„Safety Report 2017“ se zaměřuje na zranitelné účastníky silničního provozu

10 května 2017, 18:14

Počet vážných dopravních nehod s účastí nákladních vozidel postupně klesá, nicméně bezpečnost zranitelných účastníků silničního provozu je nutné zlepšit. A stále příliš mnoho řidičů nákladních vozidel nepoužívá bezpečnostní pásy.

Zpráva o bezpečnosti „Safety Report 2017“ společnosti Volvo Trucks se zaměřuje na zranitelné účastníky silničního provozu

„V naší zprávě o bezpečnosti Volvo Trucks Safety Report 2017 analyzujeme a popisujeme, proč dochází k nehodám s účastí nákladních vozidel, jak k těmto nehodám vlastně dochází a co bychom měli udělat pro to, abychom rizika nehod a jejich dopady omezili. Tyto skutečnosti jsou důležité nejen pro vývoj našich vlastních produktů, ale též pro všechny, kteří usilují o bezpečnější dopravní prostředí,“ říká Peter Wells, vedoucí výzkumného týmu ART společnosti Volvo Trucks.

Zpráva o bezpečnosti Safety Report 2017 společnosti Volvo Trucks vychází z vlastních šetření dopravních nehod i dat získaných od různých národních a evropských orgánů. Z uvedené zprávy vyplývá mj. to, že je nezbytné věnovat více pozornosti snižování míry rizika u obzvláště zranitelných účastníků silničního provozu, jako jsou chodci, cyklisté, uživatelé skútrů a motorkáři.

Přibližně 35 procent lidí, kteří utrpěli vážná či smrtelná zranění při nehodách s účastí těžkých nákladních vozidel, lze označit jako zranitelné účastníky silničního provozu. Tempo urbanizace dnes stále roste a s tím i počet lidí a vozidel na silnicích.

K prevenci nehod je klíčové zejména to, aby měl řidič jasný přehled o bezprostředním okolí vozidla. Volvo jako jeden z mnoha doplňků zpětných zrcátek, zrcátek pro sledování prostoru kolem vozidla a couvacích kamer nabízí i řešení v podobě kamery, která řidiči pomáhá vidět, co se děje před předním rohem vozidla na straně spolujezdce.

Pro hladkou a bezpečnou komunikaci v dopravě je důležité, aby si důležitost hesla ‚vidět a být viděn‘ uvědomovali i všichni chodci a cyklisté. Proto naše vzdělávací materiály míříme na mládež i dospělé; jde například o naše kampaně Zastavte se, rozhlédněte se a zamávejte a Vidět a být viděn, které se zaměřují přesně na uvedená témata,“ říká Carl Johan Almqvist, ředitel pro bezpečnost dopravy a produktů ze společnosti Volvo Trucks.

Nákladní vozidla Volvo jsou vybavena nejrůznějšími systémy aktivní bezpečnosti, které pomáhají snížit riziko střetu s jinými vozidly. Pokud však k nehodě přeci jen dojde, k záchraně života nejvíce přispěje dávno ověřený a spolehlivý prvek bezpečnostní výbavy – samotný bezpečnostní pás.

Související články

Systém inteligentního bezpečnostního systému u Volva
Systém inteligentního bezpečnostního systému u Volva

Více vozidel na silnicích, rychlejší doprava a rozptylující tok různých informací – to jsou faktory, které pro řidiče veškerých osobních i nákladních vozidel představují značnou zátěž. Na druhou stranu ale neměli řidiči v porovnání se současností nikdy tolik příležitostí ke zvýšení bezpečnosti jízdy. 

Změny v ložiscích SKF pro nákladní vozy
Změny v ložiscích SKF pro nákladní vozy

Společnost SKF provedla změny v ložiscích kol používaných v nákladních vozech Volvo a Renault. V sadách VKBA 5423, VKBA 5424 a VKBA 5425 se nyní nacházejí ložiska s modifikovanou konstrukcí.

Společnost Volvo Trucks představuje nový integrovaný dotykový informační systém
Společnost Volvo Trucks představuje nový integrovaný dotykový informační systém

Dokonalejší a bezpečnější požitek z jízdy, snadnější navigace a efektivnější správa vozového parku – takové jsou hlavní výhody nového dotykového informačního systému od společnosti Volvo Trucks.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!