Goodyear přichází s dalším novým řešením a uvádí na trh nízkoprofilové nákladní pneumatiky KMAX. Nová užitková pneumatika na řízenou nápravu o rozměru 375/45R22.5 dále zvýší efektivitu vozových parků.
Společnost Goodyear přichází s dalším unikátním řešením a uvádí na trh nákladní pneumatiky zcela nového rozměru: nízkoprofilové pneumatiky Goodyear KMAX S na řízenou nápravu o rozměru 375/45R22.5. Vedle toho přední světový výrobce pneumatik současně rozšiřuje sortiment i o další nízkoprofilovou pneumatiku Goodyear KMAX D na hnanou nápravu o rozměru 315/45R22.5.
Obě nové verze nákladních pneumatik Goodyear optimalizovaných pro vysoký kilometrový proběh by měly hrát zásadní roli při dalším zvyšování efektivity vozových parků, protože umožní provoz vozidel s návěsy o přepravním objemu přes 100 m3. Nové nízkoprofilové nákladní pneumatiky jsou výsledkem spolupráce s předním výrobcem nákladních vozidel DAF na vývoji speciálních nízkoložných tahačů a zpočátku budou na trhu jen jako originální výbava jeho nízkoložných tahačů DAF CF a DAF XF.
Nové pneumatiky nesou označení Goodyear KMAX S na řízenou nápravu o rozměru 375/45R22.5 a Goodyear KMAX D na hnanou nápravu o rozměru 315/45R22.5. Rozměr 375/45R22.5 je v odvětví zcela nový a Evropská technická organizace pro pneumatiky a ráfky (European Tyre and Rim Technical Organisation; ETRTO) jej teprve přidala na oficiální seznam povolených rozměrů. Obě nízkoprofilové nákladní pneumatiky představují důležitý krok pro celé odvětví nákladní dopravy, které trvale usiluje o zvyšování ukazatele přepravené hmotnosti na kilometr při dodržení stanovených výškových limitů pro silniční vozidla. Aby mohla navýšit nákladovou kapacitu přes 100m3, řada dopravců spoléhá na návěsy Megatrailer s vnitřní výškou tři metry. Nová kombinace pneumatik jim může vyřešit problémy, které často provoz takových návěsů znesnadňují nebo úplně znemožňují. Jde o další příklad toho, že Goodyear stojí v čele inovací v celém odvětví výroby pneumatik a stále přichází s novými neotřelými řešeními.
Nová pneumatika KMAX D na hnanou pneumatiku snižuje výšku horní hrany podvozku a sedla návěsu o 5 až 6 centimetrů na 91 centimetrů, zatímco KMAX S na řízenou nápravu snižuje výšku přední nápravy o zhruba 2 až 3 centimetry . To dále umožňuje, aby se udržovala dostatečná mezera mezi tahačem a návěsem při manévrování s vozidlem. I při maximální výšce vozidla 4 metry tak lze využívat návěsy s vnitřní výškou 3 metry, které umožňují přepravní objem přes 100m3 a maximálně zvyšují efektivitu přepravy. Nové pneumatiky dovolují zatížení 8.0, respektive 11.6 tuny na nápravu a jsou alternativou pneumatik 355/50R22.5 na řízenou a 295/55R22.5 na hnanou nápravu. Zpočátku je bude Goodyear dodávat jen společnosti DAF jako originální výbavu a později i jako poprodejní náhrady.
Vzhledem ke kombinaci nízkého profilu a vysokého zátěžového indexu představoval vývoj nových pneumatik značný technický oříšek. Aby jej zvládl, musel Goodyear využít kombinaci nejrůznějších nových postupů a technologií. Zahrnují například sladění šířky ramenních žeber pláště pneumatiky KMAX S na řízenou nápravu s geometrií a řazením příčných drážek. Goodyear pro novou pneumatiku zvolil šestižebrový dezén a patřičně upravil žebra IntelliMax (horizontálně propojená obvodová žebra). Specifické úpravy provedl i v případě směrového dezénu běhounu ve tvaru písmene „V“ pneumatik KMAX D pro hnanou nápravu. Konstrukce pneumatik pro řízenou i pro hnanou nápravu dále zahrnuje technologii prokládaných pásů. Technologii prokládaných pásů – inovativní zesílení pásu v oblasti koruny pneumatiky – si Goodyear nechal patentovat. Díky ní pneumatika zvládá vyšší zatížení a opotřebovává se rovnoměrně, což zvyšuje její kilometrový proběh.
Komentáře