Společnost DAF představila nové provedení tahače Euro 6 XF Low Deck (se sníženým podvozkem), vyvinuté pro velkoobjemovou přepravu. Točnice nového tahače 4 x 2 je ve výšce pouhých 960 milimetrů nad vozovkou, takže vnitřní výška návěsu může být až tři metry. V důsledku toho je možné přepravovat náklad o objemu až 100 m3, který bude splňovat legislativní požadavky.
Nový model Euro 6 XF Low Deck je standardně vybaven pneumatickým odpružením na zadní nápravě, které je doplněno funkcí „manévrovací režim“. Zadní nápravu vozidla lze jednoduchým stisknutím tlačítka zdvihnout až o 50 milimetrů. Tím se snižuje riziko, že dojde ke kontaktu mezi podvozkem a návěsem při najíždění do trajektů či nakládacích doků nebo při vyjíždění z nich. Manévrovací režim lze aktivovat při rychlostech do 30 km/h, při vyšších rychlostech se automaticky vypne a podvozek je nastaven do jízdní výšky. Pneumatické odpružení na zadní nápravě má speciální funkci, která upravuje jízdní výšku v závislosti na zatížení nápravy a rychlosti vozidla. Vzduchové odpružení na přední nápravě je k dispozici jako volitelná možnost.
Výkon
Pro dosažení maximální světlé výšky vozidla od země je provedení Low Deck standardně vybaveno hliníkovými palivovými nádržemi s kapacitou až 1 090 litrů a výškou 580 mm. Nový model Euro 6 XF Low Deck je vybaven 12,9litrovým motorem PACCAR MX-13 s výkony 300 kW/410 k, 340 kW/460 k a 375 kW/510 k. Ještě během tohoto roku doplní nabídku motorů zcela nový motor PACCAR MX-11 ve výkonové verzi 320 kW/440 k. Nové tahače XF Low Deck jsou k dispozici s manuální nebo automatizovanou převodovkou a zákazník může volit mezi rozvory 3,6 nebo 3,8 metru. Vybrat si lze také mezi kabinou Space Cab nebo Super Space Cab.
Komentáře