Společnost Goodyear představuje novou generaci pneumatik pro návěsy, která umožňuje nákladním vozovým parkům operační úspory a s

, 18 června 2010, 0:00

Nákladní pneumatiky Goodyear FuelMax každoročně ušetří vozovým parkům až 2.300 eur a 5.200 kg emisí CO2 na jedno vozidlo.
Pneumatika splnila nesplnitelný úkol kombinací nižšího valivého odporu s vynikající přilnavostí za mokra.

Společnost Goodyear uvedla na trh Marathon LHT II, novou generaci pneumatik pro návěsy a přívěsy v dálkové dopravě, která umožňuje vozovému parku výrazně ušetřit operační náklady a snížit emise CO2. Pneumatika splnila něco jako nesplnitelný úkol tím, že kombinuje velmi nízký valivý odpor s vynikajícím výkonem při jízdě na mokrém povrchu a krátkou brzdnou vzdáleností. Pneumatika také umožňuje vyšší užitečné zatížení, skvělý kilometrový proběh a hlučnost. Pneumatika Marathon LHT II je nejnovějším členem rodiny technologií Goodyear Max FuelMax, společně s pneumatikami Marathon Long Haul Steer II a Marathon Long Haul Drive II.

Mimořádné úspory
Dosažením mimořádně nízkého valivého odporu umožňuje pneumatika LHT II provozovatelům vozového parku výrazně ušetřit na spotřebě pohonných hmot – a nákladech – a zároveň snížit emise CO2 vozového parku. Například typické 40 tunové nákladní vozidlo 4X2 s návěsem se třemi nápravami vybavené kombinací pneumatik LHS II, LHD II a LHT II může provozovateli ušetřit ročně na nákladech na pohonné hmoty až do výše 2.300 euro na jedno vozidlo – a snížit emise CO2 na vozidlo o 5,200 kg1. U vozového parku čítajícího 400 takových nákladních vozidel to je potenciál ušetřených 920.000 eur za rok a o vice než dva miliony kilogramů méně CO2 – což je určitě o to významnější v těžkých ekonomických časech a období rostoucích cen pohonných hmot.

Pneumatika pomáhá provozovatelům vylepšovat jejich podnikání ještě dalšími chytrými způsoby. Pneumatika LHT II je o 7,5 kg lehčí než její předchůdkyně, a tak navyšuje kapacitu užitečného zatížení návěsu se třemi nápravami o 45 kg. To je roční potenciál 13,5 tun navíc u každého vozidla2 – neboli potenciál nejméně dalších 5.000 tun pro park o 400 vozidlech. Pneumatika také poskytuje vynikající kilometrový proběh a díky hustotě a rozložení lamel také velice nízké emise hluku.

Nesplnitelný úkol splněn díky důmyslné technologii a dezénu pneumatiky
Inženýři společnosti Goodyear dostali něco jako nesplnitelný úkol: vytvořit pneumatiku pro návěsy, která poskytuje velice nízkou úroveň valivého odporu a ZÁROVEŇ vynikající výkon v přilnavosti za mokra. Pneumatika LHT II je úplně nová pneumatika, která umožňuje oboje kombinací důmyslných nových konstrukčních metod, dezénu běhounu a směsí.

Kostra změnila míry komponentů na základě pokročilé počítačové modelace, čímž se snížila teplota i valivý odpor – klíčové elementy pro vylepšení spotřeby paliva a zvýšení životnosti. Ocelové pásy poslední generace v oblasti běhounu zvyšují stabilitu a snižují ztrátu setrvačné síly pneumatiky. Vysoce stabilní tvar kostry a patní oblast nové generace ještě více zlepšují stabilitu a valivý odpor, s další výhodou v podobě lepší protektorovatelnosti. Kompaktní dezén běhounu pneumatiky LHT II umožňuje nízké rozptýlení energie, a opět tak prospívá velmi nízkému valivému odporu a snížené spotřebě paliva. Běhoun má spoustu vlastností vylepšujících výkon: jeho multiprofilový tvar zajišťuje rovnoměrné opotřebení, zatímco široká silná ramenní žebra dále pomáhají vysokému kilometrovému proběhu a chrání proti poškození.

Hustota a rozložení lamel poskytuje optimální výkon při brzdění za mokra, nízký valivý odpor a velmi nízké emise hluku. Dalšími charakteristickými vlastnostmi, jako je variabilní úhel geometrie ramenních drážek, přinášejí odolnost vůči prasknutí a poškození, minimální zadržování kamínků a ochranu proti vzniku prasklin. Nejnovější technologie běhounové směsi, kterou charakterizuje vysoký obsah siliky, přináší ideální rovnováhu mezi valivým odporem, brzděním za mokra a kilometrovým proběhem.

Pneumatiky odolné budoucnosti
Pneumatika LHT II již splňuje minimální právní požadavky stanovené novými nařízeními EU o pneumatikách, které vstoupí v platnost koncem roku 2012. Protože pneumatika poskytuje velice nízký valivý odpor, dobrou přilnavost za mokra a tišší výkon, společnost Goodyear očekává, že pneumatika LHT II dosáhne vynikajících hodnocení v těchto třech kritériích přicházejícího štítku, připraveného EU pro označení pneumatik, který má být zaveden také nejpozději do konce roku 2012. Tento nový štítek EU bude zaveden jako průvodce pro nákupčí pneumatik o výkonu pneumatiky v oblasti valivého odporu, přilnavosti za mokra a hlučnosti a bude jedním z mnoha užitečných nástrojů, jak pomoci zákazníkům učinit informovaná rozhodnutí o nákupu pneumatik.

Představení pneumatiky LHT II komentuje následovně Boris Stevanovic, Marketing Director Truck Tires, Goodyear Dunlop Tires Europe: „Pneumatika pro návěsy Goodyear Marathon LHT II je základním prvkem v naší nabídce snižující spotřebu pohonných hmot v dálkové dopravě a máme obzvlášť velkou radost, jaké skvělé úspory tato pneumatika nabídne vozovým parkům. Náš inovační tým skutečně splnil nesplnitelný úkol tím, že vyvinul pneumatiku, která snižuje účty za pohonné hmoty, snižuje emise CO2, déle vydrží a umožňuje vyšší užitečné zatížení.”

Společnost Zeller Transporte potvrzuje potenciál snížení nákladů
Společnost Zeller Transporte z Rakouska se zúčastnila terénních testů nové pneumatiky3. Výsledky testů ukázaly snížení spotřeby paliva o úžasných 3,7% ve srovnání s předchozím modelem, což ve finančních termínech znamená úsporu 3.313 eur na vozidlo za rok.

Ještě větší úspora s balíčkem Goodyear Fleet First
Úspory na nákladech pro manažery vozových parků mohou být ještě zvýšeny, pokud do vzorce dosadíme Goodyear Fleet First, holistický balíček služeb managementu. Používání balíčku Fleet First umožňuje provozovatelům snížit operační náklady o přibližně 20% na km4. Pokud vezmeme příklad s parkem o 400 nákladních vozidlech, dostaneme roční úsporu okolo 83.500 eur. Pokud by tentýž park byl celý vybaven pneumatikami Goodyear LHS II, LHD II a LHT II, celková roční úspora by přesáhla jeden milion eur.
Pneumatika Goodyear Marathon LHT II bude dostupná od září 2010 v následujících třech rozměrech. Všechny nákladní pneumatiky Goodyear jsou plně prořezávatelné a protektorovatelné.

Pneumatika Goodyear Marathon LHT II bude dostupná od září 2010 v následujících třech rozměrech. Všechny nákladní pneumatiky Goodyear jsou plně prořezávatelné a protektorovatelné.

MARATHON LHT II NOSNOST / RYCHLOST DOSTUPNOST
385/55R22.5 160 K (158 L)

září 2010

435/50R19.5 160 J

září 2010

385/65R22.5 160 K (158 L)

září 2010

1. Na základě kombinace pneumatik  315/70R22.5 LHS II, 315/70R22.5 LHD II a 385/55R22.5 LHT II s cenou paliva 1,15 eur za litr, kilometrovým proběhem 200.000 km a průměrnou spotřebou paliva 34 l/100 km, ve srovnání se stejným nákladním vozidlem vybaveným pneumatikami LHT+.

2. Na základě nákladního vozidla s návěsem s pěti nápravami jezdícím v průměru 300 dní v roce

3. Během října, listopadu a prosince 2009 společnost Zeller Transporter provedla test s pneumatikami 385/55R22.5 LHT II na svých návěsech. Porovnávali tehdy dosaženou spotřebu paliva s výkonem pneumatiky pro návěsy 85/55R22.5 LHT + v únoru, březnu a dubnu 2010, každý z testů pokryl něco přes 55.000 km. Řízená a hnaná náprava byly během obou testů vybaveny pneumatikami 385/55R22.5 LHS II a 315/70R22.5 LHD II v tomto pořadí. Výsledky ukázaly, že spotřeba paliva se starými pneumatikami byla působivých 33,41 l / 100 km. LHT II v testu dosáhla ještě působivějších 32,17 l / 100 km. 

 

4. Na základě vozového parku čítajícího okolo 400 nákladních vozidel, který investuje náklady 350.000 eur do pneumatik. S centralizovanou, elektronickou fakturací, internetovým podáváním výkazů a stálými cenami pneumatik provozovatelé profitují z vyšší efektivity. To může snížit administrativní činnost až o 10-15%, což odpovídá roční úspoře administrativních nákladů okolo 35.000 eur. Ustavičné, individuální sledování pneumatik u každého vozidla zlepšuje celkovou správu „poškozených pneumatik” o 50% (ve smyslu snížení předčasné demontáže pneumatik a menšího množství odpadu opravováním poškozených pneumatik), což jinými slovy znamená úspory okolo 17.000 eur za rok. Sledování prořezání pneumatik může pomoci prodloužit životnost pneumatiky o 15-20%, což představuje roční úsporu 21.000 eur. Zlepšení preventivní správy pneumatik neustálou kontrolou a včasnou demontáží/prořezáním/protektorováním pneumatik snižuje náklady na defekty a prostoje o 20% neboli 10.500 eur za rok. Celkově je souhrnná roční úspora vozového parku o 400 vozidlech 83.500 eur.

 

Více informací naleznete na www.goodyearpneu.cz 

 

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!