Cukající spojka u vozidel Mercedes-Benz

, 19 července 2016, 11:32

U vozidel Mercedes-Benz, jejích modelů Actros MP 2 (2003 – 2008) nebo Actros MP 3 (2008 – ) je možnost, že spojka cuká při popojíždění.

Konkrétně se to týká těchto modelů: 932, 933, 934 s kódem (GE2) a EDC II (Electronic Drive Control), 930, 932, 933, 934, 940, 944 s kódem (GE3) a Mercedes PowerShift nebo 930, 932, 933, 934 s kódem (GE7) a Mercedes PowerShift 2.

Chybná funkce může být způsobena nepřesnou regulací spojky nebo zastaralým posilovačem spojky. Pro profesionální opravy se doporučujeme následující postup:
• Posilovač spojky s OE-objednacím č.: 000 250 0062 vyměnit za díl s OE objednacím č.: 000 250 0562. Wabco objednací č.: 9701500020 vyměnit za objednací č.: 9701500010
• Překontrolovat nastavení tyčky posilovače spojky a případně znovu nastavit (viz popis tohoto problému níže *)
• Provést naprogramování řídící jednotky převodovky podle pokynů výrobce vozidla
• Pokud je namontována spojka se dvěma spojkovými lamelami (ZSK), koriguje se jak nastavení parametru 1 v řídicí jednotce převodovky, jakož i opotřebení spojky v parametru 3 podle údajů výrobce vozidla

V případě, že závada pokračuje navzdory všem opatřením, je nutné ji vyměnit spojku.

Nastavení posilovače spojky je potřebné pouze tehdy, když se vyměňoval buďto přítlačný kotouč spojky, spojková lamela nebo pístnice. Pro práci nebo přizpůsobení a nastavení u řídicí jednotky převodovky je potřebné vhodné diagnostické zařízení.

* Pokud spojka bude cukat v různých jízdních situacích, může být příčinou také nepřesné nastavení posilovače spojky.

V případě této závady je proto nutné překontrolovat nejprve nastavení tyčky posilovače spojky. To se provádí pomocí seřizovacího zařízení výrobce vozidla.

Návod:
• Tyčka se vyjme z vypínací páky, uvolní se pojistná matice a tyčka se znovu vloží
• Namontuje se nastavovací jednotka (obrázek 2, vlevo)
• Tyčkou se otáčí tak, až se bez vůle bude opírat o nastavovací jednotku (obrázek 2, vpravo)
• Demontuje se nastavovací jednotka
• Vyjme se tyčka a utáhne se pojistná matice
• Tyčka se namontuje zpět

Dbejte na pokyny výrobce vozidla!

Článek připraven na základě materiálů firmy Schaeffler Automotive Aftermarket oHG

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!