Společnost TotalEnergies uvádí na trh řadu olejů Rubia Optima pro nákladní automobily. Z hlediska technických parametrů se jedná o nový výrobek na trhu, což potvrzuje norma API CK-4 a homologace výrobců Mercedes-Benz, Volvo, Mack a Cummins.
Zpřísňující se emisní limity nutí výrobce vyvíjet stále čistší a úspornější motory. Řada výrobků Rubia Optima využívá technologii Inno-Boost. Ve složení oleje jsou použita aditiva obsahující správnou kombinaci antioxidantů. Tyto aktivní molekuly brání tvorbě oxidačních radikálů a udržují uhlovodíkové řetězce neporušené. V důsledku toho zůstává viskozita stabilní a olej si tak zachovává vlastnosti po delší dobu. To má významný vliv na životnost motoru, výkon, čistotu, spotřebu paliva a ochranu systému čištění výfukových plynů.
Díky specifikaci API CK-4 + ACEA E8, E11 a nejvyšší homologaci splňuje olej Rubia Optima 3500 FE 5W-30 rozmanité požadavky mnoha výrobců motorů a je vhodný pro použití při servisu nejmodernějších vozových parků. Nahrazuje také starší maziva, jako je Rubia TIR 9900 FE 5W-30.
Olej Rubia Optima 3500 FE 5W-30 je doporučen pro nejnovější motory Euro VI a Vid, které montuje většina světových výrobců do svých nákladních vozidel a autobusů. Patří mezi ně například Mercedes Benz, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco, Renault, Ford atd.
Zde je srovnání norem nejnovějšího oleje Rubia Optima 3500 FE 5W-30 s jeho předchůdcem Rubia TIR 9900 FE 5W-30:
V novém oleji Rubia Optima 3500 FE 5W-30 se zlepšily téměř všechny parametry. Použitá aditiva lépe chrání motory v extrémních provozních podmínkách, což ukázaly testy na motoru VOLVO T13. Při velmi vysokých teplotách zůstala viskozita oleje Rubia Optima 3500 FE 5W-30 po celou dobu stabilní a z hlediska odolnosti proti oxidaci s rezervou splňuje limity nové normy API CK-4.
To, co fungovalo u starších motorů, již nefunguje u novějších motorů, které jsou vybaveny pokročilými systémy čištění výfukových plynů včetně filtru pevných částic DPF a katalytického reaktoru SCR. Dříve používané antikorozní přísady tyto součásti ucpávají a poškozují. V této situaci bylo nutné najít jiné složení oleje, které by nejen poskytovalo antikorozní ochranu motoru, ale také se staralo o systémy následného zpracování výfukových plynů. Tuto výzvu splnil nový produkt Rubia Optima 3500 FE 5W-30, jehož pečlivě zvolené složení zajistí životnost DPF filtru, katalytického reaktoru SCR i ochranu pohonné jednotky.
Komentáře