V průběhu několika posledních let společnost Schaeffler soustavně rozšiřovala své odborné znalosti v oblasti elektromobility prostřednictvím cílených strategických akvizic. Do světa elektrovozů tak přispěla několika různými produkty.
Sériová řešení pro každý stupeň elektrifikace
Společnost Schaeffler dodává technologie pro všechny typy elektrifikovaného hnacího ústrojí. Převodovka pro e-nápravy se jako důležitá součást celého systému e-náprav v sériové výrobě vyrábí od roku 2017 a zajišťuje optimální přenos síly z elektromotoru na kola. Rozsah možných použití je velmi široký, u Audi e-tron se například pro vozidla s pohonem všech kol používají na obou nápravách odlišné elektronické nápravové převodovky s rozdílným konstrukčním uspořádáním od společnosti Schaeffler. A také u modelu Porsche Taycan zajišťuje koaxiální převodovka e-nápravy od společnosti Schaeffler správný převodový poměr u přední nápravy.
Mezitím společnost Schaeffler také získala zakázky na takzvané kompletní „e-nápravy 3 v 1“, které kombinují elektromotor, převodovku a výkonovou elektroniku v jednom systému. Jde o vysoce výkonné e-nápravy určené pro elektrifikované pohony budoucnosti.
Elektromotory: Zahájení sériové výroby
Letos bude zahájena sériová výroba elektromotorů pro hybridní moduly, hybridní převodovky a pohony čistě elektrických náprav. Základem pro elektromotory vyráběné společností Schaeffler je modulární a vysoce integrovaná technologická platforma.
Kromě různých zakázek pro sériovou výrobu elektromotorů v sektoru osobních automobilů bylo nedávno dosaženo dalšího důležitého milníku: společnost Schaeffler vstupuje na trh pro aplikace Heavy-Duty v segmentu nákladních vozidel a zahajuje sériovou výrobu elektromotorů s technologií vlnového navíjení, která se vyznačuje výhodami při montáži a vysokou hustotou výkonu.
Rekordní zakázka pro dedikované hybridní převodovky
Společnost obdržela rekordní zakázku na dedikované hybridní převodovky a od roku 2024 bude dodávat kompletní pohonnou jednotku se dvěma elektromotory a s výkonovou elektronikou integrovanou do převodovky. Se systémovým výkonem 120 kW je možný sportovní jízdní výkon s nízkou spotřebou.
„Jsme na velmi dobré cestě,“ říká Dr. Jochen Schröder, vedoucí divize elektromobility. „Díky našemu portfoliu modulárních produktů jsme v pozici, kdy můžeme nabídnout řešení šitá na míru pro každé přání zákazníka,“ dodává Dr. Schröder.
Komentáře