Speciální lůžkový autobus

7 června 2017, 14:38

Ve středisku MAN Bus Modification Center vyrobili pro dopravce happyday Hanke speciální lůžkový autobus určený na umělecké turné. V přestavěném autokaru NEOPLAN Skyliner mohou umělci nejen komfortně cestovat na svá vystoupení, ale v horním podlaží se dá i pohodlně nocovat.

V MAN Bus Modification Center (BMC) přeměnili NEOPLAN Skyliner na speciál s dvaceti lůžky

Bílý patrový zájezdový autobus působí zevně jako standardní NEOPLAN Skyliner – nepočítáme-li osvětlení LED. Takový první dojem se však ihned změní, když vstoupíte do interiéru nejnovějšího přírůstku ve vozovém parku firmy happyday Hanke Nightlinerservice: čtyři stolky na „přízemí“ vytvářejí prostor pro neobyčejně družnou atmosféru během jízdy a kuchyňka s keramickou sporákovou deskou Ceran je zase příslibem vybrané stravy. Na toaletě je integrovaná sprcha se 63 litrovou nádrží.

Pro firmu happyday Hanke Nightlinerservice specialisté z MAN Bus Modification Center (BMC) přeměnili autokar NEOPLAN Skyliner na speciál s 20 lůžky.

Ještě pozoruhodnější je mimořádná výbava horního podlaží. Kdo vystoupí po schodech, ocitne se mezi lůžky, které jsou namontovány na boční stěny ve dvou řadách nad sebou. Takže ve Skylineru může najednou vleže odpočívat až 20 pasažérů, 18 z nich na palandách a dva v zadním salonku, který se dá jednoduše přestavět na dvojité lůžko. Řidič má prostor k odpočinku blízko svého pracoviště – lůžko se vyklápí z předního schodiště.

V horním podlaží Skyliner se nachází 18 kójí na spaní a v zadní části je salonek, který lze jednoduše přestavět na dvojité lůžko.

Mimořádnou pozornost si zaslouží fakt, že při výrobě v MAN Bus Modification Center využili modulární systém a na instalování zvláštní výbavy si vystačili s možnostmi standardních upevňovacích kolejí. Díky tomu vnitřní zařízení se dá podle potřeby přestavět nebo demontovat a interiéru vrátit podobu sériového vozidla.

NEOPLAN Skyliner s lůžkovou částí je určen v první řadě na přepravu umělců během turné. O správnou náladu, již na palubě, se stará Hi-Fi zařízení a také multimediální systém s několika monitory. Nemohou chybět ani elektrické zásuvky u sedadel a lůžek, podobně jako chladničky ve spodním i horním podlaží. Excelentní ovzduší v interiéru během cestování garantuje dvouzónová klimatizace umístěna v zadní části, která umožňuje individuální nastavení pro dolní i horní podlaží nebo v chladných dnech elektrické vytápění se dvěma ventilátory topení v oblasti nástupu.

Stejně jako autokar i jeho pasažéři jsou výjimeční. Autobusový dopravce happyday Hanke nasazuje tento NEOPLAN například na turné hudebních skupin. I proto Hanke klade velký důraz na asistenční systémy. Pro maximální bezpečnost je jejich v modelu Skyliner integrovaná celá řada. Mimo jiné i asistent nouzového brzdění EBA, ESP, asistent jízdy v pruzích LGS, ale také elektronicky řízené odpružení MAN Comfort Drive Suspension (CDS). Takže tento výjimečný patrový autokar je skvěle vybaven pro putování křížem krážem po celé Evropě.

Související články

První exkluzivní MAN TGX PerformanceLine má svého majitele
První exkluzivní MAN TGX PerformanceLine má svého majitele

Vozidlo číslo 001 ze speciální edice dostala společnost BFS (Business Fleet Services), divize Stegmaier Group zaměřená na pronájem nákladních vozidel.

Nákladní vůz MAN v pořadí 90.000. vyjel z továrny u Krakova
Nákladní vůz MAN v pořadí 90.000. vyjel z továrny u Krakova

Montážní závod MAN v Niepołomicích nedaleko Krakova, dosáhl 14. března významný mezník: z montážní linky sjelo 90.000. nákladní vozidlo.

První MAN TGE sjel z výrobní linky
První MAN TGE sjel z výrobní linky

Měsíc po startu prodeje sjel z výrobní linky nově postavené továrny v polském městě Wrzesnia první MAN TGE sériové produkce. Je to dodávkové vozidlo stříbrné barvy, které má výrobní číslo VIN končící dvojčíslím 01.

MAN Lion’s Coach není jen elegantní karoserie
MAN Lion’s Coach není jen elegantní karoserie

Norma ECE R66.02, která stanovuje odolnost konstrukce při převrácení autobusů a autokarů, a která vstoupila v platnost v říjnu 2017, byla normou pro modernizaci autobusu MAN Lion’s Coach. Nejde však pouze o zpevnění vlastního skeletu. Nový Lion’s Coach bude oficiálně představen na podzimním mezinárodním veletrhu Busworld 2017.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!