MAN Tour 2016 – listopadové Brno

22 prosince 2016, 9:40

Flotila nových vozidel TG vyrazila za svými zákazníky přes evropský kontinent. Jedním ze zastavení karavany nových vozidel MAN TG bylo i Brno. Právě sem se vozidla přijela představit českým a slovenským zákazníkům, partnerům a zástupcům sdělovacích médií.

Po výstavních premiérách na mezinárodním veletrhu nákladních a užitkových vozidel v Hannoveru vyrazila flotila nových vozidel MAN TG na prezentační okružní jízdu po Evropě. MAN Tour 2016 – turné novinek po deseti evropských zemích – trvalo šest týdnů. Vše začalo desátého října v Německu a pokračovalo zastávkami v Rakousku, Francii, Španělsku, Belgii, Dánsku, Polsku a opět v Rakousku, odkud se celá karavana vozidel přesunula na brněnské výstaviště v České republice. Závěrečné etapy pak vedly do Rumunska a potom již zpět na Dachauer Str. do Mnichova, kde celá MAN Tour 2016 dvacátého pátého listopadu dosáhla svého cíle. Každé vozidlo během dynamické prezentace najezdilo okolo 12.000 kilometrů.

1

V rámci evropského turné představil MAN ve vybraných cílových místech celkově 14 vozidel, přičemž každé z nich reprezentovalo typický segment provozu. Zákazníci z České republiky i ze Slovenska se s novinkami setkali v areálu brněnského výstaviště. Výstavní pavilon G1 na tři dny zastřešil expozici, kterou MAN názorně prezentoval, jak důsledně uplatňuje konstrukční, technické, technologické i obchodní novinky.

Komplexní pojetí prezentací, interaktivní doprovodný program a zkušební jízdy na trase dlouhé 25 km – to vše vytvořilo široký prostor, aby se hosté mohli důvěrněji seznámit s aktuální nabídkou. Kolekce vystavených a testovacích vozidel zastupovala typické modely MAN pro dálkovou kamionovou dopravu, stavební průmysl, rozvážku zboží, komunální služby, ale také modely určené pro hasiče i na přepravu nadrozměrných nebo extrémně těžkých nákladů. Expozici navíc doplnily dva autokary – MAN i NEOPLAN. Překvapením byla česko-slovenská premiéra nového lehkého dodávkového a užitkového vozu modelové řady MAN TGE (Trucknology Generation Expres).

2

Během tří dnů bylo zaregistrováno celkem 1.000 zákazníků, hostů a novinářů. Hladký průběh zajistil česko-slovenský organizační tým s intenzivní podporou desítek prodejců a školitelů efektivní jízdy i řidičů MAN ProfiDrive z Německa, kteří s vozidly absolvovali celé turné.

Máme za sebou úspěšný rok, během, kterého jsme v České republice a na Slovensku předali zákazníkům celkově 2300 nákladních vozidel, a to je, myslím, velmi dobrý výsledek. Dařilo se nám i v segmentu zájezdových autobusů, kde si MAN se stovkou prodaných vozů posílil pozici na obou trzích,” konstatoval na tiskové konferenci Ing. Jochen Modl, MBA, jednatel společností MAN Truck & Bus Czech Republic a MAN Truck & Bus Slovakia.

Letos MAN obměnil a inovoval nabídku svých motorů, zavedl do konstrukce vozidel novou převodovku a vylepšil celý hnací řetězec. Elektronický systém obohatil několika novými funkcemi, vylepšil aerodynamiku a aplikoval v kabinách nové materiály i nové barevné schéma interiéru.

3

Samostatnou novinkou je modelová řada TGE, se kterou MAN vstupuje do zcela nového segmentu dodávkových a lehkých užitkových vozidel s celkovou hmotností od 3,0 t do 5,5 t. Zajímavý je také projekt RIO, který měl premiéru v září na IAA v Hannoveru a do praxe se začne zavádět v průběhu prvního pololetí roku 2017. Jde o zcela novou digitální platformu sdílení informací v rámci dopravního průmyslu a významnou inovaci možností efektivního řízení a kontrolování provozu vozidel nejvyššího stupně.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Související články

Bezpečná vozidla bez řidičů při údržbě dálnic
Bezpečná vozidla bez řidičů při údržbě dálnic

Údržba silnic a dálnic a její zaměstnanci jsou při práci v terénu vystaveni vysokému riziku nebezpečí. Bezpečná vozidla s výrazným označením a výstražnými systémy jsou konstruována a vybavována tak, aby takové riziko minimalizovala. Přesto jsou tato vozidla stále častěji účastníky vážných dopravních nehod, především typu „náraz do zadní části vozidla“ jiným kolidujícím účastníkem dopravního provozu.

Zdvižený výfukový systém – Na míru pro stavební sektor
Zdvižený výfukový systém – Na míru pro stavební sektor

MAN nabízí čtyřnápravové podvozky vozidel modelové řady TGS s dvojdílným výfukovým systémem. Filtr pevných částic je umístěný mezi předními nápravami a jednotka SCR spočívá na rámu vozu za kabinou. Na výstavě Bauma 2016 mělo premiéru toto řešení osazené na podvozcích s delšími kabinami typu L, LX. Prozatím byla v nabídce pro podvozky 8×4, 8×6, 8×8 […]

MAN TGX jako vysoce výkonný tahač
MAN TGX jako vysoce výkonný tahač

MAN TGX s motorem D38 disponuje špičkovým potenciálem pro transport těch nejtěžších nákladů. Čtyřnápravový model TGX 41.640 8×4/4 charakterizuje nejvýkonnější verze motoru D38 a převodová skříň TipMatic TX. Díky masivnímu točivému momentu na úrovni hodnoty 3000 N.m celkem hladce zvládne silniční soupravu o celkové hmotnosti 250t. Řadicí spojka měniče točivého momentu umožňuje mimořádně přesné manévrování […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!