Důležité součásti příslušenství, jako je alternátor, čerpadlo posilovače řízení nebo kompresor klimatizace, jsou poháněny prostřednictvím drážkových (klínových) řemenů. Řemen musí být dostatečně napnutý, aby mohl přenášet požadovaný kroutící moment.
Toto předpětí zajišťuje napínák řemene, který tlačí napínací kladku na řemen. Síla, kterou je napínací kladka přitlačována k řemenu, je vytvářena pružinou. Nejčastěji se používají vinuté a zkrutné pružiny.
Příkladem různých provedení jsou napínáky febi 170320 a 176623, které jsou určeny pro většinu modelů nákladních vozidel Mercedes-Benz Actros IV, Antos a Arocs. Napínák řemene 170320 má vinutou pružinu a byl nahrazen napínákem 176623, který má zkrutnou pružinu. Z hlediska technických parametrů jsou obě provedení identická, ale nová verze febi 176623 má dva místo tří montážních otvorů. To znamená, že k uchycení na motor jsou zapotřebí dva šrouby místo tří jako u staré verze febi 170320. Značka febi nabízí obě verze napínáku – starou i novou.
Další technické informace naleznete na stránce: partsfinder.bilsteingroup.com.
Komentáře