Chybí infrastruktura pro dobíjení a tankování autobusů, varuje automobilový průmysl a sektor veřejné dopravy

, 2 července 2019, 9:26

Automobilový průmysl a sektor veřejné dopravy vyzývají členské státy EU, aby zvýšily investice do velmi potřebné infrastruktury pro tankování alternativních autobusů. Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) a Mezinárodní asociace veřejné dopravy (UITP) vydaly tuto společnou výzvu v návaznosti na nedávné přijetí směrnice o čistých vozidlech.

ACEA k infrastruktuře pro alternativní autobusy

Směrnice o čistých vozidlech stanovuje pro všech 28 členských států cíle spojené s emisemi, které se mají do roku 2025 a 2030 dodržet. Bez nezbytné infrastruktury specifické pro autobusy však tyto cíle nelze jednoduše splnit.

Směrnice o alternativní palivové infrastruktuře (DAFI) – přijatá v roce 2014 – stanovuje jasné, ale nezávazné národní cíle pro zavádění dobíjecích stanic a čerpacích stanic v celé EU. Bohužel, DAFI se nedostatečně zaměřuje na potřebu připravit sektor veřejné dopravy na  přechod k alternativním palivům.

ACEA a UITP proto naléhají na členské státy, aby zvýšily podpůrná opatření pro alternativní palivovou infrastrukturu pro autobusy.

„Není pochyb o tom, že změna klimatu je hlavní výzvou, která také vyžaduje další úsilí o snížit emise CO2 z odvětví dopravy. Výrobci autobusů v EU jsou plně odhodláni odvést svou roli, “uvedl generální tajemník ACEA Erik Jonnaert. „Nedostatečná infrastruktura nabíjení a tankování je však hlavní překážkou v zavádění nových autobusových technologií na trh. Národní vlády a Evropská komise musí urychleně podniknout kroky k vyřešení tohoto problému.“

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!