Důkladné testy prováděné nejvýznamnější rakouskou přepravní společností Zeller Transporte ukazují, že nová nákladní pneumatika Goodyear Marathon LHT II významně redukuje spotřebu paliva a má delší životnost než její předchůdce LHT+.
Nové produkty vyvinuté společností Goodyear jsou podrobně testovány jak v laboratořích, tak při venkovních podmínkách. Testování je kritickou fází ve vývojovém programu nových produktů Goodyear, protože hraje důležitou roli garanta. Ověřuje to, co komplexní počítačová modelace říká inženýrům a vědcům o vývoji nové pneumatiky. Testování zahrnuje dva různé procesy:
• Pneumatiky jsou testovány při různorodých a extrémních podmínkách v testovacích zařízeních společnosti Goodyear v Lucembursku a Francii, což zahrnuje vyspělé testování pneumatik a hodnocení dle silničního výkonu na speciálních testovacích okruzích.
• Goodyear vytváří partnerství s vybranými zákazníky za účelem provádění testů v silničním provozu. Toto je jediný způsob, jak ověřit, že vylepšení výkonu zaznamenaná v laboratorních podmínkách jsou použitelná také při skutečných podmínkách, kdy se objevuje i mnoho dalších faktorů.
Zeller Transporte
K otestování skutečného výkonu nových nákladních pneumatik Goodyear Marathon LHT II se Goodyear spojil s Zeller Transporte, nejvýznamnějším rakouským přepravcem poskytujícím své služby na velké vzdálenosti po celé Evropě. Zeller Transporte byl založen v roce 1945 v Linci, dnes má flotilu 100 moderních nákladních vozů vybavených systémem GPS.
Významné úspory paliva
Zeller Transporte prováděl testy spotřeby paliva v silničním provozu s novými pneumatikami Goodyear Marathon LHT II během 4. čtvrtletí roku 2009 a srovnal výsledky s výkonem dosaženým předchozím modelem těchto pneumatik – LHT+ . Do nákladních vozidel byl za účelem hodnocení výkonu v oblasti spotřeby paliva u obou pneumatik umístěn přesný měřící systém FUELDATA ECOsens®. Spotřeba paliva dosažená již s předcházejícími pneumatikami činila mimořádných 33.41 l/100 km. Vozový park vybavený Goodyear Marathon LHT II dosáhl ještě nižší, ohromující spotřeby – 32.17 l/100 km. Toto může být převedeno na spotřebu paliva nižší o 3.7 % nebo úsporu 3.313 EURO v ročních účtech za palivo pro jedno nákladní vozidlo.
Ujet ještě další kilometr
Aby bylo možno vyhodnotit vliv na kilometrový proběh, vybavil Zeller Transporte dva třínápravové návěsy 40tn 4×2 MAN kamiónů novými pneumatikami 385/55R22.5 LHT II. Po asi 73.000 km používání na dlouhé vzdálenosti činil odhad kilometrového proběhu pneumatik LHT II přibližně 360.000 km. Již v této fázi jsou znatelná významná vylepšení kilometrového proběhu ve srovnání s předchůdcem – pneumatikou LHT+.
"Tyto úspěšné pokusy v silničním provozu a významná vylepšení dosažená ve spotřebě paliva a kilometrovém proběhu jsou důkazem odborných schopností společnosti Goodyear vyrábět kvalitní nákladní pneumatiky, které přispívají k našemu zisku,“ říká pan Schneckenreither, CEO Zeller Transporte.
“Jsme nadšeni, že po těžkém roce pro silniční přepravní průmysl a s vyhlídkami na rostoucí ceny paliva přinášíme na trh nákladní pneumatiku šetřící palivo, která má delší životní cyklus a snížené operační náklady, což skutečně pomáhá operátorům vozových parků zůstat konkurenceschopnými v náročných tržních podmínkách,” říká Boris Stevanovic, Marketing Director Truck Tires, Goodyear Dunlop Tires Europe.
Více informací naleznete na www.goodyearpneu.cz
Komentáře