Výrobce pneumatik Hankook začne zanedlouho dodávat své produkty do výroby různých modelů těžkých nákladních vozů značky MAN. Společnost MAN Truck & Bus AG, se sídlem v Mnichově, patří mezi největší výrobce nákladních vozidel v Evropě a díky svým inovativním technologiím se stala průkopníkem obzvlášť eficiencích řešení v oblasti transportu. Od prvního čtvrtletí 2015 začne Hankook dodávat do výrobních závodů výrobce MAN v Německu, Rakousku a Polsku pro různé typy vozidel své řady pneumatik e-cube MAX, SmartFlex a SmartWork, které jsou vyvinuté pro evropské podmínky, jsou šetrné k životnímu prostředí a z hlediska provozu vykazují vysokou míru hospodárnosti.
Od roku 2015 začne výrobce prémiových pneumatik Hankook dodávat své pneumatiky do první výbavy vozidel MAN. Společnost MAN Truck & Bus AG je součástí koncernu Volkswagen Group, jednoho z největších odběratelů pneumatik Hankook pro první výbavu svých vozidel. Nákladní pneumatiky Hankook se budou zpočátku dodávat do první výbavy vozidel MAN určených pro evropský trh v rozsahu 25 různých velikostí v rozmezí od 22,5“ do 24“.
Mimo jiné budou pneumatiky Hankook dodávány pro již několikrát oceněné modely vozů MAN, a to TGX, TGM a TGS pro vnitrostátní a mezinárodní těžkou nákladní dopravu. e-cube MAX pneumatiky, které byly optimalizovány pro snížení valivého odporu, jsou určeny pro mezinárodní dálkovou dopravu. Nová řada pneumatik SmartFlex pro celoroční použití je předurčena k flexibilnímu využití v kombinovaném dálkovém a regionálním provozu. Obě řady pneumatik jsou se svými vodícími i záběrovými dezény adaptovány pro použití na vozidlech emisní třídy EURO 6 pro dosažení co nejlepších parametrů s ohledem na životní prostředí a kilometrový výkon, tedy vlastností, které jsou důležité jak pro výrobce, tak i budoucí provozovatele těchto vozidel.
„Těšíme se na budoucí spolupráci s výrobcem MAN a jsme hrdí na to, že naše produktové řady e-cube MAX, SmartFlex a SmartWork splňují přísné požadavky inženýrů ze společnosti MAN, především s ohledem na výkonnost, hospodárnost a udržitelný rozvoj“, prohlásil Ho-Youl Pae, generální ředitel společnosti Hankook Tire Europe. „Tento krok je dalším důkazem vysoké kvality našich produktů a síly našich inovativních nákladních pneumatik a motivuje nás k dalšímu vyvíjení úsilí pro rozvoj tohoto segmentu v Evropě.“
Koncept radiální pneumatiky e-cube MAX pro nákladní vozidla stojí ve znamení maximálního stupně hospodárnosti, energetické účinnosti a šetrnosti k životnímu prostředí. U této řady pneumatiky byly aplikovány mnohé inovativní technické a konstrukční prvky. Tvary dezénů pro specifické nápravy jsou navrženy pro snížení spotřeby paliva bez negativního dopadu na kilometrový výkon a potřebné vlastnosti. Obzvláště rovnoměrné opotřebování běhounu umožňuje dosažení ještě vyššího počtu ujetých kilometrů. Díky důsledně vyvinuté běhounové směsi, zaměřené na valivý odpor, bylo také v této oblasti možné docílit dalšího značného navýšení energetické účinnosti v porovnání s běžnými pneumatikami. Všechny typy pneumatik řady e-cube MAX během provozu generují nižší míru tepla, což se projevuje také nižším valivým odporem.
U pneumatik Hankook série e-cube MAX jsou použity specifické směsi pryže vyvinuté pro daný provoz, speciálně pro použití v dálkové mezinárodní dopravě po Evropě a dosažení vysokého kilometrového výkonu. Pro výrobu běhounové směsi je používán kaučuk s vysokou hustotou mimořádně dlouhých řetězců molekul, který má nižší sklon k degeneraci a tvorbě volných konců. Výsledkem je výrazně nižší zahřívání pneumatiky a výrazně vyšší počet ujetých kilometrů. Taktéž podkladová směs pro e-cube běhouny je výrazně orientována na vyšší stupeň účinnosti. Zvýšení podílu aditiv ve směsi významně přispívá k redukci ztrát visko-elasticity a tudíž i energie. Dochází tak k nižším energetickým ztrátám a k navýšení úspory paliva (palivové účinnosti).
Hankook SmartFlex je inteligentním řešením pro nákladní vozidla a autobusy, provozované na středních a dlouhých tratích, splňuje především aktuální požadavky ohledně vyšší odolnosti, vyšší míry bezpečné jízdy za měnících se povětrnostních podmínek. Všechny SmartFlex pneumatiky mají 3D samočistící lamely, které zajišťují velmi rovnoměrné opotřebování běhounu, vysoký kilometrový výkon a trakční vlastnosti. Další použité technologie jako např. sebe-obnovitelné drážky taktéž snižují výskyt nepravidelného opotřebení a technologie T.W.E.S. – podpůrné bloky chrání před jednostranným opotřebením.
Hankook SmartWork jsou víceúčelové pneumatiky pro smíšený provoz, které poskytují velmi vysoký výkon a výborné vlastnosti jak v silničním tak mimo silničním provozu. Inovativní tvar běhounu s výztuhami mezi jednotlivými bloky pro lepší stabilitu poskytuje optimalizovanou styčnou plochu pro zmírnění nepravidelného opotřebování pneumatiky také v případě častých změn typu vozovky / terénu.
Běhoun pneumatik série SmartWork je velmi široký, což umožňuje dokonalejší trakci na různých podkladech a současně umožňuje dosáhnout vyššího kilometrového výkonu a nižší míru hlučnosti. Struktura pneumatiky kromě toho zaručuje nižší míru valivého odporu a výbornou odolnost.
Inovativní mísící systém IMS, který se používá pro výrobu směsí všech moderních typů pneumatik Hankook, zaručuje obzvlášť rovnoměrnou distribuci částic sazí a molekul kaučuku uvnitř směsi. Společně s delší dobou mísení při nižší teplotě bylo možné docílit významného navýšení molekulárních spojů mezi částicemi sazí a molekulami kaučuku. V důsledku toho se všechny pneumatiky Hankook pro nákladní vozidla a autobusy během provozu méně zahřívají, je redukována ztráta energie a aktivně se tak podílejí na úspoře paliva.
Výrobcem Hankook patentovaná technologie, tzv. SCCT (Stiffness Control Contour Theory) zajišťuje vyšší míru stability a nižší míru pohybů jednotlivých konstrukčních vrstev pneumatiky díky souměrnému vnitřnímu rozprostření tlaku. Výsledkem je vysoká odolnost kostry, její delší životnost a vyšší míra protektorovatelnosti.
Komentáře