Autonomní nákladní vozidlo Volvo je připraveno zvýšit úrodu v Brazílii

, 13 června 2017, 21:14

Společnost Volvo Trucks vyvinula nové autonomní nákladní vozidlo, které může pro brazilské pěstitele cukrové třtiny znamenat velký nárůst produktivity. Nákladní vozidlo, které se používá ke svozu čerstvě sklizené třtiny, jezdí po poli s vysokou přesností, aby poškodilo co nejméně mladých rostlin, které vyrostou a budou sklizeny v příštím roce. 

Autonomní nákladní vozidlo Volvo je připraveno zvýšit úrodu cukrové třtiny v Brazílii

V současné době přicházejí pěstitelé přibližně o 4 procenta úrody v důsledku toho, že vozidla přejíždějí přes mladé rostliny a zhutňují půdu. To u jednoho nákladního vozidla může za sezónu představovat ztrátu budoucí úrody ve výši desítek tisíc amerických dolarů.

Skupina Usina Santa Terezinha, která sídlí ve městě Maringá  vyrábí z vlastní úrody cukrové třtiny cukr a etanol. Rozsáhlá pole patřící společnosti posloužila v loňském vegetačním období jako zkušební oblast pro prototyp vozidla značky Volvo Trucks. Vývoj tohoto nákladního vozidla měl ukázat, jak může automatické řízení zabránit poškození půdy a plodin, a tím i zvýšit zisky. Potenciál větší úrody je významný – až deset tun na jeden hektar ročně.

„Díky řešení automobilky Volvo Trucks můžeme zvýšit produktivitu nejen v rámci jedné sklizně, ale i v celém životním cyklu cukrové třtiny, který trvá pět až šest let,“ vysvětluje finanční ředitel a ředitel nákupu firmy Santa Terezinha Paolo Meneguetti.

V současné době cukrovou třtinu na polích sklízejí kombajny a ručně řízená nákladní vozidla, které pomalu jedou vedle sebe. Když je nákladní vozidlo plně naloženo a odjede vyložit náklad, přijede ke kombajnu další a celý postup se opakuje. Nejtěžším úkolem řidiče nákladního vozidla je následovat rychlost kombajnu a zároveň se plně koncentrovat na jízdu v jeho stopě, aby nedošlo k přejetí okolo rostoucích rostlin, které se budou sklízet následující rok.

Autonomní nákladní vozidlo Volvo je připraveno zvýšit úrodu cukrové třtiny v BrazíliiSpolečnost Volvo Trucks tento problém vyřešila systémem podpory řízení, který jízdu automatizuje. Tento systém zajišťuje, že nákladní vozidlo stále udržuje správnou stopu, ať jede ke kombajnu, vedle něj nebo od kombajnu odjíždí. Díky přijímačům GPS se vozidlo pohybuje po třtinovém poli pomocí zeměpisných souřadnic. Dva gyroskopy zajišťují vysokou přesnost řízení nejen předních kol, ale celého vozidla. Nákladní vozidlo se tak z určené trasy podélně neodchýlí o více než 25 mm. Protože se řidič již nemusí tolik koncentrovat na přesné řízení, což je únavný proces, může se po celou směnu lépe soustředit a pracovat uvolněněji a bezpečněji.

„Díky tomuto řešení budeme již brzy moci zvýšit produktivitu našich zákazníků v oblasti zpracování cukrové třtiny. Zároveň zlepšíme pracovní prostředí a bezpečnost řidičů. Tato práce pak bude lákavější a bude jednodušší nabírat a udržovat si řidiče,“ říká Wilson Lirmann, president latinskoamerická divize skupiny Volvo Group.

V létě se výzkumný projekt překlopí do vývojové fáze produktu a začneme testovat větší množství vozidel v terénu. Po ukončení této fáze předpokládáme, že toto řešení bude v dohledně době komerčně dostupné.  Již tento rok nabízí společnost Volvo Trucks svým zákazníkům pokročilý navigační systém na základě GPS. Samotné řízení však prozatím zůstává v rukou řidiče.

Autonomní nákladní vozidlo určené k přepravě cukrové třtiny patří mezi výzkumné a vývojové projekty společnosti Volvo Trucks, které se zabývají automatizovanými vozidly. V dole Kristineberg na severu Švédska momentálně probíhá testování autonomních nákladních vozidel určených pro těžební provoz. Ve fázi testování je také autonomní nákladní vozidlo pro sběr odpadu ve švédském Göteborgu. Cílem je vyhodnotit, jak mohou systémy s různou úrovní automatizace přispět k vyšší produktivitě, lepšímu pracovnímu prostředí a vyšší bezpečnosti.

Související články

Volvo Trucks a Renova testují autonomní vozidla pro svoz odpadu
Volvo Trucks a Renova testují autonomní vozidla pro svoz odpadu

Společnost Volvo Trucks spolu se švédskou komunální firmou Renova hledá a zkouší způsoby, jak mohou automatizovaná vozidla přispívat k bezpečnějšímu a efektivnějšímu nakládání s odpady a vytvářet lepší pracovní prostředí pro řidiče. 

„Safety Report 2017“ se zaměřuje na zranitelné účastníky silničního provozu
„Safety Report 2017“ se zaměřuje na zranitelné účastníky silničního provozu

Počet vážných dopravních nehod s účastí nákladních vozidel postupně klesá, nicméně bezpečnost zranitelných účastníků silničního provozu je nutné zlepšit. A stále příliš mnoho řidičů nákladních vozidel nepoužívá bezpečnostní pásy.

Systém inteligentního bezpečnostního systému u Volva
Systém inteligentního bezpečnostního systému u Volva

Více vozidel na silnicích, rychlejší doprava a rozptylující tok různých informací – to jsou faktory, které pro řidiče veškerých osobních i nákladních vozidel představují značnou zátěž. Na druhou stranu ale neměli řidiči v porovnání se současností nikdy tolik příležitostí ke zvýšení bezpečnosti jízdy. 

Společnost Volvo Trucks představuje nový integrovaný dotykový informační systém
Společnost Volvo Trucks představuje nový integrovaný dotykový informační systém

Dokonalejší a bezpečnější požitek z jízdy, snadnější navigace a efektivnější správa vozového parku – takové jsou hlavní výhody nového dotykového informačního systému od společnosti Volvo Trucks.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!