Pilotní ložiska pro osobní a užitková vozidla

31 prosince 2012, 17:26

Pilotní ložiska pro osobní a užitková vozidla

Obr. 1 – Spojka s pilotním ložiskem

Úkoly pilotního ložiska:

  • vedení vstupní hřídele převodovky
  • zajištěni optimální funkce spojky

Opotřebené pilotní ložisko způsobuje:

  • opotřebení profilu náboje vstupní hřídele převodovky a spojkovou lamelou
  • problémy s vypínáním spojky
  • poškození spojky
  • úhlové přestavení klikové hřídele vůči vstupní hřídeli převodovky
  • hluky při řazení
  • předčasné opotřebení synchronů převodovky

Pokyn:

  • Vyměňujte pilotní ložisko při každé opravě spojky za nový díl.
  • Používejte pro demontáž a montáž pilotního ložiska výhradně vhodné speciální nářadí.
  • Dbejte při montáži pilotního ložiska na to, aby se těsnící kroužek nacházel na straně spojky. V některých vozidlech se z konstrukčních důvodů používají pilotní ložiska bez těsnících kroužků.

 

SACHS

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!