosti vůči velkému zatížení jsou některé díly převodovky zhotoveny z vysokopevnostních materiálů. Převodovka je oproti běžné převodovce I-Shift o 12cm delší.
– Převodovka I-Shift s plazivými stupni je k dispozici pro vozidla Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH a Volvo FH16 s motory o objemu 13 a 16 litrů.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!