Konstrukční rozdíly napínáků febi pro vozy Mercedes-Benz

10 listopadu 2021, 10:19

Důležité součásti příslušenství, jako je alternátor, čerpadlo posilovače řízení nebo kompresor klimatizace, jsou poháněny prostřednictvím drážkových (klínových) řemenů. Řemen musí být dostatečně napnutý, aby mohl přenášet požadovaný kroutící moment.

Toto předpětí zajišťuje napínák řemene, který tlačí napínací kladku na řemen. Síla, kterou je napínací kladka přitlačována k řemenu, je vytvářena pružinou. Nejčastěji se používají vinuté a zkrutné pružiny.

Napínák febi 176623

Příkladem různých provedení jsou napínáky febi 170320 a 176623, které jsou určeny pro většinu modelů nákladních vozidel Mercedes-Benz Actros IV, Antos a Arocs. Napínák řemene 170320 má vinutou pružinu a byl nahrazen napínákem 176623, který má zkrutnou pružinu. Z hlediska technických parametrů jsou obě provedení identická, ale nová verze febi 176623 má dva místo tří montážních otvorů. To znamená, že k uchycení na motor jsou zapotřebí dva šrouby místo tří jako u staré verze febi 170320. Značka febi nabízí obě verze napínáku – starou i novou.

Stará verze napínáku febi170320, OE číslo 470 200 09 70

Další technické informace naleznete na stránce: partsfinder.bilsteingroup.com.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!