MS Motorservice představuje 26 nových snímačů NOx

12 září 2024, 16:14

Snímači NOx, označovanými také jako snímače oxidů dusíku, doplňuje společnost MS Motorservice International GmbH svůj výrobní program v oblasti senzoriky spalin značky Pierburg. 26 aktuálně dostupných produktů pokrývá vozový park čítající na celém světě více než 13 milionů vozidel, včetně užitkových vozů „velké sedmičky“, kam patří DAF, IVECO, MAN, Mercedes-Benz, Renault, Scania a Volvo.

Snímače NOx od MS Motorservice

Tyto snímače jsou důležitou součástí omezování škodlivých oxidů dusíku, známých pod zkratkou NOx. Vysoké provozní teploty a agresivní spaliny ovšem kladou na snímače NOx vysoké požadavky. Proto společnost Motorservice nabízí snímače NOx sesterské společnosti Pierburg ve spolehlivé kvalitě přímého dodavatele na trhu s autopříslušenstvím.

Snímače NOx slouží u vznětových motorů k dávkování vstřikování močoviny v katalyzátoru SCR (SCR = selektivní katalytická redukce). Pokud jsou namontované dva snímače NOx, sleduje druhý snímač NOx fungování katalyzátoru SCR. U užitkových vozidel se snímače NOx montují počínaje normou EURO VI. U zážehových motorů s přímým vstřikováním sleduje snímač NOx stav zatížení katalyzátoru NOx.

Způsob fungování

Snímač NOx pracuje na podobném principu jako širokopásmová sonda lambda a stejně jako ona potřebuje vytápění, které snímač zahřeje na provozní teplotu (cca 700 stupňů). Snímač NOx sestává ze dvou komor, které jsou uspořádané za sebou: V první komoře se zjišťuje množství zbytkového kyslíku ve spalinách. Děje se tak připojením napětí, které „čerpá“ kyslík z článku. V závislosti na typu vozidla a umístění snímače se proto může stát, že snímač NOx převezme také funkci sondy lambda a tuto nahradí.

Ve druhé komoře je NOx rozložen na své složky, dusík a kyslík. Množství kyslíku, který přitom vzniká, je měřeno další čerpací elektrodou. K tomu použitý „čerpací proud“ je proporcionální vůči koncentraci NOx ve spalinách. Je vyhodnocován řídicí jednotkou na snímači NOx a prostřednictvím sběrnice CAN je hlášen řídicí jednotce motoru.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!