Soutěž o mýtný systém po roce 2019 má 4 uchazeče

29 srpna 2017, 11:54

Do soutěže na provozovatele mýtného systému na českých dálnicích a silnicích I. tříd se přihlásili čtyři zájemci. Potvrdilo se tak, že o zakázku je na trhu zájem. Ministerstvo dopravy nyní posoudí, zda všichni uchazeči splnili požadovanou kvalifikaci a následně je vyzve k předložení předběžné nabídky.

Do soutěže na mýtný systém po roce 2019 se přihlásili čtyři uchazeči

„Splnili jsme usnesení vlády a soutěž na mýto jsme vypsali ještě před plánovaným termínem. Nyní máme čtyři přihlášky od renomovaných firem a pokračujeme tak v plnění harmonogramu soutěže. Nejpozději do měsíce vyhodnotíme, zda všichni uchazeči splnili požadavky a vyzveme je k předložení předběžné nabídky,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

První kolo mýtné soutěže bylo určeno k tomu, aby se uchazeči seznámili se zadávací dokumentací. Do 24. srpna měli možnost přihlásit se do soutěže a doložit potřebnou kvalifikaci. Po té, co se ověří, zda požadavky splnili, bude následovat další fáze. V té už budou uchazeči nabízet technické řešení mýta a cenu. Ministerstvo posoudí, zda technické řešení odpovídá požadavkům soutěže a vybere nejlepší nabídku. Hlavním kritériem při tom bude cena.

Mýtný systém je technicky velmi náročnou zakázkou. Mimo jiné jde o kritickou infrastrukturu státu s vysokými požadavky na bezpečnost. Navíc provozovatel musí být připraven mýto zcela spolehlivě vybírat od prvního dne a nemůže si dovolit žádný výpadek. Čtyři přihlášky do soutěže proto považuji za dobré číslo. Je dobře, že nyní trh ukáže, jaká je správná cena za provoz mýta. V soutěži budeme pokračovat, aby se nezopakovala situace, kdy stát přípravu tendru úplně zaspal a musel jsem tento problém hasit,“ řekl Ťok.

Ministerstvo dopravy vypsalo zadávací řízení na provozovatele mýtného systému 15. června. Předpokládaná cena zakázky je necelých 29 mld. Kč na 10 let bez DPH. Rozsah mýtného se podle rozhodnutí vlády rozšíří od roku 2020 o dalších 900,3 kilometrů silnic I. třídy. Celkem by tedy nový provozovatel mýtného systému měl vybírat poplatky na 1.347 kilometrech dálnic a 1.141 kilometrech silnic I. třídy. Soutěž může cenu zakázky snížit.

Záznam celého vysílání Dvaceti minut Radiožurnálu na téma mýtný tendr.

Související články

Ministr dopravy slavnostně zprovozní dokončenou stavbu silnice I/34
Ministr dopravy slavnostně zprovozní dokončenou stavbu silnice I/34

Ministr dopravy Dan Ťok v úterý 1. srpna slavnostně zprovozní dokončenou stavbu silnice I/34 vedoucí z Pelhřimova přes Ondřejov do Božejova. Tento úsek odvede tranzitní dopravu z několika obcí, kterými denně projede téměř šest tisíc vozidel.

Polsko začne stavět poslední úsek navazující na budoucí dálnici D11
Polsko začne stavět poslední úsek navazující na budoucí dálnici D11

Stavebně náročný poslední úsek rychlostní silnice S3 Bolkow – Lubawka, který naváže na plánovanou dálnici D11, se letos začne stavět. Na společném jednání ve Dvoře Králové nad Labem to potvrdil polský ministr infrastruktury a stavebnictví Andrzej Adamczyk. 

Musí se to opravit. Ministerstvo děkuje za trpělivost.
Musí se to opravit. Ministerstvo děkuje za trpělivost.

Stejně jako předchozí dva roky bude i letos červenec a srpen ve znamení oprav dálnic a silnic I.tříd. Za celý rok se jich opravuje 600 kilometrů, nových úseků dálnic a silnic I. třídy je ve výstavbě 230 kilometrů. Letos a na přelomu příštího roku se navíc začne s výstavbou 152 nových kilometrů státních komunikací.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!