Lodí, vlakem i kamionem: nové multimodální spojení od společnosti DB Schenker mezi Rakouskem a Finskem uspoří při přepravě zboží až čtvrtinu emisí.
Kombinovaná přeprava na míru z Rakouska do Finska
Díky flexibilní přepravě může DB Schenker vyzvednout zásilky od pondělí do čtvrtka z jakéhokoliv místa v Rakousku. Zboží potom putuje co nejrychleji kamionem, vlakem a lodí do Helsinek. V přístavu je přeloženo na kamiony, které ho dovezou na místo určení kdekoliv ve Finsku.
Nová linka je dalším důkazem udržitelného rozvoje podnikání, který DB Schenker formuloval ve svém Programu na ochranu klimatu 2020. V něm se zavázal snížit do tohoto roku emise o 20% a zároveň zvýšit podíl využité energie z obnovitelných zdrojů o 75%, a to především díky solárním panelům a větrným elektrárnám.
DB Schenker klade důraz na ekologickou železniční dopravu
DB Schenker se u svých zákazníků snaží prosazovat především železniční a kombinovanou přepravu. V praxi platí, že čím je vzdálenost větší a objem přepravovaného zboží vyšší, tím je železniční přeprava ekologičtější.
Jedna vlečka ušetří až 750 tun emisí CO2
V České republice je příkladem ekologického spojení logistické řešení pro svářečskou společnost ESAB. Ta ze svého výrobního závodu ve východočeském Vamberku převáží každý týden 2.000 tun svářečského zboží do terminálu v Pardubicích-Semtíně, odkud se následně distribuuje do celého světa. V roce 2010 se svářečský materiál začal na trase dlouhé 65 km převážet po železnici. Díky tomu jezdí do terminálu denně místo dvaceti kamionů pouze jeden vlak. Za více než 6 let fungování projekt ušetřil v ovzduší 750 tun emisí CO2 a české silnice zbavil 27.000 kamionů.
V České republice DB Schenker sází i na stlačený plyn
Zatímco ve Švédsku DB Schenker používá nákladní vozy poháněné zmraženým bioplynem, v Rakousku vozidla DB Schenker jezdí na zemní plyn nebo vodík, v České republice vidí budoucnost v CNG.
DB Schenker plánuje do konce roku navýšit počet osobních automobilů poháněných CNG na 50 a flotilu nákladních automobilů rozšířit na 20. V areálu svého sídla v Rudné u Prahy má vlastní plnicí CNG stanici, ta slouží nejen vozidlům DB Schenker, ale i partnerům. DB Schenker do budoucna počítá se spotřebou 210.000 m3 stlačeného plynu ročně.
Komentáře