Nákladní vozidla, autobusy a turistické autobusy Iveco vybavené HI-SCR (systém řízení emisí s pasivním filtrem pevných částic) technologií s homologací Euro VI jsou efektivní odpovědí na obavy spojené s exotermickou regenerací typickou pro EGR (systém recirkulace spalin) systémy v určitých pracovních podmínkách.
Systém Iveco HI-SCR je SCR (katalytický redukční systém) Only technologie, která je v souladu se standardy třídy A normy Euro VI bez EGR (zpětné recirkulace plynů) nebo aktivní regenerace.Tento systém umožňuje bezpečné a normální nasazení vozidel v nebezpečných prostředích, jako jsou rafinérie, chemické závody, letiště, tunely, autobusová nádraží, pěší zóny a jiná prostředí, kde nadměrná teplota znamená riziko – jako v případě modelů Euro III/IV/V. Střední a těžká řada vozidel Iveco Stralis, Trakker a Eurocargo, stejně jako autobusy Iveco Urbanway, Crealis, Crossway a Magelys splňují svou technologií normu Euro VI na úrovni A a nabízejí řešení pro společnosti, které právě v takových rizikových prostředích operují a mají obavy z nadměrných teplot u aktivní regenerace.
Pokud jsou systémy EGR užívány jako antiemisní nástroj, způsobují vyšší koncentraci sazí ve filtru pevných částic (DPF) a periodicky vyžadují exotermickou reakci k vyčištění filtru. Tento proces je řízen systémem řízení motoru a může se objevit kdykoli a v jeho průběhu dosahují teploty výfukových zplodin až 600°C. Někteří výrobci vozidel přidali indikátor, příp. vypínač na palubní desku, aby byli řidiči informováni a případně mohli exotermický proces zastavit. Toto technické řešení spoléhá na schopnost řidiče pochopit, kdy je nutné proces zastavit nebo se mu vyvarovat.
Na druhou stranu HI-SCR je patentovaná technologie, která takovou exotermickou reakci nevyžaduje a tím eliminuje potřebu instalace indikátoru, vypínače na palubní desku nebo zásah ze strany řidiče. Faktem je, že teploty výfukových zplodin u vozidel IVECO Euro VI HI-SCR nepřevyšují teploty předešlých generací Euro IV a V.
Výsledkem je homologace Euro VI třídy A pro těžkou a střední řadu nákladních vozidel a modelů autobusů Iveco, která byla udělena bez požadavku na další testy prokázání souladu s aktivním exotermickým regeneračním procesem (595/2009/CE WHTC (celosvětově harmonizovaný neustálený jízdní cyklus) – teplý start s testem regenerace), který je jinak vyžadován podle Evropských emisních nařízení.
Přidaná hodnota HI-SCR
Motory Tector a Cursor HI-SCR nabízejí množství výhod. Klíčovým benefitem je zvýšená bezpečnost: u této technologie není zapotřebí žádná regenerace za vysokých teplot a není tak nutné spoléhat se na schopnost řidiče deaktivovat proces aktivní regenerace ve správnou dobu. To činí z této technologie bezpečné řešení pro prostředí, kde nadměrné teploty představují riziko, jako jsou rafinerie, chemické továrny, letiště nebo tunely.
Protože není třeba žádný zásah ze strany řidiče, ani není nutno pravidelně vozidlo odstavovat kvůli nucené regeneraci DPF, toto řešení přináší významné výhody také v oblasti intervalů údržby a přidružených nákladů.
Další výhody pro zákazníky zahrnují vyšší efektivitu a nižší spotřebu paliva díky optimalizovanému spalování bez použití EGR a výjimečnému poměru konverze NOx až 97% SCR systému. Jeden kompaktní systém namísto dvou také znamená méně komponentů, menší složitost a nižší hmotnost, která značně zvyšuje užitečné zatížení. Oproti Euro V dosahuje úspora paliva až 4,5%.
Implementace jediného systému zpracování NOx za motorem a eliminace EGR systému znamená lepší výkon za použití nižšího zdvihového objemu motoru v porovnání s konkurencí.
Komentáře