DB Schenker: Do Hamburku dorazil první vlak z čínského Zhengzhou

21 srpna 2013, 11:13

DB Schenker potvrdil svou silnou pozici v euroasijských přepravách při spolupráci na prvním přímém železničním spojení mezi středočínským městem Zhengzhou a Hamburkem.

Vlak s 51 kontejnery dorazil z Číny do železničního terminálu Hamburk-Billwerder za pouhých patnáct dní. DB Schenker logisticky zajišťoval organizaci přepravy od čínských hranic do Evropy.  

Krátké přepravní časy, bezproblémové propojení se střední Evropou a schopnost distribuovat kontejnery rychle a bezpečně do dalších destinací – především tyto možnosti činí z DB Schenker specialistu na euroasijská vlaková spojení. Také díky těmto výhodám byla trasa ze Zhengzhou (Čeng-čou), dlouhá 10.214 km a vedoucí přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko do Německa, překonána za pouhých patnáct dní. Z celkových 51 kontejnerů jich bylo několik přepravováno i pro zákazníky z České republiky.

„Růst čínské nákladní dopravy spolu s postupným přesouváním průmyslu do centrální části Číny představuje obrovský logistický potenciál,“ informuje Dr. Rüdiger Grube, předseda správní rady Deutsche Bahn AG, při příležitosti slavnostního příjezdu prvního vlaku do německého Hamburku. Zhengzhou, hlavní město provincie Henan (Che-nan) s téměř devíti milióny obyvatel, je jedním z důležitých průmyslových center a dopravních uzlů v Číně. DB Schenker je jedna z prvních mezinárodních logistických společností, která nabízí přímé železniční spojení této oblasti s Evropou.

Vlakem z Číny do ČR již za 25 dní
Díky schopnosti flexibilně organizovat návoz zboží do výchozího terminálu v Zhengzhou může společnost DB Schenker realizovat železniční přepravy kontejnerů až z Hongkongu, což dosud nebylo možné. Celková doba přepravy door-to-door z Číny do České republiky je v závislosti na naplánování a termínu odjezdu vlaku přibližně 25 dnů. Pro přepravy jsou používány standardní ISO 20´ a 40´ námořní kontejnery.                                                                                     

DB Schenker Logistics působí v Číně po desetiletí a nabízí rozsáhlou přepravní a logistickou síť ve všech ekonomicky důležitých regionech. Již v roce 1973 byl po Transsibiřské magistrále přepraven první železniční kontejner. V roce 2011 byly zavedeny pravidelné týdenní spoje mezi Čínou a Německem především pro automobilový a elektrotechnický průmysl, během dvou let tuto trasu zdolalo více než 300 nákladních vlaků, které v součtu přepravily několik tisíc kontejnerů.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!