V akci „Volvo Trucks vs. 750 tun” stojí před vozidlem Volvo FH16 vybaveným převodovkou I-Shift s plazivými stupni výzva v podobě přepravy extrémně těžkého nákladu. V kabině Volva FH16 sedí Magnus Samuelsson, nejsilnější muž světa a Brian Weatherley, novinář věnující se nákladním vozidlům. Za zády mají 750tunový náklad.
V přístavu ve švédském Göteborgu čeká 300metrový silniční vlak, tvořený 20 přívěsy, které nesou 40 kontejnerů naplněných náhradními díly Volvo. Spolu s tahačem má celá souprava hmotnost 750 tun. Cíl: Rozjet stojící Volvo FH16 a urazit s nákladem 750 tun vzdálenost 100 metrů.
„Převodovka I-Shift s plazivými stupni nabízí rozjezdovou trakci, která je na trhu sériově vyráběných nákladních vozidel jedinečná. Dva nové plazivé stupně umožňují přepravu opravdu těžkých nákladů, rozjezd i v těžkém terénu a jízdu i tak nízkou rychlostí jako 0,5 km/h. Pro přepravu výjimečně těžkých nákladů se běžně používají speciálně konstruovaná vozidla, ale tady půjde o vozidlo Volvo FH16 s neupravovaným sériovým hnacím ústrojím," vysvětluje Peter Hardin, produktový manažer modelů FM a FMX ve společnosti Volvo Trucks.
Volvo FH16, které se této zkoušky účastní, je vybaveno převodovkou I-Shift s plazivými stupni. V jeho výbavě jsou i nejsilnější nápravy z běžné produktové řady společnosti Volvo. Za volant se posadí Magnus Samuelsson, bývalý držitel titulu „Nejsilnější muž světa".
„Je jen málo věcí, které se vyrovnají výzvám a vítězstvím nad vlastními fyzickými limity. Ve své kariéře už jsem stál před mnoha těžkými výzvami. Tahle je z nich ale doslova nejtěžší," říká Magnus Samuelsson.
Po boku bude mít Magnus zkušeného novináře z branže, Briana Weatherleye.
„To, že společnost Volvo Trucks vyvinula automatickou převodovku, která zvládne jízdu se soupravou o celkové hmotnosti 325 tun, je ohromující. Jízda se 700 tunami GCW* s jedním sériově vyráběným tahačem je však něco opravdu strhujícího. Za svou 30letou novinářskou kariéru, kterou jsem věnoval nákladním vozidlům, jsem nic podobného neviděl," říká Brian Weatherley.
Komentáře