Rozdíly v montáži ložisek kol Repair Insert Unit (RIU) a Insert Unit (IU)

4 ledna 2017, 15:28

Se společností Schaeffler Vám opět přinášíme zajímavé technické informace o ložiscích FAG.

FAG je předním výrobcem ložisek kol v segmentu užitkových vozidel. Podle požadavků výrobců vozidel a v závislosti na požadavcích užitkového vozidla vyvíjí FAG speciálně přizpůsobená ložiska kol s různými druhy konstrukce.

Jednotky Insert Unit (IU) jsou přitom nejčastěji používanou konstrukcí v sériové výrobě. Nejsou ale mazány mazivem na celou dobu životnosti, nejsou utěsněny a proto jsou více náchylné na chyby montáže při výměně ložisek kol.

1

Schaeffler Automotive Aftermarket proto vyvinul tzv. Repair Insert Unit (RIU). U jednotek RIU jde o z výroby smontované a na dobu životnosti namazané jednotky, ve kterých jsou integrovány také těsnicí kroužky hřídele. U jednotek IU je na rozdíl od toho nutné namontovat těsnění hřídele v přídavném pracovním kroku při montáži náboje kola.

2

Z konstrukčních důvodů jsou proto vnější kroužky jednotek RIU širší v porovnání s IU, což v autoservisech mohlo vést k nejasnostem. Jednotky Repair Insert Unit (RIU) lze kdykoliv zaměnit 1:1 za jednotky Insert Unit (IU)!

Důležité: Obě poloviny ložiska kola u jednotek Repair Insert Unit (RIU) se nesmí rozebírat!

Článek připraven na základě materiálů firmy Schaeffler Automotive Aftermarket oHG

Související články

Technické rozdíly mezi náboji FAG a OES
Technické rozdíly mezi náboji FAG a OES

Ložiska kol FAG s označením 566425.H195 a 566283.01.H195, které se montují ve vozidlech DAF, Renault nebo Volvo, se mohou konstrukčně lišit od  původně použitých ložisek kol.

Seznam referencí ložisek FAG pro užitková vozidla
Seznam referencí ložisek FAG pro užitková vozidla

Se společností Schaeffler Vám přinášíme možné řešení oprav různých konstrukčních typů ložisek, kdy lze použít ložiska FAG jako hodnotnou alternativu. Týká se mnoha výrobců užitkových vozidel. FAG nabízí již řadu let inovačních řešení oprav ložisek kol. S těmi řešeními je možné nabídnout zákazníkům vysoce kvalitní opravy se zohledněním nákladů na opravu. Protože se některé konstrukce […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!