Snímač teploty výfukových plynů je umístěn ve výfukovém systému před filtrem pevných částic. Na základě kombinace signálů vysílaných měřičem průtoku vzduchu a snímači teploty a tlaku výfukových plynů může řídicí jednotka motoru vypočítat množství sazí nahromaděných ve filtru pevných částic.
Měření prováděná snímačem teploty výfukových plynů se rovněž používají k ochraně filtru pevných částic před účinky nadměrných teplot výfukových plynů.
Příčina závady
Snímač teploty výfukových plynů pracuje za velmi obtížných podmínek. Je neustále vystaven velmi vysokým teplotám, vodě, nečistotám z vozovky a nadměrným vibracím, které mu nejvíce škodí. Pokud dojde k poškození snímače nebo jeho kabeláže, je do řídicí jednotky motoru přenášen nepřesný signál.
Porucha snímače teploty výfukových plynů může způsobit, že řídicí jednotka motoru – jako preventivní opatření proti případnému dalšímu poškození – spustí regeneraci filtru pevných částic – na základě ujeté vzdálenosti nebo doby provozu pohonné jednotky.
Tato metoda však dlouhodobě nefunguje a po určitém počtu cyklů regenerace se na přístrojové desce rozsvítí kontrolka filtru pevných částic a po ní kontrolka žhavicích svíček. To je pro řidiče jasný signál, že je třeba vozidlo opravit.
Kompletní sortiment dílů společnosti bilstein group a více technických informací najdete v online katalogu na adrese: partsfinder.bilsteingroup.com.
Značka febi je součástí skupiny bilstein, která zastřešuje další silné značky SWAG a Blue Print. Více informací je k dispozici na adrese: www.bilsteingroup.com.
Komentáře