1000. vozidlo Iveco s pohonem na zemní plyn prodané ve Francii

4 ledna 2016, 8:25

Společnost Iveco dosáhla milník 1.000 užitkových vozidel s pohonem na zemní plyn prodaných ve Francii – tisící vozidlo převzala společnost CityLogistics.

Slavnostní odevzdání klíčů od vozidla Stralis s pohonem na stlačený zemní plyn společnosti CityLogistics se uskutečnilo 17. listopadu na veletrhu Solutrans v Lyonu a setkali se na něm zakladatelé společnosti – Yves Guyon, předseda představenstva, a Salvatore Alaimo, který je zároveň i generálním ředitelem dopravce Lyon Dimotrans (druhý, resp. čtvrtý zleva). Přidali se k nim Thierry Kilidjean, výkonný ředitel společnosti Iveco France (třetí zleva), a Jean-François Cacault, regionální ředitel divize BNP Paribas Sales Rental Solutions (první zleva). Toto nákladní vozidlo Stralis Hi-Road S33TP AT 440 Natural Power je tisící užitkové vozidlo na zemní plyn dodané společností Iveco ve Francii.

Společnost CityLogistics byla založena v březnu 2015 se záměrem realizovat rozvoz zboží ve městech trvale udržitelným ekologickým způsobem ve smyslu sloganu „Méně hluku, více vzduchu…, pracujme ekologicky!“. Začalo to dvěma dodávkovými vozidly Daily Natural Power, k nimž se později přidalo 10 vozidel Stralis, rovněž s pohonem na zemní plyn. První vozidlo bylo odevzdáno na veletrhu Solutrans.

Vozidlo bylo odevzdáno přesně v souladu se sloganem značky: Iveco. Váš partner pro trvale udržitelnou dopravu.

Společnost CityLogistics je jediná svého druhu ve Francii. Firma působí v Lyonu a Villeurbanne a plánuje proniknout i do jiných měst. Hlavním cílem je poskytovat logistické služby a realizovat dodávky ve městech a zároveň snižovat míru znečištění, dopravní zácpy, problémy s parkováním či spotřebu paliva a zpoždění v rámci výjezdů s několika zastávkami.

Princip vyvinutý společností CityLogistics je založen na shromažďování zboží v městských distribučních střediscích (Centres de Distribution Urbains) na periferii měst, na novém pojetí pracovní logistiky v jednotlivých distribučních střediscích pro optimalizaci dodávek a na trasách rozvozu, které mohou být pokryty ekologickými vozidly, mezi něž patří i vozidla Iveco s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG).

Společnost CityLogistics měla na letošním veletrhu Solutrans vlastní stánek, v němž představila tichá a čistá řešení pro efektivní realizaci dodávek v centru Lyonu. Vozidla nevypouštějí emise uhlíku a pomáhají chránit životní prostředí pro místní obyvatele. Na tomto veletrhu společnost zároveň převzala první z deseti vozidel Stralis s pohonem na stlačený zemní plyn. Odevzdání mělo zvláštní význam, protože šlo už o tisící užitkové vozidlo s pohonem na zemní plyn dodané společností Iveco ve Francii. Ve vozidle jsou použity speciální technologie pro trvale udržitelnou mobilitu, které účinně pomáhají chránit životní prostředí.

Rozvor o délce 5,10 m pohodlně zvládne dvě soupravy nádrží na pravé straně a jednu na levé. Celkový objem nádrží je 1 320 l. Takový objem nemá na trhu konkurenci a vozidlo s ním dosahuje rekordní dojezd 850 km při jízdě na silnicích. Nádrže jsou chráněny proti nárazům a působení UV záření ocelovým pláštěm. 

10 nákladních vozidel Stralis Natural Power (devět 19tunových a jedno 26tunové) prodalo místní obchodní zastoupení Iveco LVI (Lyon Véhicules Industriels) a společnost CityLogistics je získala na leasing od BNP Paribas Rental Solutions. Vozidla disponují motorem Cursor 8 s pohonem na stlačený zemní plyn, jehož výrobcem je závod CNH Industrial se sídlem ve francouzském městě Bourbon-Lancy, a automatickou převodovkou Allison, která je zárukou bezpečnosti, pohodlí a produktivity při výjezdech v městském prostředí. Motor má výkon 330 k, může se pochlubit výjimečnou ohleduplností vůči životnímu prostředí a pracuje na zemní plyn nebo biometan (ve vylepšené verzi) uskladňovaný v zásobníku pod tlakem 200 barů. Vynikající spolehlivost a účinnost a pozoruhodně nízké emise těchto motorů (motory neprodukují jemné částice, ve srovnání s limity stanovenými normou Euro VI, produkují o 50 % méně emisí, mají sníženou hlučnost) přinesly značce Iveco nesporné prvenství na evropském a francouzském trhu s nákladními vozidly s pohonem na zemní plyn.

V nejnovější generaci motorů Cursor 8 Euro VI s pohonem na stlačený zemní plyn není použit systém EGR, SCR ani filtr pevných částic a vzhledem k mimořádně účinnému stechiometrickému spalování není třeba přidávat do paliva žádná aditiva. Motory produkují mnohem nižší emise znečišťujících látek v porovnání s doporučením směrnice Euro VI, která vstoupila v platnost 1. ledna 2014, a výrazně menší množství oxidu dusičitého (NO2) a jemných částic, které jsou zodpovědné za onemocnění dýchacích cest v městských oblastech. Emise hluku jsou také výrazně nižší a vibrace se podařilo snížit při všech provozních rychlostech. Tato dvě důležitá zlepšení ocení řidiči i obyvatelé v městských oblastech, zejména během nočního rozvozu. Díky emisím hluku pod úrovní 72 dB získal Stralis s pohonem na stlačený zemní plyn certifikaci PIEK (evropská norma pro dopravní řešení se sníženou hlučností), se kterou má umožněn vstup do vyhrazených dopravních zón v centrech měst.

Společnost CityLogistics si objednala i nové Daily s pohonem na stlačený zemní plyn u lyonského prodejce LVI. Odevzdání vozidla je naplánováno na začátek roku 2016. Zemní plyn je ideální náhrada nafty. Má výhody v podobě nižších a stálých cen a ve srovnání s vozidly se vznětovým motorem Euro VI mají motory s pohonem na zemní plyn nižší celkové náklady na vlastnictví (TCO) až o 10%.

Španělská skupina Endesa uzavřela se společností CityLogistics dohodu o výstavbě a správě nové čerpací stanice v Lyonu. Čerpací stanice byla uvedena do provozu koncem listopadu a zajišťuje dodávky zemního plynu a biometanu pro nákladní vozidla Iveco s pohonem na stlačený zemní plyn, která provozuje společnost CityLogistics. Nákladní vozidla Iveco s pohonem na stlačený zemní plyn jezdí i na biometan, palivo získávané zpracováním odpadů, a neprodukují žádné emise CO2, což představuje významný krok vpřed v souvislosti s neustále důležitějším přechodem na udržitelnější zdroje energie. Ve všech ohledech tyto motory představují okamžitou odpověď na výzvy silniční dopravy 21. století – tj. kvalitu ovzduší, ochranu klimatu a tichý provoz, bez eliminování základních výhod nákladních vozidel, kterými jsou flexibilní využití a nízké náklady na vlastnictví.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!