Inovace společnosti Goodyear přinášejí nákladní pneumatiky, které jsou šetrné k peněžence a šetrné k planetě

, 21 června 2010, 0:00

Výrobky poskytují evropskému nákladnímu průmyslu potenciál roční úspory za palivo 3,62 miliard EUR. Potenciál snížení CO2 se rovná ročním emisím velkých evropských měst.

Často slýcháme o tom, že ekonomického pokroku lze dosáhnout pouze na úkor životního prostředí, nebo že je třeba zpomalit ekonomickou aktivitu proto, abychom chránili planetu. Ekonomie a ekologie jsou tak často prezentovány jako dva protipóly, dva antagonisté ve hře s nulovým součtem, kde se jednomu může dařit pouze za předpokladu újmy druhého.

Společnost Goodyear takový pohled nepřijímá a zaměřuje se na svůj výzkum, vývoj a inovace v oblasti rozvoje výrobků, které podporují ekonomickou vitalitu, ale které jsou zároveň šetrné vůči životnímu prostředí. Vzorovým příkladem je nová řada pneumatik FuelMax společnosti Goodyear. Umožňují podnikatelům v oblasti nákladní dopravy snížit náklady, aby jim pomohly růst, a zároveň snižují jejich ekologickou stopu.

Goodyear – dodavatel technologií, které snižují operační náklady vozových parků
Nákladní průmysl stojí v celosvětové krizi v první linii – menší mezinárodní obchod a rostoucí ceny pohonných hmot kazí provozovatelům hospodářské výsledky. Rodina nové generace pneumatik pro dálkovou dopravu Goodyear FuelMax (LHT II, LHS II a LHD II) může provozovatelům vozových parků poskytnout významné operační úspory. Například evropský vozový park o 100 nákladních vozidlech může na svém ročním účtu za palivo ušetřit až 230.000 eur. Pokud by všechna dálková nákladní vozidla operující v Evropě byla vybavena nejnovější rodinou pneumatik pro dálkovou dopravu společnosti Goodyear, evropský dopravní průmysl by každý rok ušetřil na nákladech na pohonné hmoty ohromných 3,62 miliard eur , protože by se spotřebovalo o 3,15 miliard litrů nafty méně.

Goodyear – dodavatel technologií šetrnějších vůči životnímu prostředí
Úspora na účtech za palivo také znamená snížení dopadu silniční nákladní dopravy na životní prostředí, z čehož profitují všichni, a to masivně. Emise CO2, které by se ušetřily, kdyby všechna dálková nákladní vozidla byla vybavena pneumatikami Goodyear FuelMax (LHT II, LHS II a LHD II), by se rovnaly množství vydanému městy o velikosti měst Marseille a Lyon dohromady (počet obyvatel 1.264.430) . To je úspora stejného množství CO2, kterému by se vyrovnalo vysazení jedenácti milionů stromů – což je rovno 6.250 fotbalových hřišť stromů !

Pneumatiky FuelMax vedou k dalším výhodám. Jejich zvýšená odolnost, možnost prořezání a protektorování znamenají delší životnost pneumatik a méně vyřazených pneumatik. Pneumatika LHT II je navíc o 7,5 kg lehčí než její předchůdkyně. Lehčí pneumatika znamená méně materiálu použitého při výrobě a také možnost transportu více zboží a větší zisk. Pneumatika LHT II například zvyšuje kapacitu užitečného zatížení návěsu se třemi nápravami o 45 kg. To je potenciál dalších 13,5 tun na vozidlo za rok . Pokud by se pneumatiky LHT II používaly na všech dálkových nákladních vozidlech v Evropě, vedlo by to ke snížení odpadu pneumatik o ohromujících 21,2 milionů tun .

Henry Johnson, Goodyear Vice President Commercial Tires Europe, Middle East and Africa, řekl: „Naše pneumatiky nové generace FuelMax pomáhají provozovatelům ušetřit peníze. V těchto těžkých ekonomických časech může každé vylepšení ve spotřebě paliva výrazně přispět k hospodářským výsledkům. Pneumatiky FuelMax zároveň přispívají ke snížení emisí CO2, a tak pomáhá nákladním dopravcům snižovat dopad jejich podnikání na životní prostředí. Proto jsou velmi dobrým příkladem toho, jak naše inovativní myšlení přináší výhody nejen našim zákazníkům z oblasti nákladní dopravy, ale také společnosti obecně.“

Více informací naleznete na www.goodyearpneu.cz

 

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!