Řada L od společnosti Scania je nyní dodávána v kombinaci se 7litrovým motorem

, 10 března 2020, 10:30

Řada L s funkcí „kneeling“ (automatické snížení přední části vozidla) od společnosti Scania má všechny předpoklady, které jsou vyžadovány u nákladního vozidla určeného pro provoz v městských oblastech. Navíc byl také představen motor DC07 pro řadu L, díky němuž se nosnost nyní zvýšila asi o 360 kg. Tento motor je k dispozici se třemi různými úrovněmi výkonu: 220, 250 a 280 k.

Řada L od společnosti Scania je nyní dodávána v kombinaci se 7litrovým motorem

S uvedením kabin řady L v roce 2017 zaujala společnost Scania silné postavení v segmentu těžkých užitkových vozidel pro městské prostředí. Jednalo se o něco zcela nového – modulární nákladní vozidlo s nízkým nástupem a všemi vlastnostmi, které jsou pro společnost Scania typické, avšak se sedadlem řidiče – a přístupem do kabiny – sníženým na úroveň silnice. Řada L navíc nabízí bezproblémový pohyb v rámci kabiny, snižuje fyzické namáhání řidičů a rovněž jim umožňuje snadno komunikovat z očí do očí s ostatními osobami v rušném dopravním provozu.

„Zpočátku jsme se soustředili především na těžší aplikace vyžadující vyšší výkon, jelikož jsme nabízeli řadu L s našimi 9litrovými řadovými pětiválci,“ říká Stefan Lindholm, senior produktový manažer pro nákladní vozidla ve společnosti Scania. „Ovšem to, co jsme od začátku předpokládali, se později potvrdilo. A sice, že existuje také poptávka po řešeních založených na lehčím a flexibilnějším 7litrovém motoru.“

Vlastnosti typické pro značku Scania

Motor Scania DC07 byl poprvé představen v roce 2017 a zpočátku se nabízel pouze v kombinaci s kabinami Scania řady P. Jedná se o lehký, robustní a moderní řadový šestiválec se zdvihovým objemem 6,7 litru. Ve své nejsilnější verzi s výkonem 280 k nabízí točivý moment až 1.200 Nm již od 1050 ot./min. Disponuje systémem řízení emisí vyvinutým společností Scania, který využívá pouze technologii selektivní katalytické redukce (SCR). Kromě toho může být také vybaven pomocným náhonem. Motor DC07 si okamžitě vysloužil uznání od médií i zákazníků za hladký chod, nízkou hlučnost a malou spotřebu paliva.

Trend v podobě zmenšování velikosti

Hybnou silou rostoucí poptávky po „městských řešeních“ jsou místní předpisy a zvyšující se povědomí o bezpečnosti:

„Dopravci působící v městských oblastech čelí přísnějším – a zcela oprávněným – požadavkům z hlediska hluku, emisí a schopnosti plynulé integrace do hustého provozu včetně zajištění interakce s chodci a cyklisty,“ říká Lindholm. „Sklápěč řady L s jeřábem, pohonem v podobě motoru DC07, kamerami a bezpečnostním oknem Scania City Safe Window ve dveřích spolujezdce může představovat ideální údržbový vůz.“

Společnost Scania věří, že typičtí zákazníci této nové kombinace budou pocházet z řad dopravců a podnikatelů, kteří si přejí zajistit bezproblémové vykonávání každodenních činností v městských oblastech. Jedná se o společnosti, jež se zabývají distribucí zboží, svozem odpadu nebo jsou aktivní při výstavbě nebo údržbě infrastruktury. U těchto typů činností je nejdůležitějším aspektem dobrá viditelnost a vynikající prostředí řidiče ve spojení s příznivou celkovou provozní hospodárností.

Kabiny řady L jsou k dispozici ve třech různých výškách střechy: nízká, normální a vysoká. Při objednání kabiny s funkcí „kneeling“ stačí pro vstup do kabiny provést jen jeden krok, přičemž výška podlahy bude kolem 80 centimetrů. Typické konfigurace náprav pro náročné městské aplikace jsou 4×2 nebo 6×2*4 (s elektrohydraulicky řízenou vlečenou nápravou společnosti Scania).

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!