Se společností Schaeffler Vám opět přinášíme zajímavé technické informace o ložiscích FAG.
FAG je předním výrobcem ložisek kol v segmentu užitkových vozidel. Podle požadavků výrobců vozidel a v závislosti na požadavcích užitkového vozidla vyvíjí FAG speciálně přizpůsobená ložiska kol s různými druhy konstrukce.
Jednotky Insert Unit (IU) jsou přitom nejčastěji používanou konstrukcí v sériové výrobě. Nejsou ale mazány mazivem na celou dobu životnosti, nejsou utěsněny a proto jsou více náchylné na chyby montáže při výměně ložisek kol.
Schaeffler Automotive Aftermarket proto vyvinul tzv. Repair Insert Unit (RIU). U jednotek RIU jde o z výroby smontované a na dobu životnosti namazané jednotky, ve kterých jsou integrovány také těsnicí kroužky hřídele. U jednotek IU je na rozdíl od toho nutné namontovat těsnění hřídele v přídavném pracovním kroku při montáži náboje kola.
Z konstrukčních důvodů jsou proto vnější kroužky jednotek RIU širší v porovnání s IU, což v autoservisech mohlo vést k nejasnostem. Jednotky Repair Insert Unit (RIU) lze kdykoliv zaměnit 1:1 za jednotky Insert Unit (IU)!
Důležité: Obě poloviny ložiska kola u jednotek Repair Insert Unit (RIU) se nesmí rozebírat!
Komentáře