Valníkové návěsy Kögel Cargo, Mega a Light dostávají nový kabát. Kögel zavádí postupně u svých valníkových návěsů Cargo, Mega a Light vnější rám a nástavbu známé a osvědčené již ze systému Kögel Lightplus. V rámci generační obměny NOVUM budou plachtové sedlové návěsy Kögel navíc doplněny i o další optimalizace.
NOVUM znamená nejen nový vnější rám a nástavbu, ale i novou, optimálně přizpůsobenou nástavbu Kögel s optimalizovanými jednotnými novými moduly, montážními skupinami a montážními díly. Zároveň je možný u vozidel generace Novum i vysoký stupeň individualizace, kterým reaguje společnost Kögel na nejrůznější požadavky trhu.
Rám
Všechna vozidla generace NOVUM budou i v budoucnu vybavena stabilním svařovaným rámem odolným proti zkroucení, s vloženými příčnými nosníky pro vysoké užitné a bodové zatížení. Nový užší ale silnější koncový plech na zádi návěsu přináší lepší stabilitu stejně jako nová konzola propojovacích zásuvek na přední stěně, které odvádějí síly přes podélný nosník do rámu.
Nový profil vnějšího rámu významně zlepšuje dostupnost vázacích bodů Vario-Fix, takže je možné zajištění nákladu ve vnějším děrovaném ocelovém rámu Vario-Fix při zatažené plachtě, i ve spojení s volitelně použitelnými bočnicemi. V případě popruhů s ostrými háky musejí být bočnice pro zaháknutí otevřené. V případě popruhů s plochými háky je možné zaháknutí i se zavřenými bočnicemi. 13 párů vázacích kroužků standardní výbavy je nově opatřeno bočními háky pro jednodušší manipulaci a disponuje tažnou silou 2 500 kilogramů, resp. 4 000 kilogramů.
Přirozeně jsou i všechny rámy vozidel generace NOVUM trvale chráněny před korozí nanokeramickou technologií a povrchovou vrstvou KTL s následně naneseným lakem vytvrzeným UV zářením.
Nástavba
Přední stěna, přední velkoobjemové rohové sloupky, zadní rohové sloupky a zadní portálová vrata jsou v základní výbavě vyrobeny z hliníku. Standardizace rohových sloupků se zvedací střechou a bez ní přináší následující výhody. Především ve spojení se zvedací střechou dochází k úspoře hmotnosti.
Navíc lze snadněji umístit palety na přední stěnu při boční nakládce. Kromě toho mají všechna vozidla generace NOVUM stejně velká pole bočnic. Rozdílně dlouhé zásuvné lišty tak patří minulosti. Kapsy na latě lze variabilně uspořádat prostřednictvím děrované lišty na rohové sloupky a do úložiště latí. Nová generace sedlových návěsů je samozřejmě opatřena certifikátem zajištění nákladu podle normy DIN EN 12642 Code XL.
Aktualizace NOVUM
Společnost Kögel bude tuto aktualizaci postupně zavádět u všech variant Cargo, Mega a Light. Varianta Kögel Lightplus je již k dostání, od března proběhne generační obměna NOVUM pro varianty Cargo Coil a Cargo Coil Rail.
Další varianty generace NOVUM pak budou k dostání do, resp. od veletrhu užitkových vozidel IAA 2018.
Komentáře