Pneumatiky FUELMAX a KMAX snižují celkové náklady na vlastnictví vozidla

11 listopadu 2016, 10:46

Španělský dopravce Marcotran vyčíslil úspory, které mu přinášejí nákladní pneumatiky Goodyear FUELMAX a KMAX. Při svých vlastních srovnávacích testech dospěl k závěru, že na určitých trasách může při použití pneumatik FUELMAX ušetřit ročně téměř 1.000 eur na jedno vozidlo, zatímco pneumatiky KMAX mu přinášejí díky vysokému kilometrovému proběhu úspory na jiných trasách.

Marcotran je nákladní dopravce se sídlem ve Španělsku. Jeho celoevropský vozový park zahrnuje na 700 nákladních vozidel a 1.200 návěsů a je v provozu na různých trasách od všedních regionálních přeprav až po nejdelší trasu mezi Španělskem a Moskvou. Celá flotila je v současné době vybavena převážně pneumatikami Goodyear FUELMAX optimalizovanými na nízkou hodnotu valivého odporu. Marcotran byl ovšem rozhodnut zjistit, jak rozdílná by byla výše úspor, kdyby přešel na pneumatiky KMAX optimalizované na kilometrový proběh. Cílem testů tak bylo srovnat skutečně dosaženou úsporu paliva a skutečné snížení nákladů na pneumatiky díky delšímu kilometrovému proběhu. Výsledky odhalily zajímavé skutečnosti a jasně ukázaly, že obě řady pneumatik značky Goodyear napomáhají snižovat celkové náklady na vlastnictví (TCO).

goodyear_marcotran_test_results-002

Odhadovaný celkový kilometrový proběh pneumatik KMAX se pohybuje mezi 240 tisíci kilometrů v případě pneumatik na hnanou nápravu a 450 tisíci kilometrů v případě návěsových pneumatik. Pro pneumatiky FUELMAX je to mezi 220 tisíci kilometrů u pneumatik na hnanou nápravu a 350 tisíci kilometrů v případě návěsových pneumatik. Potenciální finanční úspora díky vysokému kilometrovému proběhu by tak u pneumatik KMAX činila ročně 287,70 eur na vozidlo ve srovnání s kombinací pneumatik FUELMAX[1] na všech nápravách.

Spotřeba paliva s pneumatikami FUELMAX činila 30,38 litru/100km, zatímco při kombinaci pneumatik KMAX na všech nápravách to bylo 31,58 litru. Z toho pro FUELMAX vyplývá ve srovnání s pneumatikami KMAX roční úspora nákladů na palivo ve výši 1.252 eur[2]. To dokládá komparativní výhody pneumatik KMAX ohledně kilometrového proběhu a pneumatik FUELMAX zase co do úspor paliva.

Testy tak nakonec přinesly závěr, že při použití pneumatik FUELMAX na vybraných dopravních trasách společnosti Marcotran by dopravce mohl na palivu ušetřit celkem 964 eur ročně na jedno vozidlo[3]. Pneumatiky KMAX ovšem díky působivé hodnotě kilometrového proběhu nadále představují přednostní volbu při přepravách, při nichž je hlavním výkonnostním kritériem délka trasy.

Testy společnosti Marcotran doložily nejen úsporu paliva, kterou nabízejí pneumatiky   FUELMAX, ale rovněž vysoký kilometrový proběh pneumatik KMAX, které přitom ovšem současně rovněž šetří palivo. Prokázaly tak, že pneumatiky FUELMAX a KMAX významně přispívají k snižování celkových nákladů na vlastnictví (TCO) vozového parku.

———————————————————————————————————————————————–

[1] Výpočty vycházejí z ročního nájezdu 150 tisíc km, minimální hloubky dezénu 1,6 mm a ceny 0,70 eur za litr paliva (bez DPH).

[2] Úspora paliva podle zjištění společnosti Marcotrans.

[3] Výpočet vychází z ročního nájezdu 150 tisíc kilometrů.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Související články

Nové pneumatiky Goodyear pro pevné dampry
Nové pneumatiky Goodyear pro pevné dampry

Společnost Goodyear uvádí na trh novou řadu OTR (Off The Road) pneumatik s označením RM-4B+. Po úspěšném uvedení do prodeje ve Spojených státech je zbrusu nová řada pneumatik OTR zahrnující i několik nových rozměrů, včetně verze 63 palců, kterou Goodyear představil teprve nedávno na veletrhu MINExpo v Las Vegas, nyní k dispozici také zákazníkům v […]

Goodyear na veletrhu IAA představí nový prototyp pneumatik
Goodyear na veletrhu IAA představí nový prototyp pneumatik

Společnost Goodyear odhalí tento týden na veletrhu užitkových vozidel IAA 2016 v Hannoveru prototyp nákladních pneumatik Goodyear SUPER FUELMAX. Prototypem pneumatik na řízenou i hnanou nápravu, který splňuje požadavky na nejvyšší úspornost odpovídající třídě A energetických štítků Evropské unie, bude vybaven jeden z modelů v expozici značky DAF, která obecně vyniká vysokou hospodárností.

Goodyear vyvíjí OTR pneumatiky pro největší sklápěč Volvo
Goodyear vyvíjí OTR pneumatiky pro největší sklápěč Volvo

Společnost Goodyear vyvinula nové OTR (Off-The-Road) pneumatiky s označením TL-4A. Novinka o rozměru 33.25R29 je určena speciálně pro kloubový dampr Volvo A60H – vůbec největší sklápěč z produkce švédského výrobce Volvo. Obě společnosti také na vývoji a výrobě OTR pneumatik určených speciálně pro tento zbrusu nový kloubový dampr, který vychází vstříc zvyšující se poptávce zákazníků […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!