Volvo FH16 s převodovkou I-Shift s plazivými stupni rozjezde z klidu 750tunový náklad

12 dubna 2016, 17:35

V akci „Volvo Trucks vs. 750 tun” stojí před vozidlem Volvo FH16 vybaveným převodovkou I-Shift s plazivými stupni výzva v podobě přepravy extrémně těžkého nákladu. V kabině Volva FH16 sedí Magnus Samuelsson, nejsilnější muž světa a Brian Weatherley, novinář věnující se nákladním vozidlům. Za zády mají 750tunový náklad.

V přístavu ve švédském Göteborgu čeká 300metrový silniční vlak, tvořený 20 přívěsy, které nesou 40 kontejnerů naplněných náhradními díly Volvo. Spolu s tahačem má celá souprava hmotnost 750 tun. Cíl: Rozjet stojící Volvo FH16 a urazit s nákladem 750 tun vzdálenost 100 metrů.

„Převodovka I-Shift s plazivými stupni nabízí rozjezdovou trakci, která je na trhu sériově vyráběných nákladních vozidel jedinečná. Dva nové plazivé stupně umožňují přepravu opravdu těžkých nákladů, rozjezd i v těžkém terénu a jízdu i tak nízkou rychlostí jako 0,5 km/h. Pro přepravu výjimečně těžkých nákladů se běžně používají speciálně konstruovaná vozidla, ale tady půjde o vozidlo Volvo FH16 s neupravovaným sériovým hnacím ústrojím," vysvětluje Peter Hardin, produktový manažer modelů FM a FMX ve společnosti Volvo Trucks.

Volvo FH16, které se této zkoušky účastní, je vybaveno převodovkou I-Shift s plazivými stupni. V jeho výbavě jsou i nejsilnější nápravy z běžné produktové řady společnosti Volvo. Za volant se posadí Magnus Samuelsson, bývalý držitel titulu „Nejsilnější muž světa".

„Je jen málo věcí, které se vyrovnají výzvám a vítězstvím nad vlastními fyzickými limity. Ve své kariéře už jsem stál před mnoha těžkými výzvami. Tahle je z nich ale doslova nejtěžší," říká Magnus Samuelsson.

Po boku bude mít Magnus zkušeného novináře z branže, Briana Weatherleye.

„To, že společnost Volvo Trucks vyvinula automatickou převodovku, která zvládne jízdu se soupravou o celkové hmotnosti 325 tun, je ohromující. Jízda se 700 tunami GCW* s jedním sériově vyráběným tahačem je však něco opravdu strhujícího. Za svou 30letou novinářskou kariéru, kterou jsem věnoval nákladním vozidlům, jsem nic podobného neviděl," říká Brian Weatherley.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!