Mercedes-Benz dodá letos na jaře německým a švýcarským přepravním firmám a provozovatelům nákladních flotil deset plně elektrických nákladních vozů eActros. Mezinárodní logistický provider DACHSER si rezervoval jeden z těchto žádaných vozů z takzvané inovativní flotily a bude ho rok důkladně testovat.
Mercedes-Benz posílá eActros na silnice jako první těžký elektrický nákladní vůz. Do sériové výroby by se měl eActros dostat po tomto praktickém testu až v roce 2021, ale většina jeho součástí už je připravená nebo téměř připravená na spuštění sériové výroby. Do té doby ovšem musí Mercedes-Benz najít odpovědi na řadu technických a především ekonomických otázek; v první řadě týkajících se výdrže a ceny baterie, ale také infrastruktury potřebné pro použití v komerčních vozových parcích.
Těžký elektrický nákladní vůz na základě Actrosu
Testované vozy jsou ve třech různých provedeních a DACHSER si vybral 18tunový model s plachtou a bočnicemi. Vůz eActros má stejný rám jako už zavedený konvenční Actros, ale je poháněný dvěma elektromotory se jmenovitým napětím 400 V, s výkonem 125 kW a točivým momentem 485 Nm u každého z nich. Po převedení to dělá 11.000 Nm, což činí z eActrosu, co se jízdního výkonu týče, konkurenci srovnatelnou s vozy poháněnými dieselovým motorem. Napájení zajišťuje celkem jedenáct akumulátorů chráněných ocelovými výztužemi. Maximální zatížení osy činí 11,5 tuny při dojezdu 200 kilometrů.
Komentáře