Registrace užitkových vozidel: -23,2 % v prvním čtvrtletí roku 2020; -47,3 % v březnu

, 27 dubna 2020, 12:45

V březnu 2020 klesla poptávka po nových užitkových vozidlech v celé EU o 47,3 %, protože opatření k zabránění šíření koronaviru vedla k uzavření závodů.

Registrace užitkových vozidel v březnu 2020

Nová užitková vozidla celkem

Každý segment vozidel byl silně ovlivněn dopadem viru COVID-19 a minulý měsíc zaznamenalo na všech 27 trzích EU výrazný pokles. Nejsilnější poklesy vykázala Itálie (-66,1%), Španělsko (-64,4 %) a Francie (-63,1 %).

V prvním čtvrtletí roku 2020 se trh s užitkovými vozy v EU snížil o 23,2 % na 413.327 kusů. Čtyři hlavní trhy, Španělsko (-31,7 %), Francie (-26,9 %), Itálie (-26,6 %) a Německo (-14,4 %), letos čelily velkým ztrátám.

Nová lehká užitková vozidla do 3,5 t

Poptávka klesla o polovinu (-49,8 %) ve srovnání s předchozím rokem, přičemž registrace klesly ze 165.455 v březnu 2019 na 83.141 v letošním roce. S výjimkou Maďarska, které zaznamenalo mírnější pokles než ostatní země, zaznamenaly minulý měsíc na všech trzích EU dvojciferný procentní pokles. V Itálii se registrace snížila o 71,2 % a ve Španělsku došlo k poklesu o 67,2 %.

Od ledna do března se poptávka po nových dodávkách v Evropské unii snížila o 23,1 %. Každý ze čtyř hlavních trhů EU byl horší než v roce 2019. Španělsko zaznamenalo největší pokles (-33,5 %), následovala Itálie (-29,4 %), Francie (-27,3 %) a Německo (-11,8 %).

Nová těžká užitková vozidla

Během třetího měsíce roku 2020 poptávka EU po nových těžkých nákladních vozidlech výrazně poklesla (-38,0 %), což znamená devátý měsíc po sobě jdoucí pokles. V důsledku pandemie COVID-19 se registrace snížila na všech evropských trzích a zejména ve Francii, kde byla poptávka po těžkých nákladních vozech snížena o více než polovinu (-50,2 %).

Během prvního čtvrtletí roku poklesly prodeje těžkých nákladních vozidel na všech hlavních trzích EU, přičemž nejsilnější pokles zaznamenala Francie (-27,7 %) a Německo (-25,9 %). To v roce 2020 snížilo celkový počet registrací na 54.168 těžkých nákladních vozidel, což je o 26,9 % méně než v loňském roce.

Nová střední a těžká užitková vozidla nad 3,5 t

V březnu tohoto roku celkové registrace nových nákladních vozidel v EU nadále trpěly zpomalením poptávky, a to o 35,6%. Všechny čtyři největší trhy EU zaznamenaly minulý měsíc výrazný pokles: Francie (-49,3 %), Itálie (-33,5 %), Španělsko (-30,8 %) a Německo (-27,6 %).

Za tři měsíce roku 2020 bylo v celé Evropské unii zaregistrováno 66.376 nových nákladních vozidel, což je o 24,8 % méně než v prvním čtvrtletí roku 2019. Podobně jako jejich výkon v segmentu těžkých nákladních vozidel, v Německu (-26,4 %) a ve Francii (-23,1 %) zaznamenaly největší ztráty, následované Španělskem (-15,1 %) a Itálií (-12,3 %) s trochu menším poklesem.

Nové střední a těžké autobusy a autobusy nad 3,5 t

V březnu 2020 se poptávka EU po nových autobusech a autokarech snížila o 37,1 % na 1.905 jednotek. Německo (+ 11,8 %), Rakousko (+ 12,3 %), Estonsko (+ 800,0 %) a Kypr (+ 33,3 %) byly jediným trhem v regionu, které minulý měsíc zaznamenaly růst. Všechny ostatní země EU zaznamenaly v březnu významné ztráty, zejména Španělsko (-68,8 %).

Od ledna do března se registrace autobusů a autokarů snížily o 10,3 %, přičemž v celé Evropské unii bylo registrováno celkem 7.637 nových vozidel. I přes březnový pokles zůstala celková poptávka v letošním roce kladná na třech ze čtyř hlavních trhů EU: v Německu (+ 12,4 %), v Itálii (+ 9,5 %) a ve Francii (+6,8 %). Naproti tomu španělské registrace klesly během prvního čtvrtletí o 37,2 %.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!