Na jaře přišel na pozici jednatele a generálního ředitele společností MAN Truck & Bus Czech Republic a MAN Truck & Bus Slovakia pan Reinhard Faderl. Rozsáhlé a dlouhodobé zkušenosti vyplývají z více než dvacetileté praxe na různých pozicích v automobilce MAN.
S jakými ambicemi přicházíte, pane řediteli, do zastoupení MAN v České a Slovenské republice?
Reinhard Faderl: Mým jednoznačným cílem je nabídnout zákazníkům to nejlepší co pod značkou MAN vyrábíme a připravujeme. Vyplnit jejich legitimní požadavky a postarat se, svým dílem, o jejich efektivní podnikání. Za stejně důležité považuji však také plnění nároků mých pracovních partnerů, spolupracovníků, zaměstnanců. Ten nejdůležitější recept vedoucí k úspěchu je především o lidech. Jak o zákaznících, tak o spolupracovnících a zaměstnancích. Jen spokojenost na všech stranách podporuje vítězný pocit. Všichni přeci máme rádi vítěze. Kdo by se chtěl cítit jako poražený či přemýšlet jako poražený?
V branži automobilového průmyslu, ve vší úctě, nejste žádný nováček. Jak se odvíjela vaše profesní kariéra?
Reinhard Faderl: Ne, ne, nováček jistě nejsem (lehký smích). Vzděláním jsem technik, odborně jsem prakticky rostl s vývojem motorů pro nákladní vozidla. Tato oblast techniky a speciálně automobilového průmyslu je mi velmi blízká. Svoji pracovní pouť jsem započal v roce 1988 nástupem na své první místo do společnosti Steyr Daimler Puch. S akvizicí Steyru mnichovským MAN jsem se dostal do služeb jedné z nejvýznamnějších automobilek segmentu nákladních a užitkových vozidel. V roce 1995 jsem byl generálním ředitelem a jednatelem společnosti Steyr Nutzfahrzeuge GmbH Německo ve východním Berlíně. O tři roky později jsem se stal obchodním ředitelem společnosti MAN Truck & Bus v Maďarsku. A od roku 2010 jsem tam působil ve funkci jednatele.
MAN, výrobce nákladních a užitkových vozidel, se profiluje jako poskytovatel dopravních řešení, ne „jen“ jako výrobce vozidel. V čem je nejvíce vidět možná synergie jako přidaná hodnota pro zákazníka?
Reinhard Faderl: Kdybychom vyráběli a prodávali „jen“ nákladní vozidla, bylo by to dnes samozřejmě málo. Propojený svět dnes klade vysoké nároky jak na nás samotné, tak na naše zákazníky. Tak jako my, i oni musí plnit celou řadu stále se přitvrzujících legislativních opatření, čelit vysoce konkurenčnímu prostředí a svým zákazníkům musí umět nabídnout sofistikované a dokonalé služby. Také proto MAN poskytuje komplexní řešení tzv. dopravních problémů. To důležité je, aby náš zákazník u nás nalezl odpovědi na všechny své otázky. V každém okamžiku jsou naši specialisté připraveni poradit s možnostmi financování pořízení dopravní techniky, s konfigurací konkrétních vozidel, s optimalizací servisních a dalších služeb s ohledem na typický provoz, se školením řidičů v souvislosti s efektivní a bezpečnou jízdou nebo třeba s vybavením našich vozidel zvolenými sadami elektronických asistenčních systémů opět s ohledem na typický provoz.
Doposud byl MAN známý jako výrobce nákladních vozidel s celkovou hmotností od cca 7,5 t do 250 t. Všichni známe naše vozidla modelových řad TGL, TGM, TGS a TGX. Zhruba od začátku příštího roku však přijdou na trh zcela nová dodávková vozidla MAN TGE s celkovou hmotností od 3,0 t do 5,5 t. Dávno to již není tajemství protože vozidla TGE od jara letošního roku sjíždí z výrobních linek a na některých trzích, například tom německém, jsou dokonce již také prodávána. Přesto bych rád uvedl, že pro MAN je to zcela zásadní novinka, která nás v nabídce posunula ještě blíže k našim zákazníkům a dokonce nás nasměrovala k zákaznickým skupinám, se kterými jsme předtím neměli čest pracovat.
Novinky či vylepšení se však netýkají jen vozidel zcela nového segmentu. Čím novým se mohou v současnosti vaši zákazníci inspirovat?
Reinhard Faderl: MAN zařazuje novinky do nabídky svých vozidel pravidelně a vždy po dlouhodobé zkušenosti s funkčnosti a efektivitou nabízeného řešení. V letošním roce mohou naši zákazníci profitovat vedle produktů, které již dlouhodobě dokonale znají, také z novinek v podobě nové emisní specifikace našich motorů Euro VIc, které sebou nesou rovněž zvýšený výkon a další provozní možnosti. Novinky jsme představili rovněž v aerodynamickém vylepšení kabin našich vozidel. Ač jsou změny z vnějšku na první pohled mírné, výsledkem je nižší spotřeba vozidel a tudíž též nižší provozní náklady či koeficient TCO.
Představili jsem rovněž dalšího pokračovatele v řadě silničních tahačů s přívlastkem EfficientLine 3, který je o dalších 6,35 % úspornější než jeho předchůdce. Z druhého konce „novinkového spektra“, řekl bych, jsme zákazníkům nabídli speciální edici silničních tahačů TGX PerformanceLine. Jak název napovídá jde o vozy individualizované nejen vnější a vnitřní úpravou, ale též osazením toho nejvýkonnějšího modelu motoru D38, který je k dispozici. Maximální výkon na úrovni 640 k s točivým momentem 3.000 N.m, myslím, osloví každého, kdo se chce výběrem toho svého silničního tahače odlišit. Je to jen drobný průřez novinek, další zákazníci naleznou u autobusů, autokarů, v segmentu tzv. aftersalesu a servisních služeb.
V posledních letech naše vozidla nezávislá, vysoce vážená a profesionální instituce TÜV oceňuje v několika kategoriích stáří jako nejméně poruchová a to opakovaně od roku 2012 po několik let za sebou. To je pro nás jedna z nejlepších vizitek. Zákazníci mají jistotu, že si pořídí to nejlepší.
Neustále jsme se bavili o značce, o produktech. Sám říkáte, že tím nejpodstatnějším jsou lidé. Kdo je tedy pan Reinhard Faderl, jaké má koníčky a co rodina?
Reinhard Faderl: Jsem šťastně ženatý, mám tři skvělé děti. Vlastně jsou již ve velké míře samostatné. Co se týká mých koníčků je třeba nejprve zdůraznit, že vyvážení profesního a soukromého života je opravdu velmi důležité. Nalezení správného poměru usilovné práce k možnostem relaxace je jedním z nejsložitějších problémů k řešení. Mě k jisté relaxaci dopomáhá hudba. Od mládí hraji na kytaru a sem tam, i když to může znít docela neobvykle, přidám též žestě, konkrétně hru na pozoun. Pokud mám možnost velice rád chodím po horách. Dříve častěji a po složitějších stezkách a feratách. Dnes velmi kvituji možnost relaxačního sportování na kole. Velmi rádi si i s mojí paní vyrazíme na bicyklech jak do přírody, tak třeba i po cyklistických stezkách ve městě jako je například Praha.
Komentáře