Vítězem nejtěžší rallye světa se stal Rus Andrej Karginov na Kamazu. Ruská stáj Kamazu obsadila téměř všechny nejvyšší příčky. Jejich nadvládu narušil jen Nizozemec De Rooy na Ivecu, který po napínavém souboji nakonec nezopakoval vítězství z roku 2012, skončil druhý. Tatrovky se neztratily, přestože původní ambice byly vyšší.
36. ročníku nejtěžší rallye světa se letos zúčastnilo osm závodních týmů na strojích značky TATRA. Do cíle dorazilo šest. Nejúspěšnějším pilotem byl Aleš Loprais se svou Královnou, který ukořistil dvě etapová vítězství, celkově mu patří šestá příčka. „Aleš patří do světové špičky mezi jezdci a top trojky v dunách. V rychlých etapách sice trochu ztrácel, ale když přišly na řadu písky a duny, patřil mezi top jezdce. Jsem ale přesvědčen, že by dosahoval stejných výsledků i s trambusovým provedením,“ okomentoval letošní výkon Aleš Lopraise na speciálním Jamalu technický ředitel společnosti TATRA TRUCKS Radomír Smolka. Kazach Artur Ardavičus z Bonver Dakar Project týmu dojel 14., jeho stájový kolega Tomáš Vrátný 17., Jan Tománek z InstaForex Loprais týmu o příčku za ním. Nejlepší české umístění v jihoamerické verzi Rallye Dakar, které loni zajistil Martin Kolomý, tak překonáno nebylo. Martinu Kolomému se letos bohužel závod nepodařilo dokončit. Jeho Fatboyi, závodnímu speciálu T815 s trambusovou kabinou, se nevyhnuly technické problémy a TATRA BUGGYRA Racing tým po těžkém zvažování ze závodu odstoupil kvůli bezpečnostním rizikům souvisejícím s poškozením nápravy po nezaviněné nehodě.
„Letos se nám do cíle dojet kvůli technickým problémům nepovedlo, ale bylo to pro nás, pro nováčky na Dakaru velké ponaučení,“ podotkl k účasti na rallye manažer Buggyry Jan Kalivoda a dodal, „když začínal projekt BUGGYRA, tak první sezóna byla také katastrofická, ale rok na to jsme v tahačích vyhráli první titul mistra Evropy. Nechme se překvapit, jaké pokračování bude mít projekt Dakar.“ Celý TATRA BUGGYRA RACING tým si ze závodu odnáší spoustu zkušeností a technické poznatky, které jsou cenné i pro společnost TATRA TRUCKS. Rallye Dakar je tou nejostřejší zkouškou tovární techniky. Spolupráce s BUGGYROU zajišťuje kopřivnické automobilce kontinuální přísun technických poznatků a návrhů na inovace, které společnost posléze integruje do konstrukcí svých sériově vyráběných vozů.
Společnost TATRA TRUCKS blahopřeje závodním týmům k dosaženým umístěním.
Komentáře