Elektrický Mercedes-Benz eEconic v sériové výrobě

27 července 2022, 8:59

V závodě ve Wörthu v jižním Porýní-Falcku (Německo) byla zahájena sériová výroba vozidla Mercedes-Benz eEconic pro komunální použití. To znamená, že krátce po zahájení sériové výroby modelu eActros (v říjnu 2021), určeného pro městskou nákladní přepravu, začne ve Wörthu sjíždět z výrobní linky již druhý model nákladního automobilu Mercedes-Benz s elektrickým pohonem na baterie.

Mercedes-Benz eEconic

Vůz eEconic se od května 2022 testuje ve zkušebním provozu u zákazníků. První exemplář ze sériové výroby bude předán dánské společnosti Urbaser A/S, která se zabývá nakládáním s odpady. Pro pořízení sériového modelu eEconic se již rozhodlo více zákazníků, vozidla budou postupně dodávána v průběhu letošního roku.

„Na podzim roku 2021 jsme zde v závodě ve Wörthu zahájili sériovou výrobu našich elektrických nákladních vozů – prvním byl eActros a nyní se k němu přidal eEconic. To bylo možné díky našemu flexibilnímu výrobnímu systému a zkušenému týmu, který zavedl eEconic do sériové výroby ve velmi krátkém čase. Zahájení výroby druhého elektrického nákladního vozu zde ve Wörthu opět dokazuje, že náš závod je již na cestě transformace na nové pohony,“ říká Dr. Andreas Bachhofer, vedoucí závodu a výroby ve Wörthu.

Sériová výroba elektrických nákladních vozidel ve Future Truck Centru

Výroba vozů eEconic probíhá na stávající montážní lince Mercedes-Benz Special Trucks, souběžně a flexibilně s vozy se spalovacím pohonem. Po sestavení základní části vozidla putuje eEconic k elektrifikaci do centra Future Truck Center, kde je stejně jako eActros vybaven komponenty elektrického pohonu. Vysokonapěťová baterie a nabíjecí modul jsou mimo jiné namontovány v několika výrobních fázích. Po montáži všech vysokonapěťových komponentů lze celý systém uvést do provozu, což znamená, že vozidlo je připraveno k použití.

Plně elektrické vozidlo pro komunální použití

Hlavní specifikace vozu eEconic jsou z velké části shodné s modelem eActros. Očekává se, že eEconic v konfiguraci jako popelářský vůz zvládne naprostou většinu tras svozu odpadu bez dalšího nabíjení. Elektrický pohon umožnil dosáhnout rovné podlahy kabiny, což usnadňuje pohyb a je obzvláště výhodné, když chce řidič za velkého provozu vystoupit na straně spolujezdce. Výrazným vylepšením oproti běžnému modelu Econic je také moderní a intuitivní multimediální kokpit. Dalším zajímavým prvkem výbavy je panoramatické zasklení s povrstveným a vyhřívaným čelním sklem Thermocontrol, které dále zabraňuje zamlžování čelního skla vlivem povětrnostních vlivů a zvyšuje tak viditelnost. Kromě toho čelní sklo snižuje zahřívání interiéru vlivem slunečního záření. Bezpečnostní výhodou modelu eEconic v městském provozu je jeho standardní výbava s asistentem pro sledování mrtvého úhlu S1R a asistentem nouzového brzdění Active Brake Assist páté generace.

Zahájení výroby vozu eEconic je dalším milníkem na cestě společnosti Daimler Truck k uhlíkové neutralitě. Aby společnost přispěla k dekarbonizaci odvětví užitkových vozidel, usiluje o dosažení CO2 neutrality v silniční dopravě do roku 2050.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!